Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с мощност и изгорели газове FIAT STILO 1.9 JTD 115hp

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с мощност и изгорели газове FIAT STILO 1.9 JTD 115hp

    Здравейте, колеги.
    Ще ви бъда много благодарен ако ми помогнете с мнения и съвети относно моят проблем.
    От 3 години съм щастлив собственик на FIAT STILO 1.9 JTD 115hp 2003г. От около месец обаче колата се промени рязко. Мощността в ниските обороти (под 2000) е много оскъдна. На колата и отнема едно известно време, в което усещам, че и липсва мощ да се наеме и е мудна доста. А след това при включване на турбото изпушва много и гъст черен пушек. Пушека не спира да го пуска доста дълго време, При продължителни пътувания на магистрала (над 200км) не спира да пуши през целия път, особено в изпреварване. Нормалното ѝ състояние преди беше да припуши след което да изчисти и имаше много повече мощ за ускорение. Разхода на гориво също се повиши. Преди ми гореше между 7.2 и 7.5л/100 в София. Сега е 9.5л/100 в София и 7.8л/100 на магистрала.
    Днес реших да отида в сервиза на Дунев, където разполагат с машина за почистване на катализатори, като мислех, че проблема се дължи на неговото задръстване. Обаче се оказа, че той е в много добро състояние. Това, което видяха там беше, вакуум помпата (мисля, че така се казва) намира се до ЕГР е омаслена. Пуснаха ѝ диагностика, която по техни думи им е показала ниско налягане на турбото. Също така ми споменаха, че не могат да ми кажат нищо за дюзите понеже ЕКУ-то на колата не ги отчело или не ги било показало.
    Много ви моля, колеги насочете ме къде да отида на по-подробна диагностика за да разбера за проблема. Не искам да си сменям колата. Фиатчето се раздава като за последно. Много съм доволен от него и не искам да си замине просто така.
    Благодаря ви много предварително.

    #2
    Ми... затапи го тоя ЕГР.
    Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

    Коментар


      #3
      dabadaba написа: Преглед на мнението
      Ми... затапи го тоя ЕГР.
      Това решава всичките ми проблеми ли? Само това?

      Коментар


        #4
        И провери вакуум маркучите към турбото,може да изпускат и за това да не прави достатъчно налягане. Не е изключено и дебитомера да е заминал.

        Коментар


          #5
          Много ви благодаря за двата съвета. Мой познат ме посъветва да отида да официалното представителство на фиат, до техния сервиз за да и направя обстойна диагностика. Ще им кажа да проверят и тези две неща, който ми предложихте.
          Много благодаря още веднъж. Дано се оправи Фиатчето.

          Коментар


            #6
            Да ти затапят ЕГР-а в официално представителство на фиат, ми звучи като да ти дадат програма за кракване на уиндоус от Майкрософт.
            Щом искаш, направи си диагностика в представителството, а ако не открият проблем, затапи го. Работа за 20-30 минути за по-сръчен човек.
            Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

            Коментар


              #7
              dabadaba написа: Преглед на мнението
              Да ти затапят ЕГР-а в официално представителство на фиат, ми звучи като да ти дадат програма за кракване на уиндоус от Майкрософт.
              Щом искаш, направи си диагностика в представителството, а ако не открият проблем, затапи го. Работа за 20-30 минути за по-сръчен човек.
              Разбира се,че няма там да ги карам да го затапват. Там ще я закарам на диагностика за да видя и тяхното мнение и за по-обстойна информация. Вчера от сервиза, в който ѝ правиха диагностика ме подплашиха с дюзите на колата и турбото много. Само, че за нито едно от двете не видях нищо по-листовете, които ми дадоха.

              Коментар


                #8
                Славов,потърси във форума кой от колегите разбира от нашите коли.В аутоиталия едва ли ще си доволен.Давам ти жокер "Вентура........ж
                198mjet Bravo

                Коментар


                  #9
                  Моите уважения, но АутоИталия са такива к*вали, че по-добре си избий тази мисъл от главата. Ще те одерат едно хубаво за няма нищо и нищо няма да разберат, вярвай ми. Аз с по-некадърен дилър и сервиз не съм контактувал - още чакаме оферта за ангренажен комплект на ново Браво. Два месеца минаха.... И още много примери мога да давам с тях. И в София и в Бургас са гола вода.

                  Аз също мога да препоръчам Вентура, но разгледай темата за сервизите - и от други хора са доволни колегите.
                  Колата пали ли лесно? Пуши ли като пали?

                  Само не ми казвай, че са ти правили диагностиката на място и са ти казали турбо.... Налягане на турбина се мери при товар в движение. Вържете я на диагностика и я тествайте в движение. Вижте параметрите desired boost pressure/boost pressure, desired air quantity/air quantity, desired fuel pressure/fuel pressure. При установен режим на двигателя очакваните от ECU параметри и измерените в реално време трябва да са с много малки отклонения. А щом пуши при поддържане на константни обороти, то със сигурност не са!

                  Чуваш ли съскане при движение? Огледай за спукани турбо пътища!

                  Имаш ли загуба на масло?

                  Махай EGR без да се замислиш. Aко засецне отворен прави големи поразии - души ти мотора със сажди и същевременно байпасира турбината, та да не може да си вдигне налягането. EGR на тези двигатели май е с ел. мотор, не вакуумен. Не знам дали ECU-тата на JTD115 хващат затапването му. За пример Новото Браво го хваща и пише грешки, та се налагат софтуерни гимнастики. Въпреки това го затапи с ламарина и виж дали има подобрение в динамиката. Ако запише грешка - запише, няма да спре от нея, но ще си отписал поне едно от нещата.
                  Последна редакция от PSG; 20.10.2016, 21:15.

                  Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                  Коментар


                    #10
                    Днес колата беше в ауто италия. Оказа се, че тръбата от всмукателния колектор към интеркулера е пукната. Съответно сега ще я сменя. После следва затапване на егр. Само да разбера размера на пластините, с които да го затапя. Благодая ви много за всички съвете и мнения, както и за името на читав сервиз. Иначе да в ауто италия малко са несериозни. Днес ми бяха загубили единия болт държащ пластмасовия капак на мотора + ,че пластмасовия елемент, който покрива бушоните ми беше метнат на задната седалка и си събирах болтовете и шайбите от пода. ПРАСЕТА си падат малко.

                    Коментар


                      #11
                      Дано със смяната на въздуховода нещата да се нормализират. Със сигурност от там губиш налягане и вероятно това ти е проблема.
                      И аз имам опит със сцепен маркуч на Multijet двигател. Колата съскаше яко при ускорение, но въпреки това грам пушек не мяташе и не се усещаше осезателна загуба на динамика. Единствено по съскането го хванах. Цепнатината беше малка (около сантиметър) и явно успяваше да си коригира сместа спрямо по-ниското налягане.

                      Пластинката се прави лесно. Сваляш клапана, очертаваш го на една ламарина, режеш с резачки и пробиваш отворите за болтовете. Въпросът е дали ECU-то няма да хване затапването. Отново ще дам пример с Multijet-а - разбира, че е затапен и вади Check Engine. Дано по-стария мотор да не излезе толкова умен. Има много колеги, които са я правили тази гиманстика на 115-ка и могат да кажат за процедурата и последствията.

                      Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                      Коментар


                        #12
                        115 jtd при Стило само записва грешката в компа без да има последствия от светещи лампи.
                        Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                        Коментар


                          #13
                          Колега аз от нафта разбирам колкото да си прелея от тубата за да измия някая скоростна кутия ама дй ти кажа от АИ и стелки няма да си купя- личен опит. Но това с пукнат корпус на турбина звучи малко пресилено. Що не видиш някое друго мнение преди да им тръснеш една шапка пари.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            А дали е въжможно да ти пренадува турбината защото на мен ми пренадуваше и светкаше чека . Ако искаш виж Румен аз лично съм доволен от работата му и е коректен (това е моето мнение)
                            FIAT STILO 1.9 JTD 115hp
                            FIAT TIPO 1.6 i.e 75hp
                            FIAT MAREA 1.6 16V 103hp

                            Коментар

                            Working...
                            X