Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Първия проблем - клапан?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Първия проблем - клапан?

    Здравейте, колеги. Така, вече се появи първия проблем при мен на JTD-то.Симптомите - когато колата загрее хубавичко, като я изгаса и след около 35-40 минути след това не мога да я запаля. От гасенето до първите да речем 20 минути колата си пали без проблем и след това време не иска да запали. След приблизително 1 час и 45 минути колата си пали след това отново и така всеки път. Според има 99% връзка с топлината на двигателя - иначе няма логика във времевия диапазон повтарящото се действие.Ходих на диагностика и грешката която се записва в ECU-то е "ЕЛЕКТРО - МАГНИТЕН КЛАПАН".След консултации и от диагностицика с други колеги явно, заключението, е че имало такъв клапан на помпата (EDC15C). Струвал около 250лв. Някакви идеи други евентуално? (аз си мислих за датчика на Хол, ама явно не е от него)п.п. Сега видях номера му - 71728911 - и за какво въобще служи този клапан?
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Re: Първия проблем - клапан?

    BO написа:
    Здравейте, колеги. Така, вече се появи първия проблем при мен на JTD-то.Симптомите - когато колата загрее хубавичко, като я изгаса и след около 35-40 минути след това не мога да я запаля. От гасенето до първите да речем 20 минути колата си пали без проблем и след това време не иска да запали. След приблизително 1 час и 45 минути колата си пали след това отново и така всеки път. Според има 99% връзка с топлината на двигателя - иначе няма логика във времевия диапазон повтарящото се действие.Ходих на диагностика и грешката която се записва в ECU-то е "ЕЛЕКТРО - МАГНИТЕН КЛАПАН".След консултации и от диагностицика с други колеги явно, заключението, е че имало такъв клапан на помпата (EDC15C). Струвал около 250лв. Някакви идеи други евентуално? (аз си мислих за датчика на Хол, ама явно не е от него)п.п. Сега видях номера му - 71728911 - и за какво въобще служи този клапан?
    Този клапан задържа налягането в готовност за палене! Има вероятност да е от него, но това се констатира много лесно на тестер/ скенер/ , понеже се вижда налягането в цифров вид и може да се проследи колко вдига и дали го задържа! Така, че преди да предприемеш каквото и да е нека някой да се задълбочи в проблема и да е категоричен, така, че ако се окаже , че не е от клапана да може да се върне - такъв е реда в Европата!

    Коментар


      #3
      Благодаря ти за отговора.Вчера цял ден съм се ровил относно работата на този клапан и излезнаха само някой неща.Не разбрах каква е връзката с непаленето, защото той отговаря за налягането в цялата система което пуска помпата (от 150 до 1300 бара) Не намерих логиката 1 час след като колата е загасена и да не пали, а във всички други случаи да пали (след 30 минути или след час и половина примерно). Ако не задържа налягане теоретично не би трабвало да има проблем - има си подкачваща помпа. (Все едно да не си запалиш колата след 2 месеца престой и да имаш проблем с това - или пък да откачиш инжекторите от релсата да правиш нещо и да изпуснеш налягането. Ако задържа пък идеално - пали си тогава без проблем. В този смисъл не намерих логиката в него.А какво друго може да означава "ЕЛЕКТРО-МАГНИТЕН КЛАПАН" в тази кола? Гледах схемата и единствено май само това може да е.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        re

        ВО може да ти се струва невероятно, но и аз имах същият проблем и хвърлих около 100 лева за диагностики,тествания,проби и т.н.т.... Невероятно звучи но се оказа АКУМУЛАТОРАОт месец съм с BOSSH 62Ah,,600A стартов, и проблемите изчезнаха
        Fiat Bravo 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          Re: re

          gmg_service написа:
          ВО може да ти се струва невероятно, но и аз имах същият проблем и хвърлих около 100 лева за диагностики,тествания,проби и т.н.т.... Невероятно звучи но се оказа АКУМУЛАТОРАОт месец съм с BOSSH 62Ah,,600A стартов, и проблемите изчезнаха
          Наистина ми звучи невероятно и незнам дали въобще съм склонен да вярвам - акумулатора ми върти като вятърна мелница при буря Като си ходил на диагностика, каква грешка ти се записваше в ECU-то?
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            И така да си вдигна отново темата.Така както този проблем се повтаряше постоянно преди 3 дни колата вече и сутринта не искаше да запали.Реших се макар и на не много евтина и най-вече сигурна стъпка - ще си купя клапана и ще го сменям. Цената е 250лв.Във Вантотрейд ми искат 680лв Дано всичкото главоболие да е от него и да улуча проблема, че тези пари не са си малки за експеримента ама нямам избор май.3 пъти ходих на диагностика и само това показваше като проблем "ЕЛЕКТРО МАГНИТЕН КЛАПАН’>С развитието на деня и поправката на колата пак ще кажа накрая дали съм успял с проблема или съм се "прецакал".п.п. В сигурно 10 сервиза и майстори, никой не знае този клапан за какво е и дали проблема може да е от него.Няма такава държава в която живеем (дори получих отговор че може да е от въздушния филтър )
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              Без да разбирам много погледнах сервизното описание и единствения електромагнитен клапан в системата за подаване на гориво е FUEL PRESSURE REGULATOR. За това ли става дума ?

              Коментар


                #8
                ilkor написа:
                Без да разбирам много погледнах сервизното описание и единствения електромагнитен клапан в системата за подаване на гориво е FUEL PRESSURE REGULATOR. За това ли става дума ?
                Toчно за този става въпрос.Това е клапана както му идва и от името, който регулира налягането в системата.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторите

                  Коментар


                    #10
                    gdd55 написа:
                    Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторите
                    Ами до колкото виждам от подписа ти, може би и ти караш Алфа с JTD двигател. При този дизел няма ръчно подкачване на горивото, за това си има подкачваща помпа.Относно работата на клапана, както казах никъде не можах да намеря обяснен точен принцип на действие. Иначе предполагам, че щом е електромагнитен или е отворен или затворен, като също предполагам, че може да му се пускат много къси импулси и той да работи много бързо (нещо като буталце), защото иначе как ще се мени това налягане в релсата също толкова бързо не ми идва на идея.Другия ама по нестандартен принцип на работа според мен е с променлив ток, като според тока, който му се пуска отваря до определено положене, а не е в двете крайни положения (или отворен или затворен)Този клапан се намира върху помпата и осигурява определено количество на нафта, която трябва да попадне в ГНП за да се увеличи и съответно налягането, което се прави от нея и се изпраща към релсата (инжекторите).
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      За работата на този клапан контролера следи косвено по налягането. Но за липса на налягане може и други неща да са виновни - не ми се споменава но може и помпата да е ...Ако проблема в клапана е електрически той може да се диагностицира като се измери намотката му.

                      Коментар


                        #12
                        BO написа:
                        gdd55 написа:
                        Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторите
                        Ами до колкото виждам от подписа ти, може би и ти караш Алфа с JTD двигател. При този дизел няма ръчно подкачване на горивото, за това си има подкачваща помпа.Относно работата на клапана, както казах никъде не можах да намеря обяснен точен принцип на действие. Иначе предполагам, че щом е електромагнитен или е отворен или затворен, като също предполагам, че може да му се пускат много къси импулси и той да работи много бързо (нещо като буталце), защото иначе как ще се мени това налягане в релсата също толкова бързо не ми идва на идея.Другия ама по нестандартен принцип на работа според мен е с променлив ток, като според тока, който му се пуска отваря до определено положене, а не е в двете крайни положения (или отворен или затворен)Този клапан се намира върху помпата и осигурява определено количество на нафта, която трябва да попадне в ГНП за да се увеличи и съответно налягането, което се прави от нея и се изпраща към релсата (инжекторите).
                        Верни ли няма ръчна помпичка не знаех.От къде да знам като си карам само фиата

                        Коментар


                          #13
                          ilkor написа:
                          За работата на този клапан контролера следи косвено по налягането. Но за липса на налягане може и други неща да са виновни - не ми се споменава но може и помпата да е ...Ако проблема в клапана е електрически той може да се диагностицира като се измери намотката му.
                          Но ако е помпата, тя нали е електрическа на JTD и би трябвало при диагностиката да е отчела грешка, но му е отчел клапана като грешка.

                          Коментар


                            #14
                            До тук усещам, че много пари си дал и никакво категорично мнение!Тестването на този клапан не може да се оцени само по някаква отчетена грешка, при която никой не се е задълбочил, дали не е поне от лош контакт, прекъсване, окъсяване и т. н., ако изобщо причината се локализира около този клапан! Не знам на какви скенери е направен теста, но скенерите които аз ползвам, а и повечето сериозни апаратури от този род, дават възможност да се проследи работата на този клапан в реални условия, като се наблюда налягането в системата директно в барове! А , иначе, грешка може да отчете само ако е прекъснат или окъсен или неговата верига! Работата му е да задържа и поддържа строго определено налягане в различните режими на работа ! Аз ще ти кажа и още един експеримент, стига да има кой да го направи - в момент когато не иска да пали закачете скенер с който можете да отчитате налягането и вижте има ли налягане изобщо и смятам, че ще намерите отговора!

                            Коментар


                              #15
                              И още нещо: Вместо да даваш 250 или 680 лв. за клапан и да експериментираш, защо не си направиш сериозна диагностика на Екзаминера, в Ауто Италия например и всичко ще си дойде на мястото!

                              Коментар

                              Working...
                              X