Здравейте колеги от около година имам Fiat Croma 1,9 Multijet 16V 2007 година.Наблюдавам един много странен проблем и бих ви помолил ако някои има някакви идеи да ги сподели.Проблема се състои в това че с покачване на температурите (над 30 градуса) колата започва започва да пали все по-трудно когато е студена.Миналата седмица премахнахме така наречените вихрови клапи и от тогава проблема се задълбочи .На другият ден колата изобщо не искаше да запали.На място и правихме диагностика и показва че има обороти на колянов вал, има налягане на рейла и трите температурни датчика показват верни стойности за температура с разминаване около 1 градус и не иска да запали.Колата запали след като откачихме датчика на термостата и пусна принудително подгряване ( термостата е сменян преди зимата заедно с датчика) това беше при температура 32-33 градуса.Сега колата пали доста трудно ако пробвам от първият път, затова преди да запаля давам 2-3 пъти на контакт и чак тогава паля.Въпроса ми е възможно ли е да смуче въздух от някъде при положение че система е под налягане (няма никаде течове на гориво) , и има помпа в резервоара? И ако е възможно къде да търся?Ако някои има някаква идея моля да я сподели благодаря предварително!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Croma 1,9 Multijet 16V не пали
Collapse
X
-
Много интересно от температурният датчик може да я лъже че е по студено когато е откачен но не запалила заради принудителното подгряване а най-вероятно защото на студено компа пуска повечко гориво.Тази кола не може да не се оплаче с някоя друга грешка що не може да запали освен ако някои не е омазал софтуера. Хубаво е да направиш един лог когато не пали с продължително въртене на старте на реала + обороти + пилотно впръскване, това че има налягане в реала си го споменал но дали достига лесно необходимото за запалване не е изключено да влиза и въздух в системата сменял ли си горивен филтар скоро.
-
Горивният филтър е сменян преди около 6 месеца.И мен ме съмнява че отнякъде смуче въздух но ще е трудно да се намери от къде е.Иначе докато не искаше докато не искаше да запали я закачахме на диагностика и човека който я закача каза че по показание всичко е ОК е няма представа защо не иска да запали.И като последен вариант откачи температурният датчик и тя запали.Аз четох на едно място че при пежо има подобен проблем.Там имало някакъв клапан на кутията на горивния филтър и когато било много топло той отървал и от там смучело въздух.Но ставаше въпрос за 1,9 ТД не за common rail система.И затова ми чудно дали и при мен възможно подобно нещо при положение че има помпа в резервоара и дори и този клапан да е изпуснал тя би трябвало да дигне гориво до филтъра .Незная дали EGR-ра може да влияе на паленето, защото след махане на вихровите клапи(не е правена софтуерна намеса след премахването им ) проблема с паленето се задълбочи, а знам че след махане на тези клапи е хубаво да се махнат и EGR и филтърът за твърди частици?
Коментар
-
Колега не е изключено и егр-а да затруднява запалването , но на мен лично не ми се вярва или поне по това което си описал а колкото за тяхното отстраняване "дпф-егр" е добре да се направи и ако го направят както трябва доста въпросителни може да ги оставиш настрани ,но пак се повтарям че според мен не е там проблема най-добре е да не се филмираш а да отидеш пак на диагностика можеби някаде другаде и да я прегледат по обстойно тази колица. Иначе предположения може да си пишем цяла година и да не направим нищо.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар