Здравейте колеги, От доста години чета форума (може би вече десетина), но тепърва ми се случи да си направя регистрация и следователно да пусна първата си тема! А тя e свързана с ГНП Lucas на TD100. Кратка предистория: Автомобилът - FIAT Marea TD100 е в семейството ни вече десета година. Първоначално го караше баща ми, който е член на форума от отдавна, и от три години лично аз. Още от закупуването, колата периодично проявяваше проблем, който доста ни озадачаваше - това е именно самоизфорсирането на двигателя при определени обстоятелства. Проблемът е следният: Когато двигателят ускорява под товар (рязко подаване на газ или ускорение по нагорнище), той започва да придърпва все едно прекъсва - последователно си отнема сам газта и губи мощност, след което сам си подава газ и ударно ускорява. Същото се получава при движение с малко газ и поддържане на обороти малко под 2000. Ако в този момент освободя от скорост и отпусна газта оборотите слизат до 1300-1500 и се задържат там за няколко секунди. След което проблемът изчезва, оборотите си падат на 900.....и така до следващият път. Кое е интересното в ситуацията - проблемът се проявява винаги на едни и същи участъци - това са изкачвания на надлези, леви завои, неравен път, гърбици. Аз като техничар човек, обичащ автомобилите, а съвсем скоро и инженер не обичам да оставям нещата неясни за това започнах да търся проблема. Та, какво е правено до сега по автомобила: Тъй като добре знаем, че при тези помпи подобно поведение би могло да бъде причинено от въздух в горивната система, то е напълно ревизирана сондата в резервоара. Горивната система е обезвъздушена, като са поставени прозрачни маркучи от подкачващата круша до входа на горивния филтър, както и от горивния филтър до входа на ГНП. Въздух в посочените маркучи НЕ се наблюдава, дори и в най-високите им части, където би се събирал при нехермитична система. Следователно изключваме постъпване на въздух от сондата, горивния филтър и тръбопроводите. Малко преди аз да поема автомобила, горивната помпа протече. Наложи се сваляне и ревизия на помпата. Всичко това беше извършено от небезизвестен тук майстор. След ревизията проблемът е настоящ! Още повече, при първоначално палене двигателят установява по-ниски обороти и след няколко секунди ги възвръща до нормалните задания, което явление НЕ се забелязваше преди ремонта. Автомобилът ковеше оборотите си на 900 при палене. Междувпрочем пали от четвърт на студен и загрял двигател, като нито една сурова зима не ми е отказал палене от първия път. Тази пролет след моя ревизия на мотора заварих спукана мембрана на турбокоректора. Капеше гориво от маркуча, влизащ във всмукателния колектор. Силно се надявах проблемът да е бил именно той, защото отново знаем, че постъпването на гориво в колектора през този маркуч води до самоизфорсиране на двигателя. Помпата отново беше ремонтирана от друг небезизвестен майстор, този път в Бургас, когото помолих да провери центровката на помпата и да я настрои по заводски данни. При вземането на колата, майсторът каза, че предишната настройка е била добре и след смяна на мембраните всичко е дошло на място. И наистина, автомобилът си има мощност, върти здраво гуми, развива 180км/ч, НЕ ПУШИ, но....мистериозният проблем след известно време каране се обажда. Дюзите също са ревизирани успоредно с помпата. Момчето, което ми монтира помпата има две Мареи TD100 и познава детайлно тези двигатели. Помолих го да покара колата, за да направи сравнение с неговите и беше убеден, че динамиката е отлична. Замерено е и налягането на турбокомпресора, като на маркуча, влизащ в турбокоректора, поставих тройник и свързах към него манометър на вакуум и налягане. Турбината вдига 0.4 бара при форсиране на място и точно 1.0bar над атмосферното налягане при ускорение на трета. Налягането се поддържа такова при равномерно движение със скорост около и над 120км/ч на пета предавка. Тъй като това налягане е замерено от маркуча на турбокоректора, то това е налягането, което се прилага върху мембраната на същия. Следователно усъмних се още веднъж в некоректната му работа и реших да направя следният експеримент - извадих маркуча на турбокоректора, като затапих щуцера на всмукателния колектор, а самия маркуч оставих на атмосфера. Изкарах колата и я прекарах през местата, където винаги ми е правила проблеми. Очаквано, двигателят има една идея по-малко тяга но........на същитите места, при същите обстоятелства, описани по-горе, проблемът се появява! Авансаторът си жужи при чек на мотора, не тече. Двигателят работи стегнато, като часовник - не чука, не трака, не пуши. Та, колеги, мисля, че се връщаме отново на ГНП. За мен останаха вариантите механична повреда на ГНП или гълтане на въздух отново от ГНП. Но както споменах по-горе, същата беше основно ревизирана.....Помпата е сложен възел, който бегло познавам и то само като основен принцип. Следователно не мога да направя никакво заключение. Все още не мога да си обясня как наличието на малко въздух в системата влияе на регулатора или комплекса от регулатори на оборотите по начин, каращ го да ги повишава. Не мога да обясня и появата на проблема на точно определени места. Наскоро сменях консумативи, сам замених горивният филтър и отново обезвъздуших системата, няма и балонче въздух. След смяната автомобилът се държа отлично точно една седмица, което много ме зарадва. Бях на път да си помисля, че проблемът отшумя, похвалих колата и..... Та колеги, давайте идеи, че моите нещо взеха да посвършват. Доста си харесвам автомобила и успявам да го поддържам в отлично техническо състояние. На фона на това обаче, този проблем е леко казано дразнещ!Поздрави,Павел
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Неравномерно ускорение, самофорсиране и ГНП Lucas
Collapse
X
-
Проблемът вече е почти 100% сигурно, че е от въздух, постъпващ от корпуса на горивния филтър. От една седмица съм байпасирал горивния филтър, като съм сложил малко прозрачно филтърче за мотор. В момента системата има вида сонда-круша-филтърче-ГНП и колата върви идеално. Вероятно това, което става е, че колата засмуква въздух, който се събира в горната част на филтъра. Постепенно нивото в него започва да спада и колата засмуква по малко предимно като се заклаща. Когато колата започне да прави проблеми, отварям филтъра да обезвъздушавам и винаги го намирам почти празен - трябват ми около 10-15 напомпвания, за да го напълня. След обезвъздушаване колата върви добре за няколко дни, след което се почва на ново.В момента времето е лошо и нямам възможност да сваля и да разглобя корпуса, но факт е, че с пълното му изолиране проблемът изчезна.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Резервоар
Не прочетох да си чистил резервоар сонда на самата сонда също има О-пръстен по средата на дължината и горе бързите връзки съм ги махнал сложих скоби крушата също е под вакуум както и филтер комплект отоплителя на филтара също има пръстен сложи прозрачна шлаувка между филтъра и помпата и гледай смени скобите с нови аз така си реших проблема който беше идентичен с твоя.Човекът е човек когато е на път.
Коментар
-
Колега, всичко, което си написал е вече направено - че дори и два пъти. Оригиналната сонда на колата беше свалена и почистена още преди година и повече. Елиминирах бързите връзки и смених черната пластмасова гофра, която свързва цедката и изхода на сондата със силиконова тръбичка. Там ми беше и грешката - не трябваше да го пипам, нищо му нямаше. Цяла година карах така на тръни нещо да се случи, след което взех нова сонда от една морга и реших да отворя отново, за да видя какво е положението. Силиконовият маркуч не беше реагирал с горивото, но се оказа твърде мек за целта и се беше пречупил. Тествах новата сонда, като този път си запазих оригиналната гофрирана тръбичка. За всеки случай връзките и обвих с тефлонов лист и пристегнах със скоби. Запазих си и бързите връзки - няма им нищо, държат идеално. При засмукване с уста гофрираната тръбичка се набира на хармоника и държи вакуум здраво. Колата до байпасирането на корпуса беше със прозрачни маркучи, през които при работа на място, когато можеш да ги наблюдаваш, въздух не преминаваше ама грам. Проблемът се появяваше в движение, при разклащане на колата - писал съм - рязки завои, изкачвания, гърбици, кофти път. На снимката съм с нормални маркучи, просто защото няма какво вече да гледам през тях - сондата не засмуква въздух. Отделно прозрачните маркучи, които имам, издържат на гориво, но са доста меки и се пречупват, дори и спирала да им сложа - не стават за постоянно каране.Вече седмица и нещо карам без корпуса на филтъра и колата върви нормално - един път не се е помъчила да направи проблем. Въздух в системата не е постъпил никакъв - съдя по нивото на останалия въздух във прозразчното филтърче, което в момента е на най-високото място. В момента търся друг читав корпус за горивен филтър. Намерили са ми и прозрачни полиамидни маркучи (PA-12) за хидравлични системи и гориво, които ще монтирам при слагането на новия корпус.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Моя корпус така или иначе ще се опитам да го възстановя (ако е възможно) когато ми остане свободно време. Ще пробвам с друг, за да мога да си възстановя системата по-скоро, защото напоследък нямам особено свободно време. Ако падна на читав - супер. Ако не - ще ремонтирам два :D Това, което ме кара да търся друг е, че ми се струва, че моят е пукнат точно над нагревателя. Като го разглобя напълно ще пиша какво е положението.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар