Привет на всички, радвам се, че най-после дизелаците са отделени настрана.Колеги, това ще ми е първата зима с моето пунто 1,7ТД, и да кажем, че съм се подготвил-зимни гуми, добавка за дизела...обаче, като тръгнах за Сливен в съботата...се оказа, че не загрява добре колата...от софия до сливен не качи температура....датчикът стоеше все в долно положение, а не на средата както си му е ред. И в купето беше доста хладно...едва едва топлеше парното.В сливен приятел огледа колата...обезвъздуши парното, и по напътствия на майстор прегледа как затоплят тръбите...оказа се, че няма по-топли и по-студени тръби(това всичко става след като е изстинала колата....та в процеса на затопляне)...а всички се затоплят едновременно...и от там => че термостата е заминал. По непотвърдени данни термостата струва около 85 лв?!???Има ли начин да се оправи без смяна...и може ли да е от нещо друго....в града си стопля колата...ама в тея задръствания - нищо чудно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Може би проблеми с термостата
Collapse
X
-
споделям и аз...лятото ако карам в движение с ненатоварен трафик стрелката е в долната четвърт, с влизането в задръстванията директно отива в средата...като премине още малко нагоре се включва перкатазимата почти винаги е в долната четвърт и много рядко достига половинатапри мен също е хладничко, но като се държи вентилатора на 2 за 10 мин става приятно топло...иначе аз харесвам по-хладничкото :DАрх. Стаменов &
Пунто ELX, 1.7 ТД 70
-
Напоследък имаше подобни теми. Оттогава и аз се заглеждам по термостата. Работата е там, че не карам повече от двайсетина минути и незнам дали е показателно. Наистина стрелката до сега(откакто застудя) не е стигала средата(стои обикновенно около първата четвъртина и малко над нея). Просто не ми се е налагало да пътувам повече. Минавала ми е идеята да повъртя малко повече, и да видя ама нямам време да се занимавам. Парното ми се струва наред. След като поработи 5-6 минути почва да духа топло. Дали и моя термостат не е наред. Наистина нека колегите да споделят за колко време и при какви условия достигат нормалното загряване на двигателя.Fiat Punto 1.7TD
Коментар
-
Колеги, чудо чучолято! (както би се изказала леля вили)Проврих цените за термостат за пунто 1.7 ТД.....цените се движат от 85 до 250 лева!!!!Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 Сега вече съм сигурен, че проблемът не е от термостата. Ако някой сподели други(по-евтини) идеи - предварително благодаря Yellow_Flash_Colorz_PDT_06Punto ELX 1.7TD
Коментар
-
Пътят ми до работа е около 15 км. Дори и в студените сутрини колата достига нормална температура (средата на скалата - предполагам е около 90*С) след 4-5 км. Не знам дали оказва влияние, но ми направи впечатление, че при някой модификации на 1,7ТД горивото в горивния филтър се затопля от охладителната течност, докато моята е с ел.нагревател.FIAT Punto 1.7TD
Коментар
-
Re: Може би проблеми с термостата
bbosta написа:В сливен приятел огледа колата...обезвъздуши парното, и по напътствия на майстор прегледа как затоплят тръбите...оказа се, че няма по-топли и по-студени тръби(това всичко става след като е изстинала колата....та в процеса на затопляне)...а всички се затоплят едновременно...и от там => че термостата е заминал. По непотвърдени данни термостата струва около 85 лв?!???Има ли начин да се оправи без смяна...и може ли да е от нещо друго....в града си стопля колата...ама в тея задръствания - нищо чудно.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
аз питах....под 90лв-не може да се намери-средна цена 100-110лв но при пунто тд ми казаха че трудничко се сменя-на мен за 15 мин ми стои на 1/4 от скалата а вече към 25-30 минута си стига половината...както и при скорост 140-150-160 по магистралата си държи температура до половината на скалата~90градуса предполагам-парно иматова мисля че е нормално-термостата си работиFIAT PUNTO 1.7TD & MAZDA 323F & LANCIA PRISMA 1.6I.E. & OPEL ASKONA
Коментар
-
borchev написа:аз питах....под 90лв-не може да се намери-средна цена 100-110лвI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Боли наистина...може би това е една от най-скъпите части на фиатчето... Ще уточня само, че когато карам в града проблема почти не се усеща. Поради сутрешните и вечерните задръствания, колата работи доста време на едно място...и тогава си загрява много добре....дори понякога се случва да се включи перката за охлаждане. Но като се тръгне на дълъг път...и особено както е студено сега....просто неможе да се загрее водата(антифриза да кажа) в радиатора....и това си е...духа парното малко топло...но само ако е затворено да не взема въздух отвън....иначе направо си духа студено...Ами това е колеги....не е хубаво така, но мисля, че засега няма да сменям термостат...поне докато не видя дядо Коледа какво ще ми донесе....току виж осъмна с термостат в чорапчето над камината....нали на Коледа стават чудеса?Punto ELX 1.7TD
Коментар
-
bbosta написа:Боли наистина...може би това е една от най-скъпите части на фиатчето... Ще уточня само, че когато карам в града проблема почти не се усеща. Поради сутрешните и вечерните задръствания, колата работи доста време на едно място...и тогава си загрява много добре....дори понякога се случва да се включи перката за охлаждане. Но като се тръгне на дълъг път...и особено както е студено сега....просто неможе да се загрее водата(антифриза да кажа) в радиатора....и това си е...духа парното малко топло...но само ако е затворено да не взема въздух отвън....иначе направо си духа студено...Ами това е колеги....не е хубаво така, но мисля, че засега няма да сменям термостат...поне докато не видя дядо Коледа какво ще ми донесе....току виж осъмна с термостат в чорапчето над камината....нали на Коледа стават чудеса?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
колеги, на моето браво тд100 ми прави подобен номер- стрелката седи на долната 1/4 дори при загряла /според мен/ кола, защото парното духа яко топло. но в такъв случай, сигурно е нещо само по самия уред на таблото, защото понякога, като съм на свободен ход в задръстване и подам газ, стрелката даже трепти и се смъква още надолу а лятото правеше друго- стрелката си седи на половина постоянно, никога не съм я виждал по-нагоре, и както си работи на ниски обороти- на празен ход или при паркиране, например, изведнъж се пуска перката ама много яко, върти около минута и после спира. то още тогава нещо ме осъмни, ама и сега при различни условия, като дава отклонения не знам какво да мисля. параноик ли съм просто или наистина има проблемче?Bravo SX TD100, 1997
Коментар
-
simps написа:колеги, на моето браво тд100 ми прави подобен номер- стрелката седи на долната 1/4 дори при загряла /според мен/ кола, защото парното духа яко топло. но в такъв случай, сигурно е нещо само по самия уред на таблото, защото понякога, като съм на свободен ход в задръстване и подам газ, стрелката даже трепти и се смъква още надолу а лятото правеше друго- стрелката си седи на половина постоянно, никога не съм я виждал по-нагоре, и както си работи на ниски обороти- на празен ход или при паркиране, например, изведнъж се пуска перката ама много яко, върти около минута и после спира. то още тогава нещо ме осъмни, ама и сега при различни условия, като дава отклонения не знам какво да мисля. параноик ли съм просто или наистина има проблемче?Punto ELX 1.7TD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар