Здавейте, от няколко седмици забелязах че интеркулера ми е доста омаслен.Имам теч от "гасачката" който хвърля по малко масло и цапа двигателя, но кулера е доста далече и едва ли това е причината, та се разрових в нета за други евентуални причини.Една от тях беше отдушника на клапаните и за това го изолирах и сложих catch tank(намерих го в гаража останал от филтърната кутия на предишния ми мотор).В съббота смених маслото а с него и въздушния филтър и очаквах че и той ще е целия в масло ако причината е отдушника, но филтъда си беше ок, имаше само няколко капки масло, та едва ли от там е стигнало масло чак до кулера. След това свалих кулера за да видя дали случайно не епълен с масло, защото гледах подобни случаи в нет-а.Кулера беше омаслен от вътре, но маслото беше малко, толкова малко че като го обърна и една капка масло не падна.Смених скобите на маркучите и сглобих колата. Интересното е че на запали от първия път, а след 5-6 опита, но след това си заработи нормално.Та питането ми е - възможно ли е самия кулер да е спукан и маслото в него да излиза и да го цапа?Как мога да проверя дали е така?Имам кабел за диагностика, има ли начин да замеря дали всичко с налягането на турбото е ок?Колата набира добре(поне според мен де), масло доливам 100-200гр между смните, но с теча от гасачката, не мисля че двигатела го гори.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Омаслен интеркулер - Стило 1.9/115
Collapse
X
-
Онзи ден правих смяна на интеркулера, след почистени турбо пътища и сменена тръба преди дросела, елиминирах омасляването на самия дросел(оказа се че явно ми е било прегоряло уплътнението което на самата пластмасова тръба) , преди това всичко течеше и ми цапаше чак скоростната кутия. В последствие(онзи ден в петък) осъмнах с течащ кулер, така че измий го и покарай, то ще си покаже дали тече от уплътненията или от ламелите, склонен съм да вярвам че е по-скоро от уплътненията, ако самите ламели не са оцапани в момента.Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
-
Целият кулер е омаслен, не само около тръбите.А теча от дросела е от самата ос на гасачката, не от тръбата.Ти къде сменя кулера и чисти турбо пътищата, защото за няма да се справя сам и по-добре да я закарам на някой който го е правил.'02 Stilo 1.9JTD 115
'97Peugeot 106 II 954cc, on LPG
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
Коментар
-
В такъв случай търси си здрав(не омаслен) дросел, макар че и аз 5 години си мислех че е от дросела, а относно интеркулера сменях го в гаража, махаш подкалника, откачаш бронята и под левия фар има един болт който прихваща интеркулера към маската. За почистването на турбо пътищата ако не ти се цапа на теб ги занеси на някоя автомивка да ги умият.Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Коментар
-
Теча от дросела съм го прежалил, не е толкова голям че да прави проблем.Кулера знам как се сваля, както писах - миналада неделя го свалях. По скоро турбо пътищата ми изглеждат по-тегава работа, че нямам канал в гаража.Ако кулера издиша има ли начин да го замеря това, без да го свалям? В смисъл по "електронен" път - ако закача кабела за диагностика и направя един лог на бууста няма ли да си покаже ако издиша? Логично е да може да се види, но не знам точно кои параметри да гледам'02 Stilo 1.9JTD 115
'97Peugeot 106 II 954cc, on LPG
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
Коментар
-
Канал ти трябва само за пътищата от изхода на турбото до кулера, но мисля че и с крик ще стане да ги свалиш. Не мисля че с лог на някой от параметрите ще хванеш че ти издиша кулера, това че е омаслен цялостно е достатъчно показателно според мен, а и след като си го свалял вече е трябвало да го измиеш и сега щеше да разбереш дали изпуска.Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Коментар
-
Тази сутрин направих един лог на турбото и гледам че boost pressure е доста по-ниско от Desired boost pressure, което ме кара да мисля че от някъде "издиша".Ще погледана пак кулера за омасляване, но се чудя и за една проверка на турбо пътищята с пушек....видях че Дунев предлага тази услуга, така че ако не е прекалено солено ще ги проверя.Ето лог-а'02 Stilo 1.9JTD 115
'97Peugeot 106 II 954cc, on LPG
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар