Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.9 JTD Пада температурата на колата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.9 JTD Пада температурата на колата

    Здравейте,
    Това ми е първа зима с дизелова кола (Стило 1.9JTD 115к.с.) и не съм наясно как трябва да загрява колата при -15 градуса.
    Сутрин не я чакам да загрява. Тръгвам за работа по околовръстното и след 4-5 км започва да духа леко топло, ако я карам 10км. със 100км/ч, температурата се вдига една черта преди 90градуса. (не знам на колко градуса е). Но когато сляза от околовръстното и намаля скоростта температурата започва да пада. Знам че дизела загрява по бавно, но все пак не знам дали е нормално толкова бавно и така да пада темп. при влизане в града.

    #2
    И аз не чакам да загрява. Карам с до 60 км/ч около 2-3 мин. Като вдигне температурата на втората чертичка си позволявам и по-висока скорост. За 6-7 минути стрелката заспива на 90 градуса и не се влияе от скоростта. Пада леко само ако работи на място на празен ход.
    Това с нов термостат, сменен преди година. Стария не вдигаше повече от 60 градуса...
    Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

    Коментар


      #3
      Оф, мани! Аз като спра на светофар и стрелката направо се срива. Карам с постоянно включена клапа за въздух от купето, щото смотания двигател се охлажда, ако трябва да топли външния. Добре че се стопли вече, че щеше ми клеяса стрелката за температурата - с дни не се отлепяше от нулата.
      браво 1,6/90 - 09 г.

      Коментар


        #4
        Сменяш термостата и ще заспи.Иначе е вярно,че бавно загрява,но като я сръчкяш на малките предавки става по бързо.За Мареята миналата година го намерих за 120 лева най евтино.Успех!


        long74

        Коментар


          #5
          На Croma-та имах същия проблем, смених термостата и се оправи... Въпреки че баничко загрява, като цяло... :D

          Коментар


            #6
            Термостат.

            Същата работа.
            Почти не мърдаше от началото на скалата, при яко натоварване стигаше до тук някъде и след това я виждах как пада надолу като махало.
            След смяната и след около 5км заковава тук и не мърда каквото и да правя.

            За цената това да се промени не ми се коментира.
            Само болен мозък може да проектира този възел така, че да струва 160лв.
            И да е заврян така, че смяната му да изисква почти един ден.
            Дано поне живее малко повече от китайска душа в рая
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              На мен ми взеха 215 лв за смяна с техен термостати съм доволен. 90 града и не мърда.

              Коментар


                #8
                Asenof76 написа: Преглед на мнението
                На мен ми взеха 215 лв за смяна с техен термостати съм доволен. 90 града и не мърда.
                60лв за смяна тук, на село.
                Предвид "лесната" смяна аз не бих се захванал за тези пари.

                Термостата е BEHR и на етикет беше 160лв.
                За колко са ми го продали няма значение.
                Предлагаха термостати за модела м/у 100 и 200лв.

                И за да съм точен, трябват му не 5 а 10км за да закове на средата на скалата.
                Което за този тип дизел е нормално.
                Но определено след смяната не мърда от средата и стрелката не е "махалото на Фуко", каквато беше!
                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                Коментар


                  #9
                  Смени го човека за 50 лв, а термостата ми струваше 165лв. Но съм много доволен сега, колата си загрява за около 10 км и то без натискане. И то тук в софия, не на "село".

                  Коментар


                    #10
                    Днес сменихме термостата на Стилото. Начало 10:00 часа - край 15:30, без обедна почивка, но с включено почистване на EGR-а.
                    Toyota Corolla Verso 2,2 D4D 2008
                    Fiat Stilo 1,9 D Multijet 120 2006

                    Коментар


                      #11
                      Днес сменихме термостата на Стилото. Начало 10:00 часа - край 15:30, без обедна почивка, но с включено почистване на EGR-а.
                      EGR-а е хубаво да се почиства от време на време, но аз се сещам за това когато заседне. Тогава наред с почистването се налага смяна на актуатора.
                      Колега Kalkam, забелязахте ли дали има поставена ограничителна бленда м/у тялото (клапана) на EGR-a и въздушния колектор?
                      Последна редакция от Flow; 28.02.2017, 17:29.
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар


                        #12
                        И аз на моето ТД 100 трябва да направя тази работа....
                        И този е цена.... Че с този картон пакуст ще стане...
                        Не съм пробвал да видя какво ще стане ако има картон и загрее и пусне перките...
                        И аджеба колко е фатално по стрелката???
                        temppodobrena_163_130.jpg
                        Последна редакция от ; 28.02.2017, 17:52.

                        Коментар


                          #13
                          Колега Flow, питаш ме дали е затапен EGR-а? Не, не е и няма да бъде. Имам си причини и най-малката е разликата в гасенето на двигателя. Колегите, които са го затапили могат най-точно да кажат за разликата.
                          EGR-ът беше в учудващо добро състояние. Имаше много малко нагар, сух и не омаслен! Което означава, че двигателят работи много добре и ме навежда на следните възможни варианти:1-скоро е сменяван; 2-скоро е чистен; 3-конструкцията е такава, че се зацапва по-трудно /рядко/. След време ще си каже.
                          Toyota Corolla Verso 2,2 D4D 2008
                          Fiat Stilo 1,9 D Multijet 120 2006

                          Коментар


                            #14
                            мноооого ти е грешна логиката.трябва да избереш- или говнясал двигател или една идея по-чист въздух около теб

                            Коментар


                              #15
                              Което ще рече?
                              Искаш да кажеш, че е по-добре затапен EGR, за по-чист въздух около теб?
                              Интересна логика!!!
                              Последна редакция от kalkam; 28.02.2017, 22:00.
                              Toyota Corolla Verso 2,2 D4D 2008
                              Fiat Stilo 1,9 D Multijet 120 2006

                              Коментар

                              Working...
                              X