Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лампа за максимално налятане на Турбото ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лампа за максимално налятане на Турбото ТД100

    здравейте, колеги, да ви попитам имате ли такава лампа на таблото, аз днес си го свалих и нямах фасунка отзад, също така нямах и за отворена врата и за стоп светлини, купихи си и си сложих, пък утре ще разбера дали има ефект - на някои колеги съм виждал на таблото светеща такава за отворена врата - но по-ме притеснява тази за турбото, дали вие имате такава, благодаря предвярително. пп има и неква червена точка, баш по средата на този ред ама за пръв път виждам такава и си нямам и идея за какво служи
    A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
    e30 forever!

    #2
    Да и на мен ми направи впечатление, че нямам лампичка на свръх налягане, както писа някаква червена точка, светлини за ремарке и имаше и още нещо?! На Мареата индикацията за отворени врати е светодиодна.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      #3
      Мисля, че само ELX модефикациите имат работеща екстра-индикация за отворена врата. Дори да сложите крушка едва ли ще светне! Същото се отнася и за другата индикация за, която идеше реч. Преди време свалех таблото и го огледах доста обстойно, свалих пластмасата отпред стигайки до светодиодите. Стигнах до извода, че нищо повече от фабрично направено не мога да направя да свети. Трябва да се пускат отделни жици за всичко допълнително!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        Re: Лампа за максимално налятане на Турбото ТД100

        BEX---GT---TDi написа:
        здравейте, колеги, да ви попитам имате ли такава лампа на таблото
        На темпра си има лампа за макс. налягане на турбината.Пали се от датчик намиращ се след интеркулера.Монтиран е на всмукателния колектор, на снимката - непосредствено под оградения в червено куплунг.Нямам идея на какво налягане сработва но като го надуя с помпата - лампата святка. Над 1 бар е, предполагам.И като стана въпрос за този индикатор, някой може ли да каже каква авария може да предизвика такова свръх-налягане?Казвам авария защото имам спомен че обяснението за него е: "Повреда в турбокомпресора"Принципно ми е ясно кога се получава повишено налягане на турбината, но това са все пак работни режими.При това нашите мотори май нямат клапан който има грижа за изпускане на такова налягане?
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          нямам представа каква може да е аварията от такова свръх налягане, ще сложа крушки пък дано нещо светне :D
          A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
          e30 forever!

          Коментар


            #6
            BEX---GT---TDi написа:
            нямам представа каква може да е аварията от такова свръх налягане, ще сложа крушки пък дано нещо светне :D
            Според мен е добре да провериш първо дали имаш монтиран датчик изобщо...Тази лампа не съм я виждал да свети по време на работа, само като съм надувал датчика с помпата за проба
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              това не е лампата за това че турбото не работи демек че не се върти
              Fiat Croma 2.5TD 86

              Alfa Romeo 2.5TD 94

              Коментар


                #8
                аз си мисля, може и да съм много в грешка, че при високи обороти - по-виссоки от нормалните светва примерно, ама пък от къде да знам наслагах крушки - да има
                A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                e30 forever!

                Коментар


                  #9
                  do4ko написа:
                  това не е лампата за това че турбото не работи демек че не се върти
                  Е тази работа няма, как да стане! Дори да се счупи пак се върти. Не се върти само при загасен двигател! При мен се строши чак остта от зор-въртеше се, но потропваше и стана дим машина на магистралата!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    BEX---GT---TDi написа:
                    аз си мисля, може и да съм много в грешка, че при високи обороти - по-виссоки от нормалните светва примерно, ама пък от къде да знам наслагах крушки - да има
                    Мдаа, сетих се за един виц, малко импровизирам, но:Французина има съпруга и любовница но обича повече любовницата.Англичанина има съпруга и любовница но обича повече съпругата.Българина също има съпруга и любовница. Той обича да има.
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #11
                      така - резултата - нищо от допълнително сложените не светна - ама поне си оправих осветлението но таблото - а крушките си ги оставих вътре - да си седят за резерва поздрави, колеги
                      A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                      e30 forever!

                      Коментар


                        #12
                        Преди време бях пуснал тема - мерене на налягане във въздушния колектор. Поводът беше изказаното отстрани мнение на виден майстор от гр. Айтос. Без да погледне и какво да е, стремейки се да ме изгони, ми заяви че тубината ми не работи. Аз го гледах, гледах, че си тръгнах. После мислих, мислих и измислих една простотия. И понеже стана дума за свръхналягане, датчици, blow valve - реших да споделя моя експеримент. След като почистих въздушния колектор на мотора, измерих неговия диаметър и направих следното "измервателно средство" - по долу. Поставих щуцера на края на гумения тръбопровод, заскобих го и запалих мотора. При постепенно вдигане на оборотите при около 0.9 -1 bar (манометърът трепти - няма демпфер) от към турбината се чу специфичен шум, според мен сработване на blow valve-ва. После махнах скобата и отново вдигнах оборотите, при което "измервателното средство" изхвърча и се натресе до пистовия ремък, как не го повлече. Доколкото съм чел, слушал при свръх налягане, ако не сработи blow valve-ва турбината влиза в критични обороти при което може да дефектира.
                        Прикачени файлове
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #13
                          Това, което се чува от турбината в този момент около 1бар трябва да бъде Уест гейта. Той служи за отклоняване на изгорелите газове, да не минават през топлата страна на охльова и съответно да не ти качва по-високо налягане.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            Да, този клапан е същия с другото си наименование - blow valve.
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар


                              #15
                              Gugev написа:
                              Да, този клапан е същия с другото си наименование - blow valve.
                              Ами по принцип има два клапана. Единия е Уест гейт а другия е Блоу оф.За различна работа се използват.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X