Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Понякога свети лампата за проблем с двигателя Punto 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Понякога свети лампата за проблем с двигателя Punto 1.9 JTD

    Здравейте,
    Искам да попитам дали на някой му се е случвало следното нещо.
    Автомобила е Fiat Punto 1.9 JTD 2001 година модел (води се Fiat Punto 188 ).
    Малко предистория преди да възникне проблема.Външна темепратура под нулата (може би минус 3-4 градуса) загрявам двигателя, като от време на време му подавам малко газ до към 1500 оборота най-мнго на място. След което потеглям и около 100-200 метра я карам без газ на 1-ва скорост. След което си карам около 3-4 км и без да форсирам двигателя на 4та скорост изведнъж ми светва лампата за двигателя, че има проблем. Ето тази лампа:
    Click image for larger version

Name:	warning-engine.gif
Views:	1
Size:	4,4 KB
ID:	2166289

    Изключих двигателя и отново включих, но проблема си остана. След което продъжих малко отбих да проверя маслото на щеката и то беше малко над половината. След което отново запалих, като при всяко запалване изчаквам компютъра да изключи всички лампи, но тази лампа за проблем с двигателя продължи да свети. След което потеглих въпреки, че свети тази лампа и 10 метра след това се изключи сама. За всеки случай изключих двигателя и отново го запалих, като пак си изчаках да изгаснат всички лампи и вече го нямаше проблема.

    Питането ми е дали на някой му се е случвало този проблем.



    Редактирано заглавие.
    Темата е преместена в правилният раздел.
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    Последна редакция от Слав; 18.03.2017, 19:02.

    #2
    Закачи я и ще си покаже. Най вероятно хлабава връзка
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      S_BANKOV написа: Преглед на мнението
      Закачи я и ще си покаже. Най вероятно хлабава връзка
      А можеш ли да ми препоръчаш някой сервиз който може да ми направи тази дигностика в района на младост или дружба в София, като да работи до към 19ч. или събота да работи.

      Коментар


        #4
        Здравейте

        Здравей, реши ли проблема, от какво е?

        Коментар


          #5
          shavershianbrah написа: Преглед на мнението
          Здравей, реши ли проблема, от какво е?
          Здравейте, не съм я закарал на сервиз за да проверят грешката още. Но само когато е много студено след минаване на няколко километра ми се включва тази лампа. Тези дни може би ще я закарам на сервиз за да се разбере от какво се включва.

          П.С.: Ако може да ми препоръчате сервиз, който извършва компютърна диагностика в района на младост или дружба в София и да работи до към 19ч. или поне да е отворен и в събота?

          Коментар


            #6
            skarabeq написа: Преглед на мнението

            П.С.: Ако може да ми препоръчате сервиз, който извършва компютърна диагностика в района на младост или дружба в София и да работи до към 19ч. или поне да е отворен и в събота?
            Готово

            http://avtochastite.bg/listing-%D0%B...0%B9-5128.html
            Последна редакция от FIRE 8V; 13.01.2017, 02:28.
            Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
            Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
            Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
            Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

            https://www.fiat-uno.org/

            Коментар


              #7
              Здравейте ! И на мен ми се случи същото днес,само където както си карах и изведнъж светна тази лампа и така и не изгасна.Спрях колата,запалих отново и тази лампа остана да свети,само чрез диагностика ли може да се разбере какво е ?

              https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net...93&oe=59591E89

              Коментар


                #8
                След като минах диагностиката се оказа,че е блокирала перката на климатика.Грешката не може да се премахне,следователно трябва нова перка.Въпросът е,дали мога да си карам така без да я сменям на този етап ? Естествено без да ползвам и климатика?

                Коментар


                  #9
                  Потрушенков написа: Преглед на мнението
                  След като минах диагностиката се оказа,че е блокирала перката на климатика.Грешката не може да се премахне,следователно трябва нова перка.Въпросът е,дали мога да си карам така без да я сменям на този етап ? Естествено без да ползвам и климатика?
                  Този автомобил колко "перки" има? Вентилаторът(рите) се управляват едновременно от сензор(и) за температура и пресостат от климатичната с-ма. Едва ли "перката" е повредена. Според мен, първо, трябва да се търси проблема в сензорите за температура и налягане, а после във вентилатора.
                  Аз, лично, не бих карал при тази ситуация.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    2 са.Тази която е за клематика се върти супер трудно на ръка..докато другата само като я пипна и се върти.Все едно е клеясала...

                    Коментар


                      #11
                      Потрушенков написа: Преглед на мнението
                      2 са.Тази която е за клематика се върти супер трудно на ръка..докато другата само като я пипна и се върти.Все едно е клеясала...
                      Щом са два, не се ли управляват синхронно (заедно)? Ползвам опит от marea 1.9TD100, 2бр. вентилатори и двата се управляват едновременно: 1) от температурата на мотора, 2) от налягането в климатичната с-ма (пресостат). Ако при теб, единият вентилатор е ангажиран само с климатичната с-ма, а другия само с температурата на мотора (въпреки, че се съмнявам да е така), нямаш проблем да го караш временно така, но скоро ще започне да се топли и ще е нужен климатик .
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар


                        #12
                        а ако карам колата без климатик..проблем ли ще е че не работи ?

                        Коментар


                          #13
                          Потрушенков написа: Преглед на мнението
                          а ако карам колата без климатик..проблем ли ще е че не работи ?
                          Точно това написах "Ако при теб, единият вентилатор е ангажиран само с климатичната с-ма, а другия само с температурата на мотора............., нямаш проблем да го караш ........... така".
                          Трябва да си сигурен, че вентилаторите работят за различни с-ми. Ако е така си го карай и лятото без климатик.
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            А може ли примерно тая перка да е блокирала,ако в системата няма фреон ?

                            Коментар


                              #15
                              Потрушенков написа: Преглед на мнението
                              А може ли примерно тая перка да е блокирала,ако в системата няма фреон ?
                              Не.
                              Общи тук са само електрическите връзки м/у пресостата от климатичната с-ма и вентилатора, който си е съвсем отделен ЕЛ-агрегат.
                              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X