Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

С какъв момент да стегна дюзите на Фиат Брава 1.9 JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    С какъв момент да стегна дюзите на Фиат Брава 1.9 JTD?

    Днес смънах дюзите на колата за да ги огледам и почистя. Лесно ги демонтирах и почистих със контактен спрей. Преди с него бях почистил идеално дебитомера. За мое учудване имаше малко нагар и станаха като нови. Уплътнителните медни шайби бяха добре, но ги смених с нови. Започначнах да монтирам дюзите, но се сетих, че не знам с какво усилие да ги притегна, също и присъеденителните тръби колко да затягам. Дайте помомощ колеги!Тъй като нямам динамометричен ключ, изрязах тръба с 1 метър и ще действам с ръчното кантарче. То е до 40 кг.Редактирано заглавие.Модераторски екип на fiat-bg.org
    Petar

    #2
    Днес един майстор ми каза, завивал болта на дюзите на ръка с удължител до откат. След това слагал удължител и навивал 1 оборот. Друг ми каза, че се стягат с усилие 26 N/m. На кого да се доверя? Еденицата N/m равна ли е на Kg/m ?
    Petar

    Коментар


      #3
      Ами виж сервизното ръководство де, има го в даунлоад раздела, но нали не очакваш някой да ти опише как да затегнеш болт с хх Нм без динамометричен ключ ?Или имаш усет или си търсиш ключ.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        единицата нм е почти равна на кг и се приема за равна

        Коментар


          #5
          Информирам ви, че единицата е "нютон-метър" и се изписва N*m, и означава нютон по метър, и няма нищо общо с N/m, което дори е безсмислено. Моментът е правопропорционален на приложената сила и на дължината на рамото => ако увеличиш рамото два пъти, моментът се увеличава също два пъти. Колега ivel, с уважение, но си написал голяма глупост и дано колегата да не те е послушал. От това, че по определение един нютон е равен на 1 килограм по метър за секунда на квадрат (1 N = 1 kg*m/s^2), следва, че сила от 1 нютон е равна на около 0.1 кг (закръглено малко надолу, защото с "метър за секунда на квадрат" се измерва земното ускорение). Ако тежиш 100 кг и се напънеш на това рамо от един метър, за което говори колегата, с цялата си тежест, ще създадеш въртящ момент от почти 1 килонютон-метра. Единицата Нм е равна на един килограм, но само ако той е приложен върху рамо от около 10 см. Това са част от основите на физиката и се учат в основното образование. Колега автор на темата, ако решиш да затягаш със сила 26 нютонметра, това значи, че върху рамо 1 метър трябва да приложиш сила от около 2.6 килограма. Съжалявам, че не мога да помогна, защото не знам с какво усилие се затягат дюзите, но писах за да опровергая написаното от колегата, което може да подведе някой друг, който чете. Бих препоръчал премахване на това и на горното мнение от темата.

          Коментар


            #6
            petar55 написа:
            Днес един майстор ми каза, завивал болта на дюзите на ръка с удължител до откат. След това слагал удължител и навивал 1 оборот. Друг ми каза, че се стягат с усилие 26 N/m. На кого да се доверя? Еденицата N/m равна ли е на Kg/m ?
            Оги ти е казал килограм спрямо нютон на колко е равно. 30 нютона според мен са напълно достатъчни. Това с оборота също става, но преди това отново трябва да навиеш с динамометричен ключ до някакви нютони и след това на градуси.

            Коментар


              #7
              чакай де това имах в предвид,че 10нм са около 1кг

              Коментар


                #8
                А и Оги,чест и уважение към,теб,ама не вярвам да знаеш повече от мен за физиката,все пак всички инженери я учат.поздрави

                Коментар


                  #9
                  30Нм +/-3Нм
                  ivel написа:
                  чакай де това имах в предвид,че 10нм са около 1кг
                  Определено си го написал грешно в предишното ти мнение. Или поне въобще не става ясно какво ти е било в главата и определено подвеждаш.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    Колеги, в Аутодата намерих, че усилието на затягане на дюзите е 26-32 Nm. Преди това обаче успях да скъсам един болт. Добре, че среза беше крив и с една права отверка бавно развих половината болт останал в главата. Скъсването стана при усилие 6 кг/м. Трябвало е да затягам с 3 кг/м, което се равнява на 30 Nm. Така е като не се инвестира в динамометричен ключ.Сега всичко е наред и колата пак е бегачка! Благодаря на всички писали в най-компетентния форум, където може да се научи всичко !
                    Petar

                    Коментар


                      #11
                      Повтарям, че мерната единица в този случай е правилно да се прочете КИЛОГРАМ ПО МЕТЪР, а не КИЛОГРАМ ВЪРХУ МЕТЪР. Изписва се [кг * м], а не [кг / м]. Ако при така изписана мерна единица приложиш същата маса, но върху рамо от 2 метра, то моментът става:6 кг * 2 метра = 12 кг*м, а не 6 кг / 2 м = 3 кг/м.Иначе с това кантарче ли го мери, за което говореше по-напред в темата? Ако намериш хубав динамометричен ключ с квадрат 1/4" на прилична цена - драсни ми на ЛС детайли, моля, стига да не забравиш. Под хубав имам предвид да има печат от лабораторния тест за изпитване. Преди време купих ключ от фирмата, в която работех, за колега от форума и той каза, че е доста добър, но беше 1/2", рамо половин метър и обхват от 42 до 212 Нм. Нямаше по-малък размер и затова не си купих.

                      Коментар


                        #12
                        Оги, търси си 3/8", 1/4" е за детски конструктори Да вметна, че се сетих, на запалителните свещи, които купих предната седмица, пишеше да се стягат с 25 Nm .
                        "Без сърца, сме просто машини"
                        Toyota Prius 1.5 Hybrid
                        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                        Коментар


                          #13
                          M5kov написа:
                          Оги, търси си 3/8", 1/4" е за детски конструктори Да вметна, че се сетих, на запалителните свещи, които купих предната седмица, пишеше да се стягат с 25 Nm .
                          Не е ли +90 гр. ???

                          Коментар


                            #14
                            90 градуса температура на мотора ли? Нямам идея.Аз смяната я правя на студен мотор.
                            "Без сърца, сме просто машини"
                            Toyota Prius 1.5 Hybrid
                            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                            Коментар


                              #15
                              За свещите и аз знам на ръка с тръбен ключ без рамо до откат и после още четвърт оборот с рамо, или както колегата е написал още 90 градуса.
                              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                              Коментар

                              Working...
                              X