Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Силно ръмжене при по-високи обороти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Силно ръмжене при по-високи обороти

    Проблема ми е следния: ръмжене като от повреден лагер с пистов ремък и липса на такова без него. На празен ход се долавя трудно, но след 1400-1500 вече става доста осезаемо. Първото което направих е да сменя двете ролки които бяха на 35 000 км - без промяна. След това установих че алтернатора не се върти гладко, сваляне, смяна на лагери, задния лагер беше тръгнал, поставяне. Ролката на алтернатора не я смених понеже я бях сменял наскоро и нямаше признаци да не е ОК. Ръмженето изчезна. Разходка 50 км за тест - ОК. На другия ден паля двигателя и същото ръмжене със същия интензитет. Пак свалих ремъка за проверка - тишина. Ролките на хидравличната помпа и климатика се въртят гладко и не усещам някакъв луфт. Шайбата на КВ не съм я свалял. При пълен ляв/десен на място няма увеличаване на шума или е в рамките на нормалното.Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели.
    Brava 1.9 JTD 100, 2001

    #2
    огледай демферната шайба,а и така от дистанция никой няма да ти каже точно,само гадаем

    Коментар


      #3
      ivel написа:
      огледай демферната шайба,а и така от дистанция никой няма да ти каже точно,само гадаем
      Съмненията ми са или демферна шайба или лагер хидравлична помпа. Утре или вдругиден смятам да сваля шайбата, та дано се разбере. Надявах се някой да е минал по-този път.
      Brava 1.9 JTD 100, 2001

      Коментар


        #4
        zim написа:
        ivel написа:
        огледай демферната шайба,а и така от дистанция никой няма да ти каже точно,само гадаем
        Съмненията ми са или демферна шайба или лагер хидравлична помпа. Утре или вдругиден смятам да сваля шайбата, та дано се разбере. Надявах се някой да е минал по-този път.
        Колега ако не си сменял ремъка го смени може да е от него

        Коментар


          #5
          Смених го заедно с ролките, така че го излючвам като възможност.
          Brava 1.9 JTD 100, 2001

          Коментар


            #6
            Ъпдейт по темата. Повторно сваляне на алтернатора и установих, че по непонятни за мен причини диаметъра на ротора където лежи малкия лагер е 16.4 мм вместо 17 мм. Съответно голямо радиално биене в тази част. Не знам как съм го пропуснал това при първото сваляне. Подложих латун и засега е добре, да видим до кога. Поне затвърдих уменията си за демонтаж, ремонт и монтаж на алтернатора - 3 часа и 15 минути.
            Brava 1.9 JTD 100, 2001

            Коментар


              #7
              Радвам се, че си установил и решил проблема.Дай малко инфо относно свалянето на алтернатор. Едни го свалят и излиза отгоре до горивния филтър, други чрез сваляне на полуоската.Как го правиш ти? Някакви тънкости и особенности, понеже и на мен ми предстои?
              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

              Коментар


                #8
                cokata_23 написа:
                Радвам се, че си установил и решил проблема.Дай малко инфо относно свалянето на алтернатор. Едни го свалят и излиза отгоре до горивния филтър, други чрез сваляне на полуоската.Как го правиш ти? Някакви тънкости и особенности, понеже и на мен ми предстои?
                Извадих го отгоре, за мен беше по-лесния вариант. Сваля се горивния филтър, планката която го държи към купето, щеката за маслото - отдолу се захваща с един болт, ключ 10 и на опипване, отгоре е лесно. После дясното колело, една пластмасова кора на подкалника, пистовия ремък чрез завъртане на обтяжната ролка в посока на купето с ключ 15. Двата болта на алтернатора, като долния е за ключ 19, а горния за ключ 17 и се сваля доста неудобно, но с помощник да държи контра не е голяма болка. На горния болт е разположена и дистанционна втулка дебела около 10 мм, за която някои колеги предупреждават да не се изпусне при демонтажа и/или да не се пропусне при монтажа. При мен тя беше залепнала към мястото за захващане. Всичко това не би трябвало да отнеме повече от 1 час. Толкова отнема и обратния процес. Малко пипкаво е да го наместиш на точното му място и да прокараш двата болта. Ако си сръчен и разполагаш с необходимите инструменти ще стане и по-бързо.В някои от темите които четох се споменава, че при свалянето на шайбата на алтернатора за контра на ротора се използва шестогран 8, но в моя случай беше на шлици. Добре че имах подръка необходимия инструмент.Като цяло не е толкова страшно както се пише в някои теми. Желая ти успех.
                Brava 1.9 JTD 100, 2001

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за разяснението и тънкостите. Лично на мен ще са ми от полза! Поздрави.
                  Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                  Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                  Коментар


                    #10
                    cokata_23 написа:
                    Благодаря за разяснението и тънкостите. Лично на мен ще са ми от полза! Поздрави.
                    И да не загубиш дистанционната втулка от болта на алтернатора.
                    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                    Коментар

                    Working...
                    X