Здравейте, Бравото ми (1.9 Multijet 120к.с.) се опитва да ми скъса нервите и то, като единият и най-спешен за оправяне проблем ми е турбината - колата гори масло, студената перка има доста нащърбени ръбове и най-вече има луфтове, особено аксиален. Въпроса ми е, че турбината по номер от Е-Пер е оригинален номер 55214061, което според Гарет каталога излиза с номер 777251-5001S или GTA1749V и сега се чудя какво да я правя, като съм се спрял на двата варианта - нова средна част (CHRA) или втора ръка турбина. Но проблема ми е от какво да взема втора ръка турбина, че основно има от Стилота JTD 115к.с. които са GT1749v, но с друг номер по Гарет и явно имат някакви разлики, които ме интересуват какви са и дали все пак ще стане без преправяне или най-много със смяна на моите топъл и студен охлюв към тяхната средна част и променлива геометрия. Другият вариант с нова средна част като, че ли ми по-харесва, но за там ако може някой да препоръча каква и от къде, че то почти всичко е китайско, но да е поне от доказан търговец и да са читави, че да покара поне едни 30000-40000км, като ми се иска да е от България, но ако се наложи ще търся човек да ми я поръчва от чужбина. Вторият голям проблем с колата е, че вече все по-трудно взе да пали, а именно седяла ли 3-4 часа и после пали с голямо въртене от поне 10секунди, като постоянно кюхка и се опитва да запали, а като запали и изкарва облак бял пушек и веднага след това заработва идеално. А ако е палена скоро и си пали бързо, но пак иска 2-3 оборота да направи. А проблема с паленето не се влияе особено от външната температура, като в по-топло време е малко по-лесно. Инъче колата не записва никакви грешки и си върви до 4500 оборота, но разхода на гориво се качи доста, като зимата ми даваше в студеното време 7.5л/100км, а сега като се задълбочи проблема с паленето и не пада под 8.5л/100км, но разлика във вървежа не виждам, освен, че колата и преди и сега до 2000оборота е изключително зле и не върви грам, като след това турбината надува и тръгва много рязко. Също така след 3000 оборота започва да се чува силно тракане, като дюзи на стар трактор.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Браво2 проблеми с турбо и трудно палене
Collapse
X
-
За 1вото - кертридж CHRA за 300-350лв от БГ може да се намери. Китайски са, но уж са минали някакъв баланс. Изкарват доволно много километри, ако се монтира , както трябва.Това браво за 8-9г. явно са му спрели тока и някой мундар го е карал. Тия турбини са много здрави !За 2-рото - може да са много причини, включително и износени вече дюзи.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
-
Колата е на истина покарана доста, че на километраж е на 162000, но реалните ѝ са 446000 - все пак е била взета от дупнишки джамбази. А за капак в България, до преди мен беше карана от жена и се оказа и със срината задна скорост и износени вилки, като трета скорост включваше винаги от вторият опит, но добре, че колата е с С530 скоростна кутия и изтърбуших една от Алфа 156 и си прехвърлих задната скорост с вилките и превключващият механизъм и вече имам перфектна скоростна кутия. А инъче я бяха натъпкали с добавка и едвам я изчистих от калта, която беше направила, но добре, че лагерите, синхронизаторите и зъбните колела бяха като нови. За средната част дайте някоя оферта или линк към някой търговец, с който имате евентуален опит и добро мнение (може и на лични, че да не се смята за реклама). Или всички са еднакви и да скачам на най-евтината оферта, която ми дадат на пример в OLX, като се надявам да имам късмет? А по другият вариант за турбина от Стило как стои въпроса? За дюзите и аз клоня към тях и явното им износване, но те явно са сменяни, че номерата записани на компютъра не съвпадаха с на нито една номера, но като вкарах техните си номера нямаше никаква промяна. При направеният тест за обратното гориво за 5 минути резултатите бях 51, 40, 50, 50мл и явно трите са вече тръгнали. А сега се чудя и с тях какъв вариант да мисля, като най-клоня към смяна на разпръсквачи, но цената на един на Бош е 140лв в Косер и няма да е евтин експеримент, а за дюзите са с номер 276 и не се намират лесно втора употреба, а и не ми се иска, че са като да вземеш котка в чувал.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
Дюзите спрямо теста с излишното гориво са добре.Само със смяна на разпръсквачи(евентуално ако са износени) колата ще почне да върви по-МАЛКО,разхода ще падне,НО излишното гориво ще остане същото-казвам го от опит.Дюзи втора употреба-с уговорката за евентуално връщане ако не са наред.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Теста за излишно гориво ако е верен можем да приемемДанните за добри.Мисля не е тайна за никой че работата ми е точно товаИ мога да тествам както дюзите така и помпата и регулатора!А за дюзите втора употреба:ти си имаш точно такива!Някой ще ти даде ли гаранция колко ще работят?Немога да разбера защо се вярва на моргитеА не на занаятчиите?Той отговора е много лесен ама.....
Коментар
-
За дюзите напълно споделям мнението на колегата specialista, а вече имам и една втора употреба, вземата точно от Пернишки джамбазин и като я сложих, колата заработи като на 3 цилиндъра и се тресеше мотора, но не бях ѝ вкарвал кода в компютъра, но и трите Фиата, които закачах с EDC16 компютри, и кодовете или бяха разменени или изобщо нямаха общо с тези на дюзите им, по-което съдя, че това не би трябвало да е проблем. Но аз тази дюза я взех за 40лв с ясното съзнание, че ще я ползвам да имам оборотна, като я рециклирам или дам за бройка, ако взема от някъде готова рециклирана, че на всякъде за да ти намалят цената искат твоя дюза. А колега nsn, това което обясняваш си има и техническо обяснение за мен - ти си сменил само разпръсквачи, но не и клапанчето отгоре в дюзата, което реално има повече влияние за поддържане на самото налягане в дюзата и определяне на излишното гориво, а като е било и то износено е даже по-вероятно излишното гориво да се увеличи, защото новите разпръсквачи не са износени и са с по-малък дебит, от което следва намалената мощност и оставането на увеличеното количество излишно гориво. За това за мен варианта за или рециклирани дюзи или аз да си търся и сменям разпръсквачи и клапанчета, но там не ми е много ясно всичко, а и освен разпръсквачи друго по дюзите в Косер не ми намират и не знам от къде да си търся. И май клоня към готови рециклирани от Бош, че гледам в Англия се намират за по 80 паунда, но предпочитам всичко да е от България, че не ми се разправя с търсене на хора да ми го поръчват, че сам не мога. Така, че ако някой знае от къде могат и тук да ми предложат на разумни цени да каже. Но най-важно ми е да реша в момента проблема с турбината, че там може скоро да изям дървото, ако не се погрижа на време и за това, дайте идеи и предложения за средна част и най-вече някой запознат да каже ще стане ли турбина от 115к.с. Стило, че в момента имам три оферти за такива на цени от 200 до 240лв, като турбините са все GT1749V, но с друг код според Гарет, а и моята уж е GTA1749V, като опцията ми за втора ръка я разглеждам и най-вече заради това, че не знам дали няма да е заминала и геометрията на моята турбина и ако взема средна част, да не окаже, че и тя е за смяна.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
-
При тебе ако е като на Крома 120к.с мотора то турбината е заедно с изпускателния колектор. Не си прави илюзии че ей така ще сложиш турбина с друг номер без да преправяш нищо. Свали си турбото и го дай за рециклиране- за около 600-650лв ще стане ново със съответния баланс и т.нФиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Колега, аз не карам префасонирана Вектра (Кромата), а префасонирано Стило и имаме доста разлики в задвижването. Освен, че при Браво в дизеловите версии се използват С530 скоростни кутии, а не прословутата М32, ами и турбината си ми е отделно от колектора, но и да не беше така, няма никакъв проблем или разлика в смяната на централната част или геометрията. А за преправянето и за това питах някой знае ли къде са разликите, че да знам дали си заслужава да се вземе турбина от Стило и или евентуално от нея да се ползват само средната част и геометрията. Но от снимките, които видях на турбини от Стило, разликата се очертава основно в това, че при Стило шпилките за закрепване към колектора са на топлата част на турбината, докато при мен са на самият колектор. А този период с илюзиите отдавна съм го изживял и забравил. Ето ти една груба сметка колко ще ми струва рециклирането на турбината, ако си го направя аз - двете перки с оста нови са ми около 230лв уж балансирани, комплект втулка със сегменти, аксиален лагер и останалите дреболии е между 60-130лв. До тук отиваме на цена от около 300-350лв, като всичко е ново, освен лагерното тяло и вече, ако не се вярва на баланса на перките и за успокоение се прати да се балансират отново комплект за още около 50лв, та стигнахме до едни максимум 400лв, а гаранцията, която ще си дам сам ще е много по валидна от тази на някой си "майстор" с прякор Турбото или подобен, за чиито гаранции се носят легенди из форумите колко важат. А за да не съм голословен давам и линкове и дано не се сметнат за реклама, но само там намирам всичко с конкретни цени, които са си и надути, като на всякъде в Бг: http://www.kolos-ms.net/product/6733...2-015-752.html , http://www.kolos-ms.net/product/6791...2-017-449.html , http://www.kolos-ms.net/product/6771...2-017-402.html . Но при условие, че за 300-350лв се взема готова балансирана средна част, това упражнение е безмислено, а за тези безумни цени 600-650лв. ще взема две или ще си взема 2 турбини втора ръка и все ще изкарат повече от уж рециклираната турбина в сервиз, в която ще е сменено най-много втулки и компресорно колело, плюс евентуален баланс.А изобщо по темата за майсторите в момента съм още по-бесен, че за последните 10 години преди 2 месеца дадох за пръв път нещо да ми правят в сервиз и сега главата ми побеля от ядове, понеже на Ланчията ми се наложи да си правя мотор заради износени сегменти и силно потънали клапани в леглата им и взех, че дадох главата в единият от двата големи сервиза, специализирани в правенето на глави в Габрово и след като сглобих мотора и колата изкара точно 150км преди да удари клапани. А клапаните ги удари, понеже идиотите не са райберовали на размер новите водачи, след като са ги набили и клапаните останали стегнати, при което стеблата на клапаните повлекли във водачите и сега освен пак нови водачи и клапани, ами и изяден изпускателен разпределителен вал, но поне си признаха грешката и уж ще си я оправят. Но на мен това ми коства нови 100-150лв разходи за всички гарнитури и клапаните, че им ги дадох аз, за да стане по-бързо, а те уж не могат да намерят вал вече 10 дена, а колата седи и хем ми пречи, хем ми трябва много.FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар