Здравейте, колеги. Така, вече се появи първия проблем при мен на JTD-то.Симптомите - когато колата загрее хубавичко, като я изгаса и след около 35-40 минути след това не мога да я запаля. От гасенето до първите да речем 20 минути колата си пали без проблем и след това време не иска да запали. След приблизително 1 час и 45 минути колата си пали след това отново и така всеки път. Според има 99% връзка с топлината на двигателя - иначе няма логика във времевия диапазон повтарящото се действие.Ходих на диагностика и грешката която се записва в ECU-то е "ЕЛЕКТРО - МАГНИТЕН КЛАПАН".След консултации и от диагностицика с други колеги явно, заключението, е че имало такъв клапан на помпата (EDC15C). Струвал около 250лв. Някакви идеи други евентуално? (аз си мислих за датчика на Хол, ама явно не е от него)п.п. Сега видях номера му - 71728911 - и за какво въобще служи този клапан?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Първия проблем - клапан?
Collapse
X
-
Re: Първия проблем - клапан?
BO написа:Здравейте, колеги. Така, вече се появи първия проблем при мен на JTD-то.Симптомите - когато колата загрее хубавичко, като я изгаса и след около 35-40 минути след това не мога да я запаля. От гасенето до първите да речем 20 минути колата си пали без проблем и след това време не иска да запали. След приблизително 1 час и 45 минути колата си пали след това отново и така всеки път. Според има 99% връзка с топлината на двигателя - иначе няма логика във времевия диапазон повтарящото се действие.Ходих на диагностика и грешката която се записва в ECU-то е "ЕЛЕКТРО - МАГНИТЕН КЛАПАН".След консултации и от диагностицика с други колеги явно, заключението, е че имало такъв клапан на помпата (EDC15C). Струвал около 250лв. Някакви идеи други евентуално? (аз си мислих за датчика на Хол, ама явно не е от него)п.п. Сега видях номера му - 71728911 - и за какво въобще служи този клапан?
-
Благодаря ти за отговора.Вчера цял ден съм се ровил относно работата на този клапан и излезнаха само някой неща.Не разбрах каква е връзката с непаленето, защото той отговаря за налягането в цялата система което пуска помпата (от 150 до 1300 бара) Не намерих логиката 1 час след като колата е загасена и да не пали, а във всички други случаи да пали (след 30 минути или след час и половина примерно). Ако не задържа налягане теоретично не би трабвало да има проблем - има си подкачваща помпа. (Все едно да не си запалиш колата след 2 месеца престой и да имаш проблем с това - или пък да откачиш инжекторите от релсата да правиш нещо и да изпуснеш налягането. Ако задържа пък идеално - пали си тогава без проблем. В този смисъл не намерих логиката в него.А какво друго може да означава "ЕЛЕКТРО-МАГНИТЕН КЛАПАН" в тази кола? Гледах схемата и единствено май само това може да е.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Re: re
gmg_service написа:ВО може да ти се струва невероятно, но и аз имах същият проблем и хвърлих около 100 лева за диагностики,тествания,проби и т.н.т.... Невероятно звучи но се оказа АКУМУЛАТОРАОт месец съм с BOSSH 62Ah,,600A стартов, и проблемите изчезнахаA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
И така да си вдигна отново темата.Така както този проблем се повтаряше постоянно преди 3 дни колата вече и сутринта не искаше да запали.Реших се макар и на не много евтина и най-вече сигурна стъпка - ще си купя клапана и ще го сменям. Цената е 250лв.Във Вантотрейд ми искат 680лв Дано всичкото главоболие да е от него и да улуча проблема, че тези пари не са си малки за експеримента ама нямам избор май.3 пъти ходих на диагностика и само това показваше като проблем "ЕЛЕКТРО МАГНИТЕН КЛАПАН’>С развитието на деня и поправката на колата пак ще кажа накрая дали съм успял с проблема или съм се "прецакал".п.п. В сигурно 10 сервиза и майстори, никой не знае този клапан за какво е и дали проблема може да е от него.Няма такава държава в която живеем (дори получих отговор че може да е от въздушния филтър )A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ilkor написа:Без да разбирам много погледнах сервизното описание и единствения електромагнитен клапан в системата за подаване на гориво е FUEL PRESSURE REGULATOR. За това ли става дума ?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
gdd55
Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторите
Коментар
-
gdd55 написа:Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторитеA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
gdd55
BO написа:gdd55 написа:Какво е положението на този клапан при загасена кола?Този клапан нали служи като всеки клапан за да отваря и да затваря?Тази грешка може да е някакъв проблем с него може да не отваря или да затваря добре!?Да не би системата ти от някъде да взима въздухи като постои повече време да пада горивото?Пробвали да подкачи6 ръчно гориво и да се ослушаш дали се чува от някъде съскане/демек да смучи въздух от някъде/?Ако при ръчно подкачване на гориво не се чува от никъде съскане значи клапана е заминал 100%.Слушай внимателно на една 605-ца се беше претъркал металната тръба от резервоара и от нея взимаше въздух,докато се разбере че е от нея и смениха каквото се сетиш мАсторите
Коментар
-
ilkor написа:За работата на този клапан контролера следи косвено по налягането. Но за липса на налягане може и други неща да са виновни - не ми се споменава но може и помпата да е ...Ако проблема в клапана е електрически той може да се диагностицира като се измери намотката му.
Коментар
-
До тук усещам, че много пари си дал и никакво категорично мнение!Тестването на този клапан не може да се оцени само по някаква отчетена грешка, при която никой не се е задълбочил, дали не е поне от лош контакт, прекъсване, окъсяване и т. н., ако изобщо причината се локализира около този клапан! Не знам на какви скенери е направен теста, но скенерите които аз ползвам, а и повечето сериозни апаратури от този род, дават възможност да се проследи работата на този клапан в реални условия, като се наблюда налягането в системата директно в барове! А , иначе, грешка може да отчете само ако е прекъснат или окъсен или неговата верига! Работата му е да задържа и поддържа строго определено налягане в различните режими на работа ! Аз ще ти кажа и още един експеримент, стига да има кой да го направи - в момент когато не иска да пали закачете скенер с който можете да отчитате налягането и вижте има ли налягане изобщо и смятам, че ще намерите отговора!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар