Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Punto 1.9 JTD избор за първа кола

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Punto 1.9 JTD избор за първа кола

    Здравейте, имам едно запитване за Fiat Punto Mk2 1.9 JTD 80-86 к.с. Въпросите ми са следните: пъргава ли е колата, наистина ли харчи 4 извънградско, но повече ме интересува разхода в града, колко струва обслужването на двигатели и има ли някакви дефекти за които трябва да се гледа, също така ме интересува и нещата с окачването как стоят (от финансова гледна точка).Благодаря предварително. Вече съм се спрял на две които ми изглеждат много добре, а и са в моя бюджет. Това ще ми е първата лична кола, до сега карах на татко Audi 80 B4 2.0 90 к.с. П.с А и последен въпрос - ремонтите могат ли да се правят и от собственика или е по-добре да не се захваща сам човек. Питам защото Audi-то го правихме сами, поне окачването, смяната на маслото и накладките.

    #2
    Колата е пъргава по мое лично мнение. Имам Пунто 1,9 Д 60 к.с. и 1,9 JTD 80к.с.. Имам и Пежо 607 2,7 HDI мотора 204 к.с. За градско / Софийско/ е идеална. В нормален трафик 6 -7л на 100км. Извън града наистина можеш да постигнеш 4л на 100, но при много плавно и равномерно каране, скорости не повече от 100-110 и ако познаваш добре особенностите на пътя / не каране от стила газ до дупка и сега хоп изведнъж рязко спирачка/ . На магистралата се представя чудесно колата. Скорости от 120 -160 набира приятно и има тяга в диапазона, но разхода скача на 6 ако си постоянно там. Вози като всяка кола от класа си. Ако магистралата / пътя / е гладък и равен и на 160 стой добре на пътя. Не вози като 607 цата, защото е тясна и по-шумна, но и ценовата разлика е в пъти. Двигателя не съм го обслужвал освен масла и филтри. Взех я на 165000 и беше със сменен ангренаж на 105000 в Италия и съвета на майстор - познат бе да не я пипам до 200000. Така и направих. Вече е на 205 и я карам много малко, за да инвестирам в обслужването й , все пак не е лесно да поддържаш 3 коли. Иначе по спомен всичко по ремъци и ролки беше към 400лв, защото се сменя и водна помпа с тези неща.Дефекти аз не съм имал, но има теми за егр-а. Чети. Окачването е от евтините и можеш стига да имаш нужните условия и инструменти можеш сам да го правиш. Това важи и за ангренажа стига да си запознат как става.Дефект чест на самата кола е усилвателя на волана. Той е електрически и на около 200хил. сдава багажа. При едни релета при други намотки...и т.н.Над тези километри и съединителя си заминава все пак това е градска кола. Пак по спомен мисля беше 200лв.Смяна на спирачки предни след като си правил аудито е лесна. Задни също лесна особено след като се запознаеш с тази темаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=107956Колата, поне моята не пуши черно и това трябва да гледаш. Не трябва да има тракащи, звънтящи и тем подобни звуци при каране и работа на място.
    Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

    Коментар


      #3
      Карам такова от 2010, много ме кефи джамбазите какъв разход и дават... С колегата отгоре съм съгласен за всичко. Колата е доста пъргава за класа си и вози като каруца. Извънградско 4 може трудно, но при скорост до 90 км/ч, иначе както е казал и колегата може и 6.В София под 6.5 не съм го свалял. Зимата, на късо и много работа на място отива и на 8.Отпред е цял носач с шарнира, но пък няма биалетка. Зависи как искаш да ти е поддържана колата, може доста пари да се изсипиш ако искаш да е перфектна.

      Коментар


        #4
        Задължително на сервиз, където разбират от commonrail и правят диагностика - защото по нея има доста скъпи неща като:- дюзи(обратната нафта да е в параметри), - помпа за високо налагане(да не ти игра налягането на гнп-то при диагностика )- турбо(да не е омаслено) . В сервиза задължително искаш да ти ги проверят и тях, а не само ходовата част например и пали ли : )Иначе колата поне от моите наблюдение си е прилично здрава, ако не е гледана много душмански преди това.Цени за някои от частите: - Амортисьор преден - 100лв, - носач - 120лв., - предни дискове и накладки от евтините 120лв. общо, (макар че от опит не ти препоръчвам този вариант)- горна помпа съединител - 70лв.- комплект ангренажен ремък - 170Разход градско 7, извънградско 4.5(над 5 извънградско трябва много да я натискаш)По-горе говорят за скорости от рода на 140-160, които за мен с тая кола трябва да се вдигат само на прави участъци, защото не е особено стабилна и според мен дори и в широки завои като тези по Тракия преди София не бива да се кара с над 120.Ако си наясно с устройството и имаш къде, можеш и сам да си я ремонтираш.
        Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
        Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

        Коментар


          #5
          абе,пич,защо пишеш глупости.първо излишната нафта не е критерий за работата на дюзата,а за износването на разпръсквача,за помапата,всичко е от регулатора,за турбото,няма как да не е омаслено,макар и малако.

          Коментар


            #6
            Който иска суха кола - атмосферен бензин да си вземе.Докато турбо дизела има картерна вентилация, ще има и омасляване.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              Хейтърството е една от характерните черти на българина определящи незавидното му положение.
              абе,пич,защо пишеш глупости(...)
              Вместо със знанията си да ме допълниш в подробности за това, което съм написал, ти ми казваш, че пиша глупости.Предполагам, че ще се съгласиш с мен, че обратната нафта на дюзите не е добре да е извън параметри 8-10, а ако е над 20 вече почва сериозно да се усеща влошаването на работата на двигателя.Също така не е никак добре при диагностика високото налягане да не е стабилно и да играе от 270 до 320 например, а дали това е от помпата за високо налягане, регулатора на помпата или датчика за високо налягане на рейла, досега не съм срещал някой да може да каже кое е само с диагностика без метода проба-грешка. Обикновено се почва със смяна на регулатора, но едва ли момчето, което ще взима колата, ще го интересува коя точно от струващите всяка над 250лв. част(за помпата качествения ремонт със сваляне и слагане е около 400) не е в ред.Единствено за турбото съм съгласен, че можеше да напиша "да не е много омаслено", вместо "омаслено", но в крайна сметка съм му написал и повторил да отиде в сервиз, където разбират от commonrail системи и да му проверят тези неща защото са скъпи и мисля, че съм му дал едни добри отправни точки, какво може да не е в ред по колата.По начина, по-който си написал поста, не виждам ти с какво помагаш на темата. Съветваш го, че няма значение каква е обратната нафта на дюзите ли? И 40 да е, все тая ?Аз толкова знам, толкова съм написал и твърдя, че всяко от тези неща показва състоянието на колата и аз не бих я взел, ако някое от тях не е наред.
              Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
              Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

              Коментар


                #8
                hsf, май не обичаш приключения Аз ако не сменям нещо през месец-два, започвам да мисля за смяна на колата При такива тестове, дето им правите на колите преди покупка, не ми се мисли, как си избирате жени Ако е колата е запазена, харесва ти и няма осезаеми сериозни проблеми - вземай я.Части бол, информация също.
                "Без сърца, сме просто машини"
                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                Коментар


                  #9
                  Е, не чак толкова Май малко прекалено сериозно взех нещата. Но момчето идва от съвсем друг тип кола, а и бензин и не е наясно с филмите в които може да се вкара. Иначе пунтака ако е наред си е много добра колица. Отива в сервиза и ако е ок да я отнася.
                  Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
                  Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

                  Коментар


                    #10
                    хайде да не си чешем пръстите,че не ми се иска.знаеш ли колко jtd-та си вървят по пътищата с 1,5 -2 пъти повече връщащо гориво,да,ама разпръсквача работи идеално,а и за единица време си впръсква нужната порция гориво,а също така да те отворя ,че съм виждал дюзи,на които излишното гориво е в норми,а порцията гориво е занижена и какво ще очакваш от тази дюза.за регулатора не си прав-че винаги започват от него ,да започва се от там,но не от неговата смяна.при играещи обороти -смяна на регулатора,там няма оправия.и последно,нямам нищо против никой,но по този начин заблуждаваме хората,а всички знаем,че идеални коли няма,така,че всеки си прави изводите.

                    Коментар

                    Working...
                    X