Колеги според вас има ли значение как работи дебитомера на Mjet двигатели, когато ЕГР e затапен и спрян софтуерно? Говорихме си с един колега, според който работата на дебитомера при нашите мотори при изключен ЕГР, само може да спъне колата, ако не работи коректно и няма да има разлика в работата на мотора и вървежа при коректно работещ и изключен дебитомер. Това така ли е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Има ли значение работата на дебитомера при затапен ЕГР?
Collapse
X
-
evgeni85 написа:Еми щом като го махнеш и си върви същото значи с него или без си във базова карта. Демек аварийнаLacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
EX.Fiar Ritmo 105TC
Коментар
-
С умрял дебитомер, волтажа е фиксиран - примерно 2 волта.Като го откачиш, волтажа се променя спрямо обороти/гориво (не знам точно) - това дето му викате авариен режим, съответно се впръсква повече гориво и от там идва по-добрия вървеж"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Ами не знам, но колата си върви много добре със закачен дебитомер и в същото време аз поне не мога да усетя разлика с откачен дебитомер. От там тръгна и приказката с колегата дали дебитомера ми е прецакан.... та той така се изказа, че при затапен ЕГР на коли с MAF и MAP, на практика при нормално работещ дебитомер и при изключен такъв, нямало съществена разлика в работата на мотор (когато MAP-а работи коректно), като евентуално може да се повишал разхода малко. ЕКУ-то дозирало горивото на база на показанията от двата датчика - дебитомер и МАП-сензор и когато единият е изключен работи само по другия. Когато дебитомера дава грешни стойности, се получава някаква смес, която не отговаря на реалното количество въздух. Когато се изключи работи по предварително зададена карта в еку и по данни от MAP.... Аз не разбирам, но ми е интересно и за това попитах по знаещите, а и се зачудих дали наистина ми е в час дебитомера.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
noriaga написа:Ами не знам, но колата си върви много добре със закачен дебитомер и в същото време аз поне не мога да усетя разлика с откачен дебитомер. От там тръгна и приказката с колегата дали дебитомера ми е прецакан.... та той така се изказа, че при затапен ЕГР на коли с MAF и MAP, на практика при нормално работещ дебитомер и при изключен такъв, нямало съществена разлика в работата на мотор (когато MAP-а работи коректно), като евентуално може да се повишал разхода малко. ЕКУ-то дозирало горивото на база на показанията от двата датчика - дебитомер и МАП-сензор и когато единият е изключен работи само по другия. Когато дебитомера дава грешни стойности, се получава някаква смес, която не отговаря на реалното количество въздух. Когато се изключи работи по предварително зададена карта в еку и по данни от MAP.... Аз не разбирам, но ми е интересно и за това попитах по знаещите, а и се зачудих дали наистина ми е в час дебитомера.
Коментар
-
Значи най-вероятно си е изряден. Ако имаш някакви съмнения, закачи го на диагностика и го виж дали си променя волтажа с покачване на оборотите."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
M5kov написа:Значи най-вероятно си е изряден. Ако имаш някакви съмнения, закачи го на диагностика и го виж дали си променя волтажа с покачване на оборотите.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар