Хах отделно се оказа, че съм бил обърнал тръбите при филтъра. Тази от резервоара я бях боцнал на изхода, а тази към гнп на входа. Ама и така си работеше без проблем :D
Как така ще объркаш вход/изход на горивния филтър? При крома не са ли с различен диаметър и бързи връзки?
Не връзките са еднакви Виждат се как трябва да са на снимката... а аз ги бях обърнал. Но и така си вървеше почти 1 месец :D
Проблемът не е във филтъра, а в желиралия парафин от дизела, който го е затлачил. От къде зареди като се случи това, ако не е тайна?
Ромпетрол...
Зареждах от Ромпетрол почти една година щото уж била хубава.От както спрях да зареждам от там колата спря да пуши отзад.Нафтата им е отврат.Пушеше си стабилно при ускорение и се виждаше в огледалото.В момента в които почнах да зареждам от друго място колата спря да пуши.Както си беше и когато я взех.П.С..колега аз съм с Опел 1,7цдти и в момента съм със съмнените за заминал клапан за ниските обороти на помпата.Проблемите са следните.Колата пали сутрин и оборотите играят и гасне.Прави го когато си поиска.Не всеки път.Това е само когато температурата е минус.Тогава е най осезаемо.Ходих на майстор известен в бургас.Аз живея до него Бай Петър Дизелхауса.Грешки никакви.Дюзи перфект вичко е ок.Остана съмнението за този клапан за ниските обороти на помпата.За сега няма да го сменям.Казаха ми да налея на един резервоар 1,5лтр масло.Нафтата в бг била такава няква суха с много сяра и тва водело до всякакви проблеми.На всяка смяна на маслото от сега нататък ми каза да слагам масло 1,5 на резервоар пълен за да смаже всички елементи по веригата.И не зареждай от ромпетрола......
За сега няма да го сменям.Казаха ми да налея на един резервоар 1,5лтр масло.Нафтата в бг била такава няква суха с много сяра и тва водело до всякакви проблеми. На всяка смяна на маслото от сега нататък ми каза да слагам масло 1,5 на резервоар пълен за да смаже всички елементи по веригата.
Колега. Предполагам са ти казали, че маслото трябва да е двутактово...И на един резервоар 1,5 литра масло е мнооооого ве човек. Съотношението е 1:200 или на всеки литър гориво - се слага 5 млг. двутактово масло. Моите уважения към бай Петър, но той беше много добър преди комънрейл системите да навлязат на пазара. Сега нашите колици си искат преди всичко добра диагностика с хубава, актуална апаратура и човек, който знае, какво чете... Иначе сярата смазва. Точно липсата и е проблемна, но за по-старите дизели ( включая и първите CR). По-съвременните автомобили са предназначени да работят в условия на все по-обеднена сяра в нафтата. Или, ако твоята кола отговаря на Евро 3 максималното количество сяра в нафтата по това време е било 0,035%....сега за Евро 6 е 0,001%...За времето на бай Петър и тогавашните дизели в нафтата е имало над 0,200% сяра. По онова време дизеловата кола гореше всичко. Сега заради разните му гейски евро норми объркаха всичко и производителите се съобразяват с това.Mоята кола 1.7 CDTI отговаря на Евро 5А ( каквото и да означава това А отзад) и изрично пише да и се налива САМО нафта по EN 590 ( или със съдържание на сяра около 0.001%). Т.е двутактовото или каквото и да е друго масло, като добавка ( заради сярата в тях ) вече ще нарушат заводските предписания на Орела ми. :PПо принцип с новите евро-изисквания производителите трябва да заменят липсата на "смазващата" сяра с други добавки, но дали го правят коректно - не знам. Една от изискуемите нови добавки е биодизелът. Имаше изисквания да го мешат с нафтата ( мисля, че беше до 2%), но в какво съотношение го правят тук един Господ знае.
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Хах отделно се оказа, че съм бил обърнал тръбите при филтъра. Тази от резервоара я бях боцнал на изхода, а тази към гнп на входа. Ама и така си работеше без проблем :D
Как така ще объркаш вход/изход на горивния филтър? При крома не са ли с различен диаметър и бързи връзки?
Не връзките са еднакви Виждат се как трябва да са на снимката... а аз ги бях обърнал. Но и така си вървеше почти 1 месец :D
Този горивен филтър, доколкото виждам тук и преди това, е като на опел. На браво Multijet 16V и марея TD100 са други видове. А, има ли подгряване?
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
За сега няма да го сменям.Казаха ми да налея на един резервоар 1,5лтр масло.Нафтата в бг била такава няква суха с много сяра и тва водело до всякакви проблеми. На всяка смяна на маслото от сега нататък ми каза да слагам масло 1,5 на резервоар пълен за да смаже всички елементи по веригата.
Колега. Предполагам са ти казали, че маслото трябва да е двутактово...И на един резервоар 1,5 литра масло е мнооооого ве човек. Съотношението е 1:200 или на всеки литър гориво - се слага 5 млг. двутактово масло. Моите уважения към бай Петър, но той беше много добър преди комънрейл системите да навлязат на пазара. Сега нашите колици си искат преди всичко добра диагностика с хубава, актуална апаратура и човек, който знае, какво чете... Иначе сярата смазва. Точно липсата и е проблемна, но за по-старите дизели ( включая и първите CR). По-съвременните автомобили са предназначени да работят в условия на все по-обеднена сяра в нафтата. Или, ако твоята кола отговаря на Евро 3 максималното количество сяра в нафтата по това време е било 0,035%....сега за Евро 6 е 0,001%...За времето на бай Петър и тогавашните дизели в нафтата е имало над 0,200% сяра. По онова време дизеловата кола гореше всичко. Сега заради разните му гейски евро норми объркаха всичко и производителите се съобразяват с това.Mоята кола 1.7 CDTI отговаря на Евро 5А ( каквото и да означава това А отзад) и изрично пише да и се налива САМО нафта по EN 590 ( или със съдържание на сяра около 0.001%). Т.е двутактовото или каквото и да е друго масло, като добавка ( заради сярата в тях ) вече ще нарушат заводските предписания на Орела ми. :PПо принцип с новите евро-изисквания производителите трябва да заменят липсата на "смазващата" сяра с други добавки, но дали го правят коректно - не знам. Една от изискуемите нови добавки е биодизелът. Имаше изисквания да го мешат с нафтата ( мисля, че беше до 2%), но в какво съотношение го правят тук един Господ знае.
Колега доста се замислих,че и чак звънях в Опел да ги питам.Имам познати хора.И от там ми потвърдиха че може и е хубаво от време на време да се слага масло в нафтата около максимум литър на резервоар(на около 50-60лтр).Нищо не пречело че е комънреал.Но както ти каза двутактово, защото изгаряло и не се натрупва по цилиндри и гърнета.Моята е евро 4.Това нямало значение какво евро е.Смазвало всички механични части на помпа дюзи и т.н.Така колега noriaga пробвай да и капнеш масалце двутактово да смаже малко чаркалаците ако все още ти прави чакмаци де........
Нориага, на Stihl маслото е най-добро за целта, но е и скъпо.Ефекта от цялата процедура е краткотраен.Безмислено е, а е и спорно дали не е противопоказно ако имаш ДПФ (знам, че нямаш).Нафтата си е достатъчна, за да смазва. Проблема , когато го има, са много километри и вече износени елементи.Знам, че 95% няма да го прочетат и осмислят, но мен това не ме касае. Майсторите и те хляб трябва да ядат.
От средата на 2015, около 80% от произвежданата у нас нафта е със съдържание на сяра под 3 ppm (изискването за Евро 5 е до 10 ppm). Тази нафта, повярвайте ми, не се разбира че е нафта - прозрачна като сълза, забележете - не мирише на нафта, защото е и де-ароматизирана (затова е и <3 ppm). От там нататък след като се смеси с останалите произведени около 20% към общата се добавят 4-ри добавки, депресат - сваляне на температурата на потъмняване, цитано-повишаваща добавка, добавка за подобряване на смазващите свойства (заместваща сярата) и другата не я помня, но май беше биодизел. Температурата на потъмнявне след всичко това се движи от -12 до -14 оС.Някой да е зареждал скоро нафта и да не му е миришело, айде така осезателно, на нафта?
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Lukoil, omv, eko, zara.Смърди та се не трае. Затова не се занимавам с туби.За 10ти път, нафтата поевтиня и се чудите как да я оскъпите.Пълнете догоре и не се занимавайте с глупости.В пъти по-важно е да смените маслото на мотора навреме или по-рано.
Както и да го мислите, както и да се оправдавате, просто колите ви са развалени и от там е проблема, ако двигателя е наред си е наред и няма нужда от нищо. Жена ми има рено кангоо 1.9 dTi купена нова 2001 година на реални 110 000 км и никога не е сипвано масло или тем подобни глупости и колата пали от 1/2 оборота и си върви като вятъра. Само дизел се налива и консумативи се сменят и това е!
Както и да го мислите, както и да се оправдавате, просто колите ви са развалени и от там е проблема, ако двигателя е наред си е наред и няма нужда от нищо. Жена ми има рено кангоо 1.9 dTi купена нова 2001 година на реални 110 000 км и никога не е сипвано масло или тем подобни глупости и колата пали от 1/2 оборота и си върви като вятъра. Само дизел се налива и консумативи се сменят и това е!
Е да ама в моя случай, съм на 100% убеден, че проблема първия път за непалене и втория път за палене и последващото гаснене, беше само и единствено от нафтата. Между другото един колега, с който заредихме заедно имаше абсолютно същите проблеми уикенда който мина.... Сега като постопли, а и преди това преди да паднат температурите под -10, не съм имал никакви проблеми, нито с палене нито с работа на мотора.
Коментар