Здравейте,имам нужда от малко помощ.В студено време Фиата пали трудно,а при по-студено време даже може да се случи и да не запали.След запалване на таблото мига за 30сек.лампата за подгрев.Знам,че това означава,че имам изгоряла подгревна свещ,но свещите са сменени преди 6-7000км. с нови беру,каквито бяха и предните.Свещите са проверяване(без да се свалят)и работят.Насочиха ме да си проверя релето на свещите,но може ли да ми кажете как да го проверя?Дадоха ми следния акъл,когато е студено и подам контакт лампата в купето би трябвало да премигне и да и намалее с малко светлината докато свещите консумират ток,а ако няма никаква консумация не би трябвало да има разлика в лампичката.Не знам до колко е показателно това,но при мен излиза,че нямам никаква консумация от свещите.Искам само да направя само още едно уточнение този проблем се появи след свалянето и разглобяването на двигателя за ремонт.Притеснява ме дали е възможно да са забравили да закачат това реле и къде се намира то за да проверя.Благодаря на всички,които ще помогнат.Става въпрос за Фиат Пунто 1.9Д 60к.с.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с паленето
Collapse
X
-
rangel88
car_fiat написа: Преглед на мнениетоЗдравейте,имам нужда от малко помощ.В студено време Фиата пали трудно,а при по-студено време даже може да се случи и да не запали.След запалване на таблото мига за 30сек.лампата за подгрев.Знам,че това означава,че имам изгоряла подгревна свещ,но свещите са сменени преди 6-7000км. с нови беру,каквито бяха и предните.Свещите са проверяване(без да се свалят)и работят.Насочиха ме да си проверя релето на свещите,но може ли да ми кажете как да го проверя?Дадоха ми следния акъл,когато е студено и подам контакт лампата в купето би трябвало да премигне и да и намалее с малко светлината докато свещите консумират ток,а ако няма никаква консумация не би трябвало да има разлика в лампичката.Не знам до колко е показателно това,но при мен излиза,че нямам никаква консумация от свещите.Искам само да направя само още едно уточнение този проблем се появи след свалянето и разглобяването на двигателя за ремонт.Притеснява ме дали е възможно да са забравили да закачат това реле и къде се намира то за да проверя.Благодаря на всички,които ще помогнат.Става въпрос за Фиат Пунто 1.9Д 60к.с.
https://www.youtube.com/watch?v=8pftKnYBQ5c
За релето вече не зная...
-
Най-лесно може да провериш релето като измериш дали идва напрежение върху свещите като дадеш на контакт. Взимаш един мултицет и хващаш някой приятел. Слагаш прибора да мери постоянно напрежение, едната сонда на корпус (или минуса на акумулатора), другата на шината, която захранва свещта. Помощникът ти дава контакт, а ти гледаш какво ще измери прибора. При подаване на контакт трябва да чуеш щракването на релето. Приборът трябва да измери около 11V, ако свещите подгряват. Очаквай напрежението да е такова, защото имаш пад на напрежение върху тях. Това е и причината да ти намалее интензитета на таблото докато работят, както са ти казали хората. Изчакваш 10-15 секунди така. Релето трябва да щракне и напрежението да отпадне. Ако не излиза напрежение при подаване на контакт - релето не работи.
Ако моторът е този от снимката, релето би трябвало да е оградената в червено кутийка.
Защо може да не ти работи релето: Скапано реле (забрави за ремонт, търсиш друго) или прекъснато управление от ECU - провери си окабеляването.Последна редакция от PSG; 13.11.2016, 17:40.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
rangel88
PSG написа: Преглед на мнениетоНай-лесно може да провериш релето като измериш дали идва напрежение върху свещите като дадеш на контакт. Взимаш един мултицет и хващаш някой приятел. Слагаш прибора да мери постоянно напрежение, едната сонда на корпус (или минуса на акумулатора), другата на шината, която захранва свещта. Помощникът ти дава контакт, а ти гледаш какво ще измери прибора. При подаване на контакт трябва да чуеш щракването на релето. Приборът трябва да измери около 11V, ако свещите подгряват. Очаквай напрежението да е такова, защото имаш пад на напрежение върху тях. Това е и причината да ти намалее интензитета на таблото докато работят, както са ти казали хората. Изчакваш 10-15 секунди така. Релето трябва да щракне и напрежението да отпадне. Ако не излиза напрежение при подаване на контакт - релето не работи.
Ако моторът е този от снимката, релето би трябвало да е оградената в червено кутийка.
Защо може да не ти работи релето: Скапано реле (забрави за ремонт, търсиш друго) или прекъснато управление от ECU - провери си окабеляването.
Но и да им праща ток и да загряват (ако си ги свалил и виждаш) не значи че са 6.... Може от работа да са надути с нагар и да НЕ могат да стигнат нужната температура.... Примерно за 3 с. 1000 градуса да правят 600...
Коментар
-
Утре само да ми остане малко време ще проверя с мултицет ,какво става.Иначе мотора е същия както на снимката и информацията ми е много полезна.Все си мисля,че нещо не е свързано ,както трябва ,защото този проблем се появи веднага след свалянето на ECU за ремонт ,а през това време докато траеше ремонта на ECU-то беше свален двигателя ,защото гореше и масло и беше ревизиран изцяло.Всичко беше събрано и качено,като свещите бяха проверени ,че са добре преди да бъдат поставени и от тогава се появи проблема с тях и мигането на таблото.Мисля си че нещо някой кабел или не е сложен където трябва или някой въобще не е свързан.
Коментар
-
rangel88
car_fiat написа: Преглед на мнениетоУтре само да ми остане малко време ще проверя с мултицет ,какво става.Иначе мотора е същия както на снимката и информацията ми е много полезна.Все си мисля,че нещо не е свързано ,както трябва ,защото този проблем се появи веднага след свалянето на ECU за ремонт ,а през това време докато траеше ремонта на ECU-то беше свален двигателя ,защото гореше и масло и беше ревизиран изцяло.Всичко беше събрано и качено,като свещите бяха проверени ,че са добре преди да бъдат поставени и от тогава се появи проблема с тях и мигането на таблото.Мисля си че нещо някой кабел или не е сложен където трябва или някой въобще не е свързан.
Коментар
-
Ами не знам.Не съм ги сменял аз ,защото ремонта е правен в сервиз.Вярно е че са на кофти място,но трябва да се има в предвид ,че двигателя беше свален нацяло прегледан ревизиран ,подменени бяха всички гарнитури уплътнения.А дали са сменени нещата нямам съмнение ,защото сервиза е на мой роднина и най-малкото не съм плащал за ремонта.Просто се появи този проблем с паленето,а сервиза ми е на 300км. и в момента нямам време да закарам колата,затова поисках помощ и съвет от вас и ако мога да се справя сам,ако е нещо дребно.
Коментар
-
rangel88
Коментар
-
Опитай да направиш това, което ти написах. Разбирам, че свещите са наврени на гадно място - докопай една и мери на нея. Ако не излиза напрежение на нея, почти сигурно няма да има и на останалите.
Предкамерните мотори палят тежко на студено без подгрев, дори и в добра кондиция. Щом се съмняваш в подгрева, насочи се първо към него. Свети ли ти лампата, със сигурност имаш проблем там.
Само при студен двигател ли имаш проблеми с паленето? При топъл двигател трябва да палиш безпроблемно и без да чакаш подгрева.Последна редакция от PSG; 16.11.2016, 11:21.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
А при мен паленето вчера сутринта (-6 градуса) стана по този начин http://sendvid.com/wtbsqncg <---- това що годе нормално ли е? Доста мудно върти..да не би нещо стартера да е заминал ? или пък горивния филтър нещо да се ебава? Принципно дори и на топло..колцата има така 2-3 секунди въртелив момент (Fiat Punto 1.9 JTD 86к.с.) Да подчертая че съм с нови свещи Lucas,нов акумулатор Bosch Silver S5 63Ah 610A. Евентуално със пробна лампа мога ли да пробвам дали релето подгрява свещите ? Също така тва примигване на таблото при палене и се струва че не би трябвало да е така ? Благодаря.Последна редакция от Потрушенков; 17.11.2016, 08:21.
Коментар
-
JTD-тата вртят повече докато запалят. Аз до сега не съм чул JTD/M-jet да запали "от четвърт". Иначе колата ти запали добре - не прекъсва, не пали цилиндър по цилиндър.
Онзи ден аз също имах подобна случка. Напоследък паднаха температурите и забелязах, че моят акумулатор почна да върти по-мудно. И той е на една година. Свлих го, заредих го за една вечер, и коренна промяна - в момента докато и подам ключа и скача. Интересното е, че тръгна да се зарежда с 3.5А ток, което не е много......ще го видим. Алтернаторът ми е пушка - зарежда с 14.1-14.2 на празен ход. Карам предимно на къси градски разстояния - пали - спри - пали - спри и е ясно, че не мога да го дозареждам, но все пак нова батерия, не би трябвало първият не кой знае какъв студ (-4*) да я стресне така.
Та пробвай да си заредиш акумулатора на зарядно и виж дали няма да започне да върти по-енергично.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Акумулатора е чисто нов..на празен ход алтернатора зарежда 14. Със фарове 13.90..значи явно така ще си пали ..Последна редакция от Потрушенков; 17.11.2016, 11:14.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар