Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на "датчик на колянов вал"

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на "датчик на колянов вал"

    Здравейте,Фиата е 1.9JTD 115HP . Вчера вечерта ми изгасна в движение и се появи грешка "Loose Connection", след престой от 5-10 мин. колата запалии след 500м. пак приключи. Процедурата се повтори няколко пъти и се прибрах. Изчетох по форума и стигнах до извод, че нищо не пречи да сменя ТОЗИ проблемен датчик на коляновия вал (дано е от него). Не намерих описано как се сменя датчика, може ли някой да ме упъти, къде се намира и как се сменя ?

    #2
    Закачи на диагностика първо и тогава сменяй каквото и да било.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #3
      При мареа се намира зад двигателя от към купето точно до задната лапа на мотора, сваля се с шестограм 5 и е за 10 минути работа
      Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
      Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
      Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++

      Коментар


        #4
        Защо не му намериш буксата и да го изключиш за проба да видиш какво ще изпише на таблото. Но завърти на стартер. При мен чак тогава дава грешка (браво 1.6).
        FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
        FIAT Punto sx 75 '94

        Коментар


          #5
          Колега,направи диагностика и ако грешката е P0335 проблема е в датчика на коляновия вал. Иначе симптомите бяха като твоите, когато колата позагрее угасва, светва чека и изписва Loose connection. Докато не поизстине няма палене. Смяната я правих на пътя и ми отне около 3 часа, от които 1 час разкачане и закачане на ши..ната букса и скобата й, 30мин. вдигане и подпиране на колата, 30мин за купуване на новия датчик и останалото време легнал под колата. Свалянето на датчика не е много трудно, но за сметка на това неприятно тъй като има място само за една ръка отдолу, отгоре е невъзможно, а пък и в легнало положение не си е работа. Датчика при Стило 1.9 JTD 115 се намира точно под стартера, държи се на един болт за торкс 40. Снимки нямам, но хич ни ми беше до тях. Моя съвет е да си купиш датчик и да си го смениш или на канал, или на подемник.
          Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
          Chevrolet Aveo

          Коментар


            #6
            Kemaloff написа:
            Колега,направи диагностика и ако грешката е P0335 проблема е в датчика на коляновия вал. Иначе симптомите бяха като твоите, когато колата позагрее угасва, светва чека и изписва Loose connection. Докато не поизстине няма палене. Смяната я правих на пътя и ми отне около 3 часа, от които 1 час разкачане и закачане на ши..ната букса и скобата й, 30мин. вдигане и подпиране на колата, 30мин за купуване на новия датчик и останалото време легнал под колата. Свалянето на датчика не е много трудно, но за сметка на това неприятно тъй като има място само за една ръка отдолу, отгоре е невъзможно, а пък и в легнало положение не си е работа. Датчика при Стило 1.9 JTD 115 се намира точно под стартера, държи се на един болт за торкс 40. Снимки нямам, но хич ни ми беше до тях. Моя съвет е да си купиш датчик и да си го смениш или на канал, или на подемник.
            Благодаря много, в понеделник ще я карам на диагностика. Ако се окаже датчика, направо ще кажа там да го сменят.

            Коментар


              #7
              Колега и при мен същия проблем го имаше само,че на 1.6 16V.Вече година от както съм го сменил и няма проблеми

              Коментар


                #8
                Аз имах същият проблем само, че на мен беше заминал и датчика на разпределителния вал как и двата по едно и също време заминаха не знам даже ме уплашиха че ми е прескочил ремъка но ги смених и двата и за сега всичко е наред
                FIAT STILO 1.9 JTD 115hp
                FIAT TIPO 1.6 i.e 75hp
                FIAT MAREA 1.6 16V 103hp

                Коментар


                  #9
                  Днес така ми изгасна на пътя и после 5 мин не ще да пали. След това пали и минавам 200 метра и пак гасне и пак я чакам. Така по gps намерих най-близкия сервиз и там им изписа датчик колянов вал. Поръчаха и утре ще го сменят. Много тъпо че ме хвана извън бг натоварен с багаж и цените им солени за всичко - диагностика, датчик, смяна. По-рано ми потъна съединителя и видях, че тече спирачна течност от гайката дето стяга тръбичката от казанчето към цилиндъра на съединителя. Стегнах и долях. Ако е капало на датчика това го е повредило.Сега виждам, че е закачен на ангренажа, а помпата на съединителя е под акумулатора, т.е. нищо общо, от различни страни на двигателя. Баси късмета в един ден да протече от гайката на помпата като река и да пробие датчика на коляновия вал.
                  The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                  Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                  Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                  Коментар


                    #10
                    Колеги, днес след диагностика се оказах прав - датчик на колянов вал. За половин ден в сервиза, колата отново е на път !

                    Коментар


                      #11
                      аз сменях наскоро на 2.4 жтд и честно не си го представям без канал. Аз лично на канала го смених за около 10 мин, но отгоре или без канал- почти абсурд
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Точно на либрата го смених на улицата. Само я вдигнах на крик от едната страна за да мога да се напъхам под нея и за няколко минути беше сменен.

                        Коментар


                          #13
                          Аз до колкото съм чел и чул,когато сдаде този датчик и при въртене да запали,оборотомера не помръдва.Има ли нещо вярно?
                          Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                          EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                          EX.Fiar Ritmo 105TC

                          Коментар


                            #14
                            viktorsterev написа: Преглед на мнението
                            Аз до колкото съм чел и чул,когато сдаде този датчик и при въртене да запали,оборотомера не помръдва.Има ли нещо вярно?
                            При мареа и либра е така. Скоро един колега каза че при Стило обортомера не мърда докато не запали при работещ датчик. До колко е вярно за Стилото не знам.
                            Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                            Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                            Коментар


                              #15
                              Чаве, може да си с пръсти на пианист- вярно че там се иска тънка ръка. Но като сменяха на Мара датчика и като видях къде е наврян- предпочитам в сервиз да ми го сменят. И е вярно, че не тръгва стрелката на оборотите.
                              Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                              Коментар

                              Working...
                              X