Здравейте, имам едно запитване за Fiat Punto Mk2 1.9 JTD 80-86 к.с. Въпросите ми са следните: пъргава ли е колата, наистина ли харчи 4 извънградско, но повече ме интересува разхода в града, колко струва обслужването на двигатели и има ли някакви дефекти за които трябва да се гледа, също така ме интересува и нещата с окачването как стоят (от финансова гледна точка).Благодаря предварително. Вече съм се спрял на две които ми изглеждат много добре, а и са в моя бюджет. Това ще ми е първата лична кола, до сега карах на татко Audi 80 B4 2.0 90 к.с. П.с А и последен въпрос - ремонтите могат ли да се правят и от собственика или е по-добре да не се захваща сам човек. Питам защото Audi-то го правихме сами, поне окачването, смяната на маслото и накладките.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Punto 1.9 JTD избор за първа кола
Collapse
X
-
Колата е пъргава по мое лично мнение. Имам Пунто 1,9 Д 60 к.с. и 1,9 JTD 80к.с.. Имам и Пежо 607 2,7 HDI мотора 204 к.с. За градско / Софийско/ е идеална. В нормален трафик 6 -7л на 100км. Извън града наистина можеш да постигнеш 4л на 100, но при много плавно и равномерно каране, скорости не повече от 100-110 и ако познаваш добре особенностите на пътя / не каране от стила газ до дупка и сега хоп изведнъж рязко спирачка/ . На магистралата се представя чудесно колата. Скорости от 120 -160 набира приятно и има тяга в диапазона, но разхода скача на 6 ако си постоянно там. Вози като всяка кола от класа си. Ако магистралата / пътя / е гладък и равен и на 160 стой добре на пътя. Не вози като 607 цата, защото е тясна и по-шумна, но и ценовата разлика е в пъти. Двигателя не съм го обслужвал освен масла и филтри. Взех я на 165000 и беше със сменен ангренаж на 105000 в Италия и съвета на майстор - познат бе да не я пипам до 200000. Така и направих. Вече е на 205 и я карам много малко, за да инвестирам в обслужването й , все пак не е лесно да поддържаш 3 коли. Иначе по спомен всичко по ремъци и ролки беше към 400лв, защото се сменя и водна помпа с тези неща.Дефекти аз не съм имал, но има теми за егр-а. Чети. Окачването е от евтините и можеш стига да имаш нужните условия и инструменти можеш сам да го правиш. Това важи и за ангренажа стига да си запознат как става.Дефект чест на самата кола е усилвателя на волана. Той е електрически и на около 200хил. сдава багажа. При едни релета при други намотки...и т.н.Над тези километри и съединителя си заминава все пак това е градска кола. Пак по спомен мисля беше 200лв.Смяна на спирачки предни след като си правил аудито е лесна. Задни също лесна особено след като се запознаеш с тази темаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=107956Колата, поне моята не пуши черно и това трябва да гледаш. Не трябва да има тракащи, звънтящи и тем подобни звуци при каране и работа на място.Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!
-
Карам такова от 2010, много ме кефи джамбазите какъв разход и дават... С колегата отгоре съм съгласен за всичко. Колата е доста пъргава за класа си и вози като каруца. Извънградско 4 може трудно, но при скорост до 90 км/ч, иначе както е казал и колегата може и 6.В София под 6.5 не съм го свалял. Зимата, на късо и много работа на място отива и на 8.Отпред е цял носач с шарнира, но пък няма биалетка. Зависи как искаш да ти е поддържана колата, може доста пари да се изсипиш ако искаш да е перфектна.
Коментар
-
Задължително на сервиз, където разбират от commonrail и правят диагностика - защото по нея има доста скъпи неща като:- дюзи(обратната нафта да е в параметри), - помпа за високо налагане(да не ти игра налягането на гнп-то при диагностика )- турбо(да не е омаслено) . В сервиза задължително искаш да ти ги проверят и тях, а не само ходовата част например и пали ли : )Иначе колата поне от моите наблюдение си е прилично здрава, ако не е гледана много душмански преди това.Цени за някои от частите: - Амортисьор преден - 100лв, - носач - 120лв., - предни дискове и накладки от евтините 120лв. общо, (макар че от опит не ти препоръчвам този вариант)- горна помпа съединител - 70лв.- комплект ангренажен ремък - 170Разход градско 7, извънградско 4.5(над 5 извънградско трябва много да я натискаш)По-горе говорят за скорости от рода на 140-160, които за мен с тая кола трябва да се вдигат само на прави участъци, защото не е особено стабилна и според мен дори и в широки завои като тези по Тракия преди София не бива да се кара с над 120.Ако си наясно с устройството и имаш къде, можеш и сам да си я ремонтираш.Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now
Коментар
-
Хейтърството е една от характерните черти на българина определящи незавидното му положение.абе,пич,защо пишеш глупости(...)Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now
Коментар
-
hsf, май не обичаш приключения Аз ако не сменям нещо през месец-два, започвам да мисля за смяна на колата При такива тестове, дето им правите на колите преди покупка, не ми се мисли, как си избирате жени Ако е колата е запазена, харесва ти и няма осезаеми сериозни проблеми - вземай я.Части бол, информация също."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Е, не чак толкова Май малко прекалено сериозно взех нещата. Но момчето идва от съвсем друг тип кола, а и бензин и не е наясно с филмите в които може да се вкара. Иначе пунтака ако е наред си е много добра колица. Отива в сервиза и ако е ок да я отнася.Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now
Коментар
-
хайде да не си чешем пръстите,че не ми се иска.знаеш ли колко jtd-та си вървят по пътищата с 1,5 -2 пъти повече връщащо гориво,да,ама разпръсквача работи идеално,а и за единица време си впръсква нужната порция гориво,а също така да те отворя ,че съм виждал дюзи,на които излишното гориво е в норми,а порцията гориво е занижена и какво ще очакваш от тази дюза.за регулатора не си прав-че винаги започват от него ,да започва се от там,но не от неговата смяна.при играещи обороти -смяна на регулатора,там няма оправия.и последно,нямам нищо против никой,но по този начин заблуждаваме хората,а всички знаем,че идеални коли няма,така,че всеки си прави изводите.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар