Колега Flow, питаш ме дали е затапен EGR-а? Не, не е и няма да бъде. Имам си причини и най-малката е разликата в гасенето на двигателя. Колегите, които са го затапили могат най-точно да кажат за разликата.
EGR-ът беше в учудващо добро състояние. Имаше много малко нагар, сух и не омаслен! Което означава, че двигателят работи много добре и ме навежда на следните възможни варианти:1-скоро е сменяван; 2-скоро е чистен; 3-конструкцията е такава, че се зацапва по-трудно /рядко/. След време ще си каже.
Не колега, явно не съм правилно разбран. Въпросът е, не дали е затапен EGR, а дали притока на отработени газове към мотора е ограничен с бленда - заглушка с определен отвор. И за да няма недоразумения, пояснявам. При необходима профилактика на бравото, защото имах съобщение за не работещ EGR, намерих м/у изпълнителния клапан и въздушния колектор алуминиева пластина (заглушка), но забележете с диагонални отвори 8mm и 4mm и в другия диагонал също 8/4mm. В допълнение EGR-клапана на Bravo Multijet 16V е двукамерен и ми се струва, че е различен от този на Стило. Та по движението на отработените газове към мотора в двете камери има отвори по 8mm и 4 mm. Това е направено допълнително и според мен има задача да пропусне колкото може по-малко "сажди" към мотора, но и да няма съобщение за това, защото когато прочетеш мотора винаги излиза първи праг за проблем в EGR, но сме далеч от втория праг за записване на грешка. Това обаче, пак според мен, води до събиране на сажди от към актуатора (мотора), управляващ EGR-a и неговото блокиране. Аз сменям втори актуатор и съм вземал EGR от стило и там при него въпреки, че самия клапан е различен, видях подобна заглушка с ограничителна бленда.
Разбрах те. Такава ограничителна бленда нямаше. Предпочитам през определено време да си почиствам този клапан. На другата ми кола след 30-тина хиляди отворих отново EGR-а и нагарът беше пренебрежимо малко.
Toyota Corolla Verso 2,2 D4D 2008
Fiat Stilo 1,9 D Multijet 120 2006
Разбрах те. Такава ограничителна бленда нямаше. Предпочитам през определено време да си почиствам този клапан. На другата ми кола след 30-тина хиляди отворих отново EGR-а и нагарът беше пренебрежимо малко.
ОК!
Спирам с EGR-а.
Още веднаж се извинявам на колегата stretfordend за отклоняване от темата.
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
EGR-а е хубаво да се почиства от време на време, но аз се сещам за това когато заседне. Тогава наред с почистването се налага смяна на актуатора.
Колега Kalkam, забелязахте ли дали има поставена ограничителна бленда м/у тялото (клапана) на EGR-a и въздушния колектор?
А този EGR къде се намира и със какво се почиства.
Коментар