Според мен щом има електомагнитен съединител на задния мост, то при не зацепен такъв няма как да се предава въртящ момент към задния мост и колата ще си кара само на предно. Вярно разхода ще бъде по-голям от стандартна кола на предно предаване, защото си возиш и въртиш допълнителните железа постоянно.По въпроса с предаването на въртящ момент към задния мост като превърти предния си мисля, че не е така, тъй като това нещо се случва при наличието на виско муфа къде зацепването става именно при разлика в оборотите на входящия и изходящия и вал и в следствие на триенето се "одървя" силикона и муфата блокира.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
1.9 MultiJet (120 Hp) Въпроси
Collapse
X
-
BO написа:janyboy, може ли да обясниш как е направена системата, че винаги предава въртящ момент на задния мост?BO написа:И това, че предава въртящ момент към задния мост само тогава, когато предния мост превърти е все едно да кажеш, че един отворен диференциал предава въртящ момент към лявото колело само тогава, когато дясното превърти.
Коментар
-
Както каза 2-3 изречения за жтд-то.Хубав двигател. Става. И икономичен. Не знам какви са тия мнения, че разходи в единични цифри били много за такъв вид автомобил. Нереално мнение за мен.За съединителя.- При изключването на магнита наистина има драг увличане от фрикционните дискове, но процента е доста малък. Няма нищо общо с цитираните цифри от теб 10% и подобие. Още повече, че драг коефициент би имало само тогава, когато започне реалното приплъзване в дисковия пакет. А това при нормално каране, където няма буксуване да кажем, не се случва. Дори и при завой, защото разликата във фрикционните пакетите е прекалено малка, за да започне драг увличане. Просто го казвам, за да се знае.- Този дисков съединител няма нищо общо с виско съединителите, които си цитирал.За това като се активира 4ВД режим, не трябва нищо да се чака, за да прехвърли въртящ момент назад.Мнението ти се отнася за автоматичния режим, който следи разликата в движението между 2-та моста, за да промени тока, който се подава към магнитния съединител.И колко по-голяма става разлика в ъгловата скорост между двата моста, толкова по-голям ток се праща към фрикционния пакет. Но в "заключен" режим, единствено подаваш пълен ток на пакета, за да зацепи максимално. Това е.Няма среден заключващ диференциал между предна и задна ос. За това ти дадох и примера за отворения диференциал и кога предава въртящ момент.Въртящ момент в заключен режим, демек когато е подаден ток към съединителя се подава постоянно, а не разчита на превъртане.Дори напротив. Заради тъпия отворен диференциал, задния мост разчита единствено АБС-а да блокира предно превъртащо колело, за да може да предаде въртящ момент на другия изход от предния диференциал, за да отиде към задния мост.Просто държах на уточненията, за да няма дезинформация.Поздрави.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
- 1 like
Коментар
-
BO написа:Както каза 2-3 изречения за жтд-то.Хубав двигател. Става.
Коментар
-
Здравейте на всички.Виждам,че доста време е минало след последните ви разсъждения,но ще се пробвам с надежда да ми отговори някой.Оглеждам се за Фиат седичи и ще се радвам да изкажете мнението си.На мен като жена,автомобила ми е нужен за градски условия ,но работя на Пампорово,което означава че шофирам в зимни условия.За мен е полезно да разбера скъпа ли е поддръжката,колко харчи дизела и има ли някакви слаби места,ще посещавам ли често сервиза.Като цяло от 4*4 смятам че ако ми се налага да ползвам ще е през зимата за кратки участъци,т.е. ако си карам нормално ,както до сега съм карала Опел астра си ,колко ще е разхода ми. Благодаря ви.
Коментар
-
Имах Сузуки СХ4, което си е чисто Седичи с двигател 1.9 мултиджет. В градски условия ( Варна ) колата гореше средно 7.6 - 7.8 на сто. Извънградско със 120 км/ч с 2 ма възрастни и две деца плюс багаж гори около 6.2 - 6.5 на 100. За града е много удобна от гледна точка, че е компактна и висока. Вратите са по скоро тесни и високи и е удачно за градски условия. Стегнато и стабилно вози. Системата 4х4 е като на повечето автомобили от този клас. Добра е, върши работа. Самият модел има две детски болести. Едната е, че има слабост да му се разхлопват предните амортисьори. Не изпускат, но започват да потракват. Второто е кормилната рейка, също с течение на времето се появява хлабина в една втулка и се разтропва, но е лесно решимо нещо. И третото е дпф филтъра. МОята беше на 120к км оригинални и се запуши. Като над половината от тези километри е карана в чужбина с уж хубаво гориво. Та накратко..практична, здрава и непретенциозна кола, която си заслужава парите.
- 2 харесвания
Коментар
-
Аз мога да се включа от към двигателя. Карам Браво 2007 с този двигател,който към момента е на 300000 км. Като цяло при добро обслужване е неубиваем. Пълно обслужване със смяна на масло и филтри ,ангренаж ролки и водна помпа е към 400 лв. Разход градско София от 6,5 нагоре до към 13 в зависимост от условия и задръствания,извън града от 5,2 до към 6,2 пак в зависимост от условия,климатик,настъпване.Единствения ремонт който съм правил по двигателя от 2019 г. досега е рециклиране на гориво нагнетателна помпа ,който излезна със смяна на ангренаж,водна помпа и ролки към 700 лв. Т.е. Само помпата към 350-400. За каране е супер приятен. Досега съм бил само с бензинови и не исках дизел,но сега ми харесва много. Друга особенност при Бравото една и съща година евро 4 ,тези които са за Италия нямат ДПФ,тези за Германия имат. При Седичи предполагам е същото. И като проблем единствено е по-бавно загряване зимата,но то важи за всички дизели,като Браво дизел от 2009 г има допълнителен електрически нагревател в климатроника.Последна редакция от kiriluz1; 09.12.2022, 15:19.
- 1 like
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар