Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Multipla проблем с мощността

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Multipla проблем с мощността

    Здравейте, колеги това е първата ми тема, а проблема е много сериозен и ще се радвам ако ме насочите как може да бъде решен.Колата е Мултипла 2000, JTD 110. Всичко беше нормално но в един момент започна да губи мощност. Това се изразява в диапазона над 2.5хил оборота. Когато колата е на равен път, или по надолнище наема и се движи(не както преди но все пак наема), като максималната скорост която вдига е околу 120км/ч, с педал на газта до долу и не ускорява повече на 5та предавка. Когато обаче се изправи на нагорнище, скоростта дори започва да се губи, отново при газ до долу НЯМА промяна в скоростта дори има загуба и при по-ниски предавки. Съмнява ме прблем с турбото.Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и знае ли как се отстранява съответно цената на отстраняването? Благодаря предварително и се надявам да намеря решение тук.

    #2
    Преди всичко си провери въздуховодите преди и след турбината.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      #3
      Отначало, като натиснеш газта тръгва ли да набира, вдига ли адекватно обороти и после да се "сецва" и да спира да набира, като от определено положение на педала нататък да няма разлика колко го натискаш?
      Fiat Stilo 1.9 JTD, 115 hp (2002), 3 врати

      Коментар


        #4
        emiliyan.martinov написа:
        Отначало, като натиснеш газта тръгва ли да набира, вдига ли адекватно обороти и после да се "сецва" и да спира да набира, като от определено положение на педала нататък да няма разлика колко го натискаш?
        Точно така се получава... към 2500 някъде и край

        Коментар


          #5
          iakvvu написа:
          Преди всичко си провери въздуховодите преди и след турбината.
          и проверка без дебитомер.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Слави, май ще познаеш Petur_Iv, откачи буксата на дебитомера и направи 2 кръгчета.След това си запуши ЕГР-а, дори и да се оправи вървежа.
            "Без сърца, сме просто машини"
            Toyota Prius 1.5 Hybrid
            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

            Коментар


              #7
              Petur_Iv написа:
              emiliyan.martinov написа:
              Отначало, като натиснеш газта тръгва ли да набира, вдига ли адекватно обороти и после да се "сецва" и да спира да набира, като от определено положение на педала нататък да няма разлика колко го натискаш?
              Точно така се получава... към 2500 някъде и край
              Най-вероятно е дебитомера проблема. Откачи му буксата покарай малко, ама не се оливай, че гълта доста нафта без дебитомер, и ако има осезаема разлика имаш 2 варианта за съдбата му - да го почистиш или да го хвърлиш и да си купиш нов. Мой личен съвет е да си купиш нов
              Fiat Stilo 1.9 JTD, 115 hp (2002), 3 врати

              Коментар


                #8
                emiliyan.martinov написа:
                гълта доста нафта без дебитомер
                Това не е съвсем вярно Разликата е в порядъка на половин литър, но и вървежа не е като хората.
                "Без сърца, сме просто машини"
                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                Коментар


                  #9
                  M5kov написа:
                  emiliyan.martinov написа:
                  гълта доста нафта без дебитомер
                  Това не е съвсем вярно Разликата е в порядъка на половин литър, но и вървежа не е като хората.
                  Нямам претенции на инженер от Порше! А и един ще е разхода без дебитомер на 1.4 двигател, друг на 3.0. За разликата, която споменах говоря от собствен опит. Вървежа й стана много по-добрър, а за харченето я засякох по път по който знам колко гори - ами за около 40 км бе около 1.5-2 л. отгоре. Верно не съм я жалил, но това е разликата в горенето, която АЗ засякох
                  Fiat Stilo 1.9 JTD, 115 hp (2002), 3 врати

                  Коментар


                    #10
                    M5kov написа:
                    Слави, май ще познаеш iakvvu, откачи буксата на дебитомера и направи 2 кръгчета.След това си запуши ЕГР-а, дори и да се оправи вървежа.
                    Аз нямам проблем с мощноста :D :D
                    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                    Kawasaki ER-6n'2012

                    Коментар


                      #11
                      iakvvu, така си мислиш
                      "Без сърца, сме просто машини"
                      Toyota Prius 1.5 Hybrid
                      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря ви, след откачане на дебитомера вървежа се оправи... Какви стъпки да предприема сега задължително ли е затапването на ЕГРа и какво да правя с дебитомера ?

                        Коментар


                          #13
                          ЕГР-а не е спешен, но го затапи при възможност, че да не го мислиш и него в кой момент ще се прецака.Дебитомера - или нов или употребяван с проверка, чрез диагностика.Нов е около 170 лв. с отстъпка.Ако смяташ да си караш колата, вземай нов и само БОШ.Не пречи и така да караш, освен леко завишения разход.
                          "Без сърца, сме просто машини"
                          Toyota Prius 1.5 Hybrid
                          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                          Коментар


                            #14
                            Ами смени си дебитомера с нов на Бош или на Марели. И двата ще ти свършат чудесна работа. Ако не искаш да си купуваш нов си почисти тоя. Има тема как да се почисти дебитмоера, а и да не я намериш е повече от елементарно с един спрей на Liqui Moly (ще сложа снимка на спрея по-лесно да го познаеш по рафтовете). Ако пак не ти се занимава, мога да ти продам на BOSCH почистен и работещ след диагностика! :D Този спрей можеш да го намериш... навсякъде. Относно EGR-а, и да си го "затапиш" (механично "изключване") няма да ти се вдигне мощността, тъй като почти веднага след като чукнеш газта, той се затваря ("изключва"), ще пуши повече на място (ако сега пуши) и ще ти трупа грешки компютъра, че има проблем с EGR-а. Това което можеш да направиш с него е също да си го почистиш, а ако толкова не те стърпява и мислиш, че тия 500 коня на Multipla-та ги държи вързани само тоя прословут EGR, иди да ти го изключат софтуерно и хардуерно да го махнат/затапят. Успех!
                            Прикачени файлове
                            Fiat Stilo 1.9 JTD, 115 hp (2002), 3 врати

                            Коментар


                              #15
                              M5kov написа:
                              iakvvu, така си мислиш
                              Питащия е друг, а iakvvu със сигурност знае, как да си реши проблема. :P
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар

                              Working...
                              X