Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с 1.9 туинтурбо 190 к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с 1.9 туинтурбо 190 к.с.

    Колеги имам следния проблем с 1.9 туинтурбо при Делта ІІІ (предисторията е дълга и ще я спестя) - каскадата (туинтурбото) сдаде и поръчах нова с малка разлика (за СААБ 9-3), която комай се оказва не толкова малка. Най-общо освен горната нагнетателна (студена) част на каскадата, се оказа, че при варианта за СААБ липсва един температурен датчик (или по-скоро отвора за него), който фигурира при Делта ІІІ. След дълго зверене и чудене какво да правя, ми дойде една "гениална" идея - да клонирам сигнала от друг температурен датчик, който се намира на изхода, след ДПФ-а. До тук добре, премерих съпротивлението на двата датчика с мултицет и... о, чудо - еднакво е, но не знам доколко сходни са им характеристиките и в до колко близки температурни диапазона работят. За момента това е просто идеята ми, още не съм я материализирал, но утре ще монтираме новото турбо и след това ще ми се наложи да решавам този въпрос. Ще съм благодарен за мнения, препоръки, съвети и евентуално варианти как може да се излъже компютъра.
    Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

    #2
    Колега,
    1) Най-лесно, но в случая мислено от разстояние, ми се струва че е най-удачно да се направи отбор на правилното място на новата каскада и да се монтира истинския Т-сензор. Има майстори, които със сигурност могат да го направят.
    2) Относно идеята за "клониране" не знам как мислиш да го реализираш, но с използване на един сигнал на двете места - няма да се получи, правиш делител и ще бърка и двете измервания. От друга страна, наистина температурните обхвати едва ли ще са еднакви?! Ако пък са еднакви и сензорите едни и същи е необходимо този сигнал да се раздвои на два независими, а за това ще е необходима активна електронна схема. В промишлеността този проблем е решен перфектно със специализирани модули за стандартни промишлени сигнали: 1 вход - 2 изхода.
    3) За софтуерното "лъжене" трябва да се допиташ до специалисти, които се занимават с подобни проблеми.
    Сигурно иСААБ 9-3 го има този сензор, но е монтиран на друго място? Този сигнал най-вероятно е необходим за работата на мотора. Другото за което се сещам, но трябва да се знае каква е работната температура на изходящия въздух от каскадата в натоварен режим на мотора и да се върже const. съпротивление отговарящо на тази температура.

    И накрая, както отбелязах по-рано - лесно се пише, реализацията е по-трудна.

    Желая успешно решаване на проблема!
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      #3
      Температурите на самото турбо и тези на входа или изхода на ДПФ-а са съвсем различни , според мен няма начин да използваш температурата на ДПФ-а вместо тази на турбината. Ако има начин преправете турбото за да може там да мери температурния датчик.
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #4
        Дамяне, точно от теб такава тема не съм очаквал.
        Зарежи тия глупости с клонирането.

        На датчика има номер, виж го в епер, какъв точно датчик е и ако е към екологията, я закарай някъде да го изключат.
        Сигурно обаче е ЕГТ.


        За номер 10 ли говориш ?
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Сигурно обаче е ЕГТ. За номер 10 ли говориш ?
          Да, баш за тоя говоря. Реших къде ще го завра - на пластината която ще сложа на ЕГР-а.
          Но сега имам по-сериозен проблем - има запушване някъде по маслените магистрали и създава свръхналягане горе при валовете и прониква масло в двата колектора.
          И естествено поради липса на мераклии да се заемат с нея се бора сам с помощта на един приятел в неговия гараж... (сигурно съм се побъркал да ровя по такава кола дето монтьорите признават, че не са виждали такава, камо ли да са оправяли). Маслото избива през топлата част на турбото (през изпускателния колектор). Това е ситуацията за момента. Чакам от Митака да ми прати нов сепаратор на маслени пари и така.
          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

          Коментар


            #6
            Здравейте да попитам има ли развитие по темата че ми стана интересно.

            Коментар


              #7
              А защо реши, че свръх налягането е от запушване на магистрали. Ако има някъде запушване то това място ще остане без смазване и натам е ясно. Според мен проблема ти е около маслената помпа или по точно разтоварващия клапан на налягането, това при положение, че наистина имаш свръх налягане.

              Коментар


                #8
                panasonic1 написа: Преглед на мнението
                Здравейте да попитам има ли развитие по темата че ми стана интересно.
                Дупка в буталото,а вихровите клапи липсват
                Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                EX.Fiar Ritmo 105TC

                Коментар


                  #9
                  viktorsterev написа: Преглед на мнението
                  Дупка в буталото,а вихровите клапи липсват
                  Това ли открихте като проблем за високото налягане на маслото.

                  Коментар


                    #10
                    За да не пресъздавам всички подробности, ето темата в ланча форума: http://www.lancia-bg.com/forum/viewt...p?f=17&t=37611
                    Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                    Коментар


                      #11
                      Интересно, тия "улавци" в завода не са ли наясно, че такива клапи не трябва да слагат или идеята е човек да покара една кола 50-100К и след това да си купи нов мотор ??
                      punto HGT

                      Коментар


                        #12
                        Интересно, тия "улавци" в завода не са ли наясно, че такива клапи не трябва да слагат или идеята е човек да покара една кола 50-100К и след това да си купи нов мотор ??
                        Така излиза..
                        И дефакто те ти давам 150 000 гаранция или 5 г.

                        Коментар


                          #13
                          Интересно, тия "улавци" в завода не са ли наясно, че такива клапи не трябва да слагат или идеята е човек да покара една кола 50-100К и след това да си купи нов мотор ??

                          Много са си наясно даже,само че за да продаде тая кола като нова трябва да отговаря на евро 5 или ....!Няма как без помощта на подобни "глупости" да се постигне това.
                          Там яко ги натискат еколозите!Не може да дадеш една торба пари и да не те пуснат на прегледа или в центъра на някой град.И хич не му пука на конструктора че след 10 години тая кола ще иде в източна Европа е че ще има недоволни собственици.Ние като типични Българи мислим само за нас си,а за глобалния проблем който всички заедно причиняваме на тая планета си заравяме главата в пясъка!!!!

                          Коментар


                            #14
                            Казват така колите еволюират.
                            Да подобри тихи и мощни двигатели ... Пъргави дизели палещи от ряз зимата..
                            Ама се трошат каточели са от захар...
                            Коята котъра е на 18 г на брачеда си купи 307 hdi на 10 г. И смени стартер лагери и др. Дето при мене са оше оригинални... Ами докато навърши 18 г това Пежо... Или на 25/30 като някоя 124 колко ли ремонт ше изяде ако съществува още де.
                            Да не казвам че еди чаленджър от 75 който е угасен 95 и не е пален до сега ще запали от 2/3 път.
                            Така е с всичко . Телефизори коли перални.

                            Коментар


                              #15
                              О, чудо - намерих в БГ морга такъв мотор... и вчера взех бутала (нови, оригинални турски на "Федерал Могул" са 600++), сега чакам ремонтен комплект (лагери, сегменти, гумички, гарнитури и пр.) и събираме.
                              Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                              Коментар

                              Working...
                              X