впрочем,ако наистина има счупени шпонки-да,но това си има причина да се случи
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мареа ЖТД 105 не пали
Collapse
X
-
Здравейте момчета!Мистерията за съжаление се задълбочава. Започнахме с проверка на ангренаж. Ремъкът е на 60 хил но отличен, опънат и без проблеми. Открихме оригинален белег на разпределителен вал. При предишната смяна майстора е бележил колянов вал, понеже фабрично няма. Двата белега съвпадаха точно! Все пак свалих и ангренажно колело на разпределителен вал, за да проверя т. наречената шпонка, която реално е отливка на самото колело, но и там е като ново, няма разбито, няма превъртяло. Странно ми беше как така ще прехвърли ремък (разбие шпонка) при положение, че работи на място колата и гасне без каквито и да е признаци преди това, но все пак бяхме длъжни да проверим. Компресия не мога да премеря, уреда ми стар руски е за бензинови ДВГ. Решихме да не се доверяваме това че помпата се чува в резервоара. Развихме щуцера на горивния филтър и дадох на контакт... нафта яко.Всичко ни кара да мислим че проблема е електрически. За проба откачих датчик разпределителен вал на Либрата, не пали, но и не пуши! Закачих го отново запали си, разкачих го докато работи - не угасна. След като аз я угасих, при повторен опит за палене - не запали. Следователно датчика на Мареата би трябвало да работи!След като сглобих отново всичко реших да паля с дърпане, понеже още предната седмица стартера запуши от въртене и не исках да го тормозя.Отново няма палене, отново мирис на не изгоряла нафта и бял дим. Обортомера си отчете около 900об при опита за палене! Този път светна дюзата. Закачих я, отново грешка P1673 - injector capacitor 1 voltage (ECU) и познатата грешка за изгорели подгревни свещи.По спомен при следене на живи данни миналата седмица (докато имаше стартер) при въртене на стартер capacitor 1 voltage беше около 14-15V. Прочетох някъде че стойността трябва да е около 70V за да запали колата и това е проблем в ЕКУ (някакъв резистор). Дали точно там не се крие проблема, защото механично - ангренаж и т.н. всичко е ок?Между другото стартера е свален и ще се даде на майстор, предполагам са за смяна четки, защото така без стартер става още по - трудно откриването на проблема!Филма е голям и от изчетените теми мисля, че аз съм първият случай с такъв вид не запалванеFiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Според мен проблемът е в управлението на дюзите.Демек в компютъра.Няма го моментът на впръскване,когато е необходимо,а може би е безразборно ,и затова и си се пълни с нафта.Погледни предпазителите в двигателния отсек ,може да има изгорял,имал съм такъв случай.Успех.шофираме умно!!!!!!!
FIAT CROMA 1.9 MULTIJET 150
Коментар
-
specialista написа:Ако дюзите НЕ впръскват НЯМА да пуши от аспуха!Имам една идея която граничи лудоста въпреки че има теоретична възможност да се случи.За сега няма да казвам нищо.Ще следя темата.Като начало след ремонта на стартерасе убеди че и на колелото на коляновия вал щпонката е на лице.Повече утре.шофираме умно!!!!!!!
FIAT CROMA 1.9 MULTIJET 150
Коментар
-
ivel написа:а, знаеш ли ,че има мотори ,които впръскват след гмт,да тук случая е другшофираме умно!!!!!!!
FIAT CROMA 1.9 MULTIJET 150
Коментар
-
[quote="ivel"]това кога ще впръсква са го измислили инженерите конструирали деигателя.има такива които впръскват и след гмт ,та дори и на5-9 градуса,та дори и някои мерцедеси[/qЕ да де ,ама си има и физични закони,които няма как да промениш,въпреки ,че ти се иска.шофираме умно!!!!!!!
FIAT CROMA 1.9 MULTIJET 150
Коментар
-
точно физическите закони не ги променям аз,а и инженерите са го изчислили кога да впръсква на база на много изчисления-степен на сгъстяване,обем на горивната камера,разположение и форма на горивната камера и т.н.що се отнася до твоя случай-има една малка вероятност да си счупил долу шпонката на зъбното колело и да е превъртяло.ако там всичко е наред значи белите пушеци не са от закъснение,а от нещо друго.а не беше лошо и една компресия да мернете
Коментар
-
Как си мислите, че превъртя шпонка? Ей така. По голяма вероятност има да прескочи зъб, отколкото да превърти шпонка. Човека каза, че е работил на място и угаснал. Каква компресия? Тези коли са пълни с електроника. Още малко и основен ремонт ще го карате да прави.Имал съм Ситроен Ксара 2.0HDI.както си работи и изгасна, и какво се оказа предпазител, смених и това е. Поздрави на всички.шофираме умно!!!!!!!
FIAT CROMA 1.9 MULTIJET 150
Коментар
-
пич,някои хора тук от форума,както и аз сме направили по стотици двигатели и мога да ти кажа,че компресия е хубаво да се измери,за зло или добро,а и от дистанция никой не може да каже какво е точно причината да не пали.иначе шпонката е излята на зъбното колело и е напълно възможно да с счупи,ама при други обстоятелства.ако пък прескочи зъб ангренажа(а той може само зъб напред и зъб назад),колата ще си пали.ако ли пък прескочи два зъба,то няма да запали и причината ,точно тогава ще е липса на КОМПРЕСИЯ,поради криви клапани
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар