Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с турбина JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с турбина JTD

    Здравейте колеги,от около година съм собственик на Стило 1.9 JTD 115HP. От едно известно време започна да изхвърля масло. Като казвам изхвърля, на миналата смяна 3 литра :D. Началото на тази седмица в движение изведнъж се появи едно чукане от към мотора. Спрях на светофар изфорсирах колата и тропането си го имаше, увеличаваше се с оборотите. Отзад направо мъгла правеше и незнам защо реших, че може да е дюза. На следващият ден я закарах на диагностика и изненада турбото било заминало. Под заминало, по думи на майстора има луфт и то много голям, и теча на масло е бил от турбото.По забавното е че когато купих колата, предишният собственик ми каза, че е рециклирал турбината в ЕМ Комплект 2014, реално тази турбина е на точно две години.Колата е в мен от април 2015 и турбото винаги си е виело и то доста отчетливо, но колата вървеше много добре. И сега турбината продължава да надува, но маслото си отива много бързо. :D Въпросът ми е следният. Майсторът каза, че при това ми състояние на турбината кулера 100% бил пълен с масло. Е откачих долният маркуч в кулера нямаше капка.Как турбото успява да изхвърли толкова много масло, но цялото да е отвън по мотора и нищо да не слиза надолу по маркуча.И вторият въпрос, това чукане с оборотите на мотора, възможно ли е да се получава от турбината, защото всички с който говорих казаха турбото е, ама никой не можа да ми обясни, защо и от къде идва чукането.Благодаря !PS. Ако някой случайно продава здрава турбина от София, моля да ми пише на лично

    #2
    Колега,в София морги колкото щеш.Продавачи също,но колко са откровенни с клиентите е съмнително.Вземи си намери истински майстор който е наясно какаво говори и прави и ако е сигурен че е от турбината чукането на мотора отидете в морга по избор и търсете турбина.И пак казвам ако е сигурен,защото в края на филма ти плащаш.Мобиле.бг стило жтд на части.цък.Успех
    198mjet Bravo

    Коментар


      #3
      Така като чета, нещо не се връзват нещата. Маслото от външната страна на ДВГ и сух кулър ... В кулъра винаги се събира масло, защото в него най-силно кондензират картерните изпарения. Трябва да е омаслен, ако всичко си е както трябва по ДВГ. Щом маслото е извън ДВГ, а кулъра сух, значи картерната вентилация е прецакана. Или е е задръстен сепаратора или е изведена към атмосферата. За турбиниран ДВГ и двата варианта са пагубни. Турбината на JTD 115 к.с. е с променлива геометрия. Ако тя не работи, може да се получи чукането при високи обороти, заради недостиг на въздух, както и силното пушене през ауспуха. Но при посочените симптоми, ми се струва, че тая кола си е омагьосана за продажба, и сега и трябва сериозен майстор, не набеден за такъв. Може да пуши и трака, защото е без принудителна картерна вентилация и вкарва масло в цилиндрите между цилиндъра и сегментите. Може да не работи променливата геометрия на турбината, заради проблем с вакуумния клапан, който я управлява или прекъснат кабел към него, а може и прегънат шлаух за вакуум към и след клапана. Варианти много. Както винаги казвам - диагностиката подсказва, не показва проблема. Трябва да се "разчете" правилно информацията от компютъра и да се проверят съответните заподозрени, преди да се постави окончателната диагноза.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #4
        Re: Проблем с турбина JTD

        [quote="Lubenov"]Здравейте колеги,от около година съм собственик на Стило 1.9 JTD 115HP. От едно известно време започна да изхвърля масло. Като казвам изхвърля, на миналата смяна 3 литра :D. Началото на тази седмица в движение изведнъж се появи едно чукане от към мотора. Спрях на светофар изфорсирах колата и тропането си го имаше, увеличаваше се с оборотите. Отзад направо мъгла правеше и незнам защо реших, че може да е дюза. На следващият ден я закарах на диагностика и изненада турбото било заминало. Под заминало, по думи на майстора има луфт и то много голям, и теча на масло е бил от турбото.По забавното е че когато купих колата, предишният собственик ми каза, че е рециклирал турбината в ЕМ Комплект 2014, реално тази турбина е на точно две години.Колата е в мен от април 2015 и турбото винаги си е виело и то доста отчетливо, но колата вървеше много добре. И сега турбината продължава да надува, но маслото си отива много бързо. :D Въпросът ми е следният. Майсторът каза, че при това ми състояние на турбината кулера 100% бил пълен с масло. Е откачих долният маркуч в кулера нямаше капка.Как турбото успява да изхвърли толкова много масло, но цялото да е отвън по мотора и нищо да не слиза надолу по маркуча.И вторият въпрос, това чукане с оборотите на мотора, възможно ли е да се получава от турбината, защото всички с който говорих казаха турбото е, ама никой не можа да ми обясни, защо и от къде идва чукането.Благодаря ! Пич един съвет ако приемаш , купи си нова средна част (кардрич) не вземай втора употреба за около 300лв става въпрос . Има полски и са добри . А маслото може и през топлата част на турбото да си излиза през ауспуха . А за чукането ако е от липса на налягане от към въздух добре , гледай да не пресушиш средната шийка на кол/вал понеже турбото от там се храни с масло че ще влезеш в филма.
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

        Коментар


          #5
          Минали са покрай немски и полски, но ако се спазят някои неща при монтажа, държат доволно. Всички са маде ин чайна.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Какъв цвят пуши колата:черен или сив?Маслото по двигателя няма нищо общо с турбото.Най-ефикасния начин за проверка на турбото дали изпуска масло е следния:махаш маркуча от студената част и слагаш чист парцал на около 10см от отвора на охлюва.Палиш колата и я държиш на 2500об/мин в продължение на 1-2мин.След това виждаш дали има пръски масло по парцала.След това мисля че е ясно :D
            Bravo 1.9d 97г

            Коментар


              #7
              Re: Проблем с турбина JTD

              [quote="cveiba"]
              Lubenov написа:
              Здравейте колеги,от около година съм собственик на Стило 1.9 JTD 115HP. От едно известно време започна да изхвърля масло. Като казвам изхвърля, на миналата смяна 3 литра :D. Началото на тази седмица в движение изведнъж се появи едно чукане от към мотора. Спрях на светофар изфорсирах колата и тропането си го имаше, увеличаваше се с оборотите. Отзад направо мъгла правеше и незнам защо реших, че може да е дюза. На следващият ден я закарах на диагностика и изненада турбото било заминало. Под заминало, по думи на майстора има луфт и то много голям, и теча на масло е бил от турбото.По забавното е че когато купих колата, предишният собственик ми каза, че е рециклирал турбината в ЕМ Комплект 2014, реално тази турбина е на точно две години.Колата е в мен от април 2015 и турбото винаги си е виело и то доста отчетливо, но колата вървеше много добре. И сега турбината продължава да надува, но маслото си отива много бързо. :D Въпросът ми е следният. Майсторът каза, че при това ми състояние на турбината кулера 100% бил пълен с масло. Е откачих долният маркуч в кулера нямаше капка.Как турбото успява да изхвърли толкова много масло, но цялото да е отвън по мотора и нищо да не слиза надолу по маркуча.И вторият въпрос, това чукане с оборотите на мотора, възможно ли е да се получава от турбината, защото всички с който говорих казаха турбото е, ама никой не можа да ми обясни, защо и от къде идва чукането.Благодаря ! Пич един съвет ако приемаш , купи си нова средна част (кардрич) не вземай втора употреба за около 300лв става въпрос . Има полски и са добри . А маслото може и през топлата част на турбото да си излиза през ауспуха . А за чукането ако е от липса на налягане от към въздух добре , гледай да не пресушиш средната шийка на кол/вал понеже турбото от там се храни с масло че ще влезеш в филма.
              Колега,би ли разяснил как да се избегне пресушаването на средната шийка на коляновия вал?

              Коментар


                #8
                Re: Проблем с турбина JTD

                [quote="valentin_63"]
                cveiba написа:
                Lubenov написа:
                Здравейте колеги,от около година съм собственик на Стило 1.9 JTD 115HP. От едно известно време започна да изхвърля масло. Като казвам изхвърля, на миналата смяна 3 литра :D. Началото на тази седмица в движение изведнъж се появи едно чукане от към мотора. Спрях на светофар изфорсирах колата и тропането си го имаше, увеличаваше се с оборотите. Отзад направо мъгла правеше и незнам защо реших, че може да е дюза. На следващият ден я закарах на диагностика и изненада турбото било заминало. Под заминало, по думи на майстора има луфт и то много голям, и теча на масло е бил от турбото.По забавното е че когато купих колата, предишният собственик ми каза, че е рециклирал турбината в ЕМ Комплект 2014, реално тази турбина е на точно две години.Колата е в мен от април 2015 и турбото винаги си е виело и то доста отчетливо, но колата вървеше много добре. И сега турбината продължава да надува, но маслото си отива много бързо. :D Въпросът ми е следният. Майсторът каза, че при това ми състояние на турбината кулера 100% бил пълен с масло. Е откачих долният маркуч в кулера нямаше капка.Как турбото успява да изхвърли толкова много масло, но цялото да е отвън по мотора и нищо да не слиза надолу по маркуча.И вторият въпрос, това чукане с оборотите на мотора, възможно ли е да се получава от турбината, защото всички с който говорих казаха турбото е, ама никой не можа да ми обясни, защо и от къде идва чукането.Благодаря ! Пич един съвет ако приемаш , купи си нова средна част (кардрич) не вземай втора употреба за около 300лв става въпрос . Има полски и са добри . А маслото може и през топлата част на турбото да си излиза през ауспуха . А за чукането ако е от липса на налягане от към въздух добре , гледай да не пресушиш средната шийка на кол/вал понеже турбото от там се храни с масло че ще влезеш в филма.
                Колега,би ли разяснил как да се избегне пресушаването на средната шийка на коляновия вал?
                Със изрядна турбина . Гръмнал съм 5-ет турбини и съм сменил 2-ва вала , като отида да вземам вал от моргата отварят 3-4 мотора че не мога да намеря вал без петно на средната шийка . Последната турбина която смених със вала уж не изхвърляше много масло през ауспуха и аз си карам спокоен със не повече от 2100 об/мин да няма обороти двигатела че да е по ниско налягането на маслото и да изхвърля по малко масло и светна щеката за маслото , спирам гася доливам 3-ри литра и се прибирам , мотора не трака нормално си работи и като я оставих на място да работи О ЧУДО лампата за налягането светна и пак 900лв на зад . Нов кардрич друг вал че моя беше много зле целия. Масло ново , лагери нови семеринги и труд .
                Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

                Коментар

                Working...
                X