Здравейте колеги,от около година съм собственик на Стило 1.9 JTD 115HP. От едно известно време започна да изхвърля масло. Като казвам изхвърля, на миналата смяна 3 литра :D. Началото на тази седмица в движение изведнъж се появи едно чукане от към мотора. Спрях на светофар изфорсирах колата и тропането си го имаше, увеличаваше се с оборотите. Отзад направо мъгла правеше и незнам защо реших, че може да е дюза. На следващият ден я закарах на диагностика и изненада турбото било заминало. Под заминало, по думи на майстора има луфт и то много голям, и теча на масло е бил от турбото.По забавното е че когато купих колата, предишният собственик ми каза, че е рециклирал турбината в ЕМ Комплект 2014, реално тази турбина е на точно две години.Колата е в мен от април 2015 и турбото винаги си е виело и то доста отчетливо, но колата вървеше много добре. И сега турбината продължава да надува, но маслото си отива много бързо. :D Въпросът ми е следният. Майсторът каза, че при това ми състояние на турбината кулера 100% бил пълен с масло. Е откачих долният маркуч в кулера нямаше капка.Как турбото успява да изхвърли толкова много масло, но цялото да е отвън по мотора и нищо да не слиза надолу по маркуча.И вторият въпрос, това чукане с оборотите на мотора, възможно ли е да се получава от турбината, защото всички с който говорих казаха турбото е, ама никой не можа да ми обясни, защо и от къде идва чукането.Благодаря !PS. Ако някой случайно продава здрава турбина от София, моля да ми пише на лично
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с турбина JTD
Collapse
X
-
Колега,в София морги колкото щеш.Продавачи също,но колко са откровенни с клиентите е съмнително.Вземи си намери истински майстор който е наясно какаво говори и прави и ако е сигурен че е от турбината чукането на мотора отидете в морга по избор и търсете турбина.И пак казвам ако е сигурен,защото в края на филма ти плащаш.Мобиле.бг стило жтд на части.цък.Успех198mjet Bravo
-
Така като чета, нещо не се връзват нещата. Маслото от външната страна на ДВГ и сух кулър ... В кулъра винаги се събира масло, защото в него най-силно кондензират картерните изпарения. Трябва да е омаслен, ако всичко си е както трябва по ДВГ. Щом маслото е извън ДВГ, а кулъра сух, значи картерната вентилация е прецакана. Или е е задръстен сепаратора или е изведена към атмосферата. За турбиниран ДВГ и двата варианта са пагубни. Турбината на JTD 115 к.с. е с променлива геометрия. Ако тя не работи, може да се получи чукането при високи обороти, заради недостиг на въздух, както и силното пушене през ауспуха. Но при посочените симптоми, ми се струва, че тая кола си е омагьосана за продажба, и сега и трябва сериозен майстор, не набеден за такъв. Може да пуши и трака, защото е без принудителна картерна вентилация и вкарва масло в цилиндрите между цилиндъра и сегментите. Може да не работи променливата геометрия на турбината, заради проблем с вакуумния клапан, който я управлява или прекъснат кабел към него, а може и прегънат шлаух за вакуум към и след клапана. Варианти много. Както винаги казвам - диагностиката подсказва, не показва проблема. Трябва да се "разчете" правилно информацията от компютъра и да се проверят съответните заподозрени, преди да се постави окончателната диагноза.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Re: Проблем с турбина JTD
[quote="Lubenov"]Здравейте колеги,от около година съм собственик на Стило 1.9 JTD 115HP. От едно известно време започна да изхвърля масло. Като казвам изхвърля, на миналата смяна 3 литра :D. Началото на тази седмица в движение изведнъж се появи едно чукане от към мотора. Спрях на светофар изфорсирах колата и тропането си го имаше, увеличаваше се с оборотите. Отзад направо мъгла правеше и незнам защо реших, че може да е дюза. На следващият ден я закарах на диагностика и изненада турбото било заминало. Под заминало, по думи на майстора има луфт и то много голям, и теча на масло е бил от турбото.По забавното е че когато купих колата, предишният собственик ми каза, че е рециклирал турбината в ЕМ Комплект 2014, реално тази турбина е на точно две години.Колата е в мен от април 2015 и турбото винаги си е виело и то доста отчетливо, но колата вървеше много добре. И сега турбината продължава да надува, но маслото си отива много бързо. :D Въпросът ми е следният. Майсторът каза, че при това ми състояние на турбината кулера 100% бил пълен с масло. Е откачих долният маркуч в кулера нямаше капка.Как турбото успява да изхвърли толкова много масло, но цялото да е отвън по мотора и нищо да не слиза надолу по маркуча.И вторият въпрос, това чукане с оборотите на мотора, възможно ли е да се получава от турбината, защото всички с който говорих казаха турбото е, ама никой не можа да ми обясни, защо и от къде идва чукането.Благодаря ! Пич един съвет ако приемаш , купи си нова средна част (кардрич) не вземай втора употреба за около 300лв става въпрос . Има полски и са добри . А маслото може и през топлата част на турбото да си излиза през ауспуха . А за чукането ако е от липса на налягане от към въздух добре , гледай да не пресушиш средната шийка на кол/вал понеже турбото от там се храни с масло че ще влезеш в филма.Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov
Коментар
-
Какъв цвят пуши колата:черен или сив?Маслото по двигателя няма нищо общо с турбото.Най-ефикасния начин за проверка на турбото дали изпуска масло е следния:махаш маркуча от студената част и слагаш чист парцал на около 10см от отвора на охлюва.Палиш колата и я държиш на 2500об/мин в продължение на 1-2мин.След това виждаш дали има пръски масло по парцала.След това мисля че е ясно :DBravo 1.9d 97г
Коментар
-
Re: Проблем с турбина JTD
[quote="cveiba"]Lubenov написа:Здравейте колеги,от около година съм собственик на Стило 1.9 JTD 115HP. От едно известно време започна да изхвърля масло. Като казвам изхвърля, на миналата смяна 3 литра :D. Началото на тази седмица в движение изведнъж се появи едно чукане от към мотора. Спрях на светофар изфорсирах колата и тропането си го имаше, увеличаваше се с оборотите. Отзад направо мъгла правеше и незнам защо реших, че може да е дюза. На следващият ден я закарах на диагностика и изненада турбото било заминало. Под заминало, по думи на майстора има луфт и то много голям, и теча на масло е бил от турбото.По забавното е че когато купих колата, предишният собственик ми каза, че е рециклирал турбината в ЕМ Комплект 2014, реално тази турбина е на точно две години.Колата е в мен от април 2015 и турбото винаги си е виело и то доста отчетливо, но колата вървеше много добре. И сега турбината продължава да надува, но маслото си отива много бързо. :D Въпросът ми е следният. Майсторът каза, че при това ми състояние на турбината кулера 100% бил пълен с масло. Е откачих долният маркуч в кулера нямаше капка.Как турбото успява да изхвърли толкова много масло, но цялото да е отвън по мотора и нищо да не слиза надолу по маркуча.И вторият въпрос, това чукане с оборотите на мотора, възможно ли е да се получава от турбината, защото всички с който говорих казаха турбото е, ама никой не можа да ми обясни, защо и от къде идва чукането.Благодаря ! Пич един съвет ако приемаш , купи си нова средна част (кардрич) не вземай втора употреба за около 300лв става въпрос . Има полски и са добри . А маслото може и през топлата част на турбото да си излиза през ауспуха . А за чукането ако е от липса на налягане от към въздух добре , гледай да не пресушиш средната шийка на кол/вал понеже турбото от там се храни с масло че ще влезеш в филма.
Коментар
-
Re: Проблем с турбина JTD
[quote="valentin_63"]cveiba написа:Lubenov написа:Здравейте колеги,от около година съм собственик на Стило 1.9 JTD 115HP. От едно известно време започна да изхвърля масло. Като казвам изхвърля, на миналата смяна 3 литра :D. Началото на тази седмица в движение изведнъж се появи едно чукане от към мотора. Спрях на светофар изфорсирах колата и тропането си го имаше, увеличаваше се с оборотите. Отзад направо мъгла правеше и незнам защо реших, че може да е дюза. На следващият ден я закарах на диагностика и изненада турбото било заминало. Под заминало, по думи на майстора има луфт и то много голям, и теча на масло е бил от турбото.По забавното е че когато купих колата, предишният собственик ми каза, че е рециклирал турбината в ЕМ Комплект 2014, реално тази турбина е на точно две години.Колата е в мен от април 2015 и турбото винаги си е виело и то доста отчетливо, но колата вървеше много добре. И сега турбината продължава да надува, но маслото си отива много бързо. :D Въпросът ми е следният. Майсторът каза, че при това ми състояние на турбината кулера 100% бил пълен с масло. Е откачих долният маркуч в кулера нямаше капка.Как турбото успява да изхвърли толкова много масло, но цялото да е отвън по мотора и нищо да не слиза надолу по маркуча.И вторият въпрос, това чукане с оборотите на мотора, възможно ли е да се получава от турбината, защото всички с който говорих казаха турбото е, ама никой не можа да ми обясни, защо и от къде идва чукането.Благодаря ! Пич един съвет ако приемаш , купи си нова средна част (кардрич) не вземай втора употреба за около 300лв става въпрос . Има полски и са добри . А маслото може и през топлата част на турбото да си излиза през ауспуха . А за чукането ако е от липса на налягане от към въздух добре , гледай да не пресушиш средната шийка на кол/вал понеже турбото от там се храни с масло че ще влезеш в филма.Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар