Колеги имам следния проблем с 1.9 туинтурбо при Делта ІІІ (предисторията е дълга и ще я спестя) - каскадата (туинтурбото) сдаде и поръчах нова с малка разлика (за СААБ 9-3), която комай се оказва не толкова малка. Най-общо освен горната нагнетателна (студена) част на каскадата, се оказа, че при варианта за СААБ липсва един температурен датчик (или по-скоро отвора за него), който фигурира при Делта ІІІ. След дълго зверене и чудене какво да правя, ми дойде една "гениална" идея - да клонирам сигнала от друг температурен датчик, който се намира на изхода, след ДПФ-а. До тук добре, премерих съпротивлението на двата датчика с мултицет и... о, чудо - еднакво е, но не знам доколко сходни са им характеристиките и в до колко близки температурни диапазона работят. За момента това е просто идеята ми, още не съм я материализирал, но утре ще монтираме новото турбо и след това ще ми се наложи да решавам този въпрос. Ще съм благодарен за мнения, препоръки, съвети и евентуално варианти как може да се излъже компютъра.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с 1.9 туинтурбо 190 к.с.
Collapse
X
-
Колега,
1) Най-лесно, но в случая мислено от разстояние, ми се струва че е най-удачно да се направи отбор на правилното място на новата каскада и да се монтира истинския Т-сензор. Има майстори, които със сигурност могат да го направят.
2) Относно идеята за "клониране" не знам как мислиш да го реализираш, но с използване на един сигнал на двете места - няма да се получи, правиш делител и ще бърка и двете измервания. От друга страна, наистина температурните обхвати едва ли ще са еднакви?! Ако пък са еднакви и сензорите едни и същи е необходимо този сигнал да се раздвои на два независими, а за това ще е необходима активна електронна схема. В промишлеността този проблем е решен перфектно със специализирани модули за стандартни промишлени сигнали: 1 вход - 2 изхода.
3) За софтуерното "лъжене" трябва да се допиташ до специалисти, които се занимават с подобни проблеми.
Сигурно иСААБ 9-3 го има този сензор, но е монтиран на друго място? Този сигнал най-вероятно е необходим за работата на мотора. Другото за което се сещам, но трябва да се знае каква е работната температура на изходящия въздух от каскадата в натоварен режим на мотора и да се върже const. съпротивление отговарящо на тази температура.
И накрая, както отбелязах по-рано - лесно се пише, реализацията е по-трудна.
Желая успешно решаване на проблема!FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
-
Температурите на самото турбо и тези на входа или изхода на ДПФ-а са съвсем различни , според мен няма начин да използваш температурата на ДПФ-а вместо тази на турбината. Ако има начин преправете турбото за да може там да мери температурния датчик.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
emzo написа: Преглед на мнениетоСигурно обаче е ЕГТ. За номер 10 ли говориш ?
Но сега имам по-сериозен проблем - има запушване някъде по маслените магистрали и създава свръхналягане горе при валовете и прониква масло в двата колектора.
И естествено поради липса на мераклии да се заемат с нея се бора сам с помощта на един приятел в неговия гараж... (сигурно съм се побъркал да ровя по такава кола дето монтьорите признават, че не са виждали такава, камо ли да са оправяли). Маслото избива през топлата част на турбото (през изпускателния колектор). Това е ситуацията за момента. Чакам от Митака да ми прати нов сепаратор на маслени пари и така.Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
panasonic1 написа: Преглед на мнениетоЗдравейте да попитам има ли развитие по темата че ми стана интересно.Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
EX.Fiar Ritmo 105TC
Коментар
-
viktorsterev написа: Преглед на мнениетоДупка в буталото,а вихровите клапи липсват
Коментар
-
За да не пресъздавам всички подробности, ето темата в ланча форума: http://www.lancia-bg.com/forum/viewt...p?f=17&t=37611Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
rangel88
didich написа: Преглед на мнениетоИнтересно, тия "улавци" в завода не са ли наясно, че такива клапи не трябва да слагат или идеята е човек да покара една кола 50-100К и след това да си купи нов мотор ??
И дефакто те ти давам 150 000 гаранция или 5 г.
Коментар
-
didich написа: Преглед на мнениетоИнтересно, тия "улавци" в завода не са ли наясно, че такива клапи не трябва да слагат или идеята е човек да покара една кола 50-100К и след това да си купи нов мотор ??
Много са си наясно даже,само че за да продаде тая кола като нова трябва да отговаря на евро 5 или ....!Няма как без помощта на подобни "глупости" да се постигне това.
Там яко ги натискат еколозите!Не може да дадеш една торба пари и да не те пуснат на прегледа или в центъра на някой град.И хич не му пука на конструктора че след 10 години тая кола ще иде в източна Европа е че ще има недоволни собственици.Ние като типични Българи мислим само за нас си,а за глобалния проблем който всички заедно причиняваме на тая планета си заравяме главата в пясъка!!!!
Коментар
-
rangel88
Казват така колите еволюират.
Да подобри тихи и мощни двигатели ... Пъргави дизели палещи от ряз зимата..
Ама се трошат каточели са от захар...
Коята котъра е на 18 г на брачеда си купи 307 hdi на 10 г. И смени стартер лагери и др. Дето при мене са оше оригинални... Ами докато навърши 18 г това Пежо... Или на 25/30 като някоя 124 колко ли ремонт ше изяде ако съществува още де.
Да не казвам че еди чаленджър от 75 който е угасен 95 и не е пален до сега ще запали от 2/3 път.
Така е с всичко . Телефизори коли перални.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар