Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Размисли върху логове от ФЕС. Тема 2.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Размисли върху логове от ФЕС. Тема 2.

    По заръка на колегата emzo и най-вече подтикнат от подценяване на модификацията ми към калпавия дебитомер. Първо адмирации към знанията му. Знам, че има много знания, евала му правя много е чел, но аз продължавам да си мисля, че и аз имам някакви знания, макар и елементарни. Проучих доста въпроса относно модификацията на дебитомера.В какво се изразява тази модификация. Идеята е взаимствана от чуждоезичния форум на известна марка немски автомобили. В същата тази тема е обяснено и как се държи ЕКУ-то на техните автомобили при тази модификация. Цената на модификацията е колкото цената на един изправителен диод 1N4008. Взима се стар напълно негоден за работа дебитомер. Маха се пластмасовата капачка която покрива тайните чипове. Взимате флекс(ъглошлайф) и режете тялото до толкова колкото да не отрежете изводите на температурния датчик от задната страна. Всичко останало го изджагърквате с отверка. Почиствате добре и пред вас се откриват пиновете към буксата на дебитомера. С помощта на мултимер включена обхват съпротивление над 2000 ома разбирате кои са пиновете на които е свързан температурния сензор. Чрез АУТОДАТА може да проверите дали долу горе работи правилно сензора. С помощта на Гугъл се разбира кои са пиновете по които имаме 5V и GROUND(-). Запоявате диода към тези пинове и сте готови. Отивате долу на колата и закачате модифицираното тяло за буксата на дебитомера. Включвате ФЕС и ако сте работили правилно трябва да имате 4.49 волта постоянно непроменящо се напрежение. Обяснението е написано в стилa на колегата emzo. Тоест ако не знаете кое е анод и кое катод на диода не правете нищо или ако все пак имате желание отворете чичката и пишете изправителен диод. Има писано по темата. Каква е идеята на цялото начинание. Колегите от този форум са обяснили, че по този начин ЕКУ-то игнорира МАФ картата, демек вече не гледа смоук лимитърите. Почва да се взима в предвид МАП картата. Това се вижда и от логовете(log1mod_idiotsko от архива). Какво се получава. Както се вижда от лога в началото при празен ход имам 3200мг въздух заради стойността от дебитомера, но при потегляне стойността почва да се променя и да "играе" , което доказва, че показанието за дебитомера се игнорира и почва да се измерва въз основа на друга карта и аз незнам коя е, но от форума твърдят, че е МАП картата. Хората там твърдят, че Софтуерното изтриване на МАФ-а се изразява в това, че стойностите от цялата карта се пишат на макс и така ЕКУ-то само си игнорира тази карта както в моя случай. Тоест аз един вид съм си изтрил хардуерно МАФ-а. Недостатък е пушенето при потегляне. Щом колата почне да се движи не пуши понеже вече стойностите за въздуха не са 3200мг. Какво да гледаме в логовете и какви изводи да си вадим.Логове 1 със таг idiotsko, означават, че педала на газта е на 100%. Тоест идиотски стил на каране. Смяната на предавките е на 4000 оборота. Там съм пропуснал да включва и оборотите на двигателя. При лога с модификацията виждаме следните неща:-най-висока стойност на измерено гориво е 48.27мг при 60км/ч тва е на втора скорост със количество въздух 1085мг-клапана за обърбууст отваря повече - имаме стойности над 43 процента. Турбината се чува повече. Няма лаг над 3000 оборота. Оттам може би идва и повечето отчетен въздух.При лога с дебитомера виждаме:-измерено гориво 37.77мг при близо 57км/ч с измерен въздух 779мг-клапан за овърбууста не надвишава 39%. Колата е видимо по спъната не е нервна. Ускорява линейно и дразнещо. Изводи. Прости сметки показват че с идиотското каране разхода е завишен с 27.5%. Динамиката обаче е осезаема. По формула взета от този форум за конверсия на mg/i към литри се получава, че с модификацията разхода е 20.15 литра, а с дебитомера 15.56 литра което като се обърне в проценти е около 27 процента, което според простия ми мозък показва, че формулата е що годе вярна. Другите два лога показват измерване с леко ускорение до 1900 оборота на трета предавка следва потдържане на скоростта. Какви са наблюденията ми от логовете.:-при модификацията имаме най-висока стойност 26.16мг при ускорение, а при потдържане 11.17-при стандартния дебитомер имаме 23.14мг при ускорение и 11.43 при потдържане.Допълнителни изводи:-с модификацията разхода е леко завишен при стандартно ускорение с леко натискане на педала а при потдържане разхода е по-нисък или равен разликата може би идва от лекото играене на педала.-при стандартния дебитомер имаме по малък разход при същото ускорение, а при потдържане разхода е леко по-висок което пак сигурно е от треперенето на крака.Измерено в литри:-при модификацията имаме 4.09 с лекото ускорение и 2.21 при потдържане-при дебитомера не съм смятал но стойностите са близки.От всичко стова става ясно, че колата според моите критерии върви по-добре отколкото с този дебитомер, който видимо не е много изправен. Има и с 4.8 литра по висок разход при идиотско каране, но се компенсира от кефа при ускорението над 3000 оборота.В изчисленията за литрите е взето под предвид и това, че един килограм нафта е 0.87 литра.Това от мен, не твърдя, че изчисленията са адски точни. Напротив всичко е по-грубо и от чернова. Идеята е принципна. Сега дали колата върви повече от това с чисто нов дебитомер няма как да зная, понеже нямам под ръка такъв. Благодаря за вниманието и моля без критики и обиди. Отделил съм си доста време в името на науката и добрия приятелски тон за да обсъдим резултатите, понеже такъв казус не съм срещал във форума.
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    Давам каса бира на този, който си направи успешни изводи от тези "логове"----------@mitkosoft - с прости слова, какво се опитваш да ни кажеш ?
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      emzo написа:
      Давам каса бира на този, който си направи успешни изводи от тези "логове"----------@mitkosoft - с прости слова, какво се опитваш да ни кажеш ?
      Колега с хронометър точно за теб засичах следното нещо. Аз съм средно интелигентен човек и ми бяха нужни близо 7 минути да прочета цялата тема и да я осмисля. Ти си по-интелигентен и би трябвало по-малко време за да осмислиш. В предвид въпроса ти разбирам, че не си чел напълно...има там едни тиренца в тях съм писал изводите и тва е еднозначен отговор какво съм искал да кажа....аз бихте черпил една каза бира ако един път не се заядеш и се помъчиш да вникнеш в писаното. Не ми е далеч Зарата, ако вникнеш и пишеш някво мнение утре паля и идвам и изпиваме касата. Ще си взема шофьор за навръщане.
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #4
        Ами не виждам смисъл.Убеждаваш ни, че е по-добре без дебитомер ли ?
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          emzo написа:
          Ами не виждам смисъл.Убеждаваш ни, че е по-добре без дебитомер ли ?
          Ето пак. В края на темата изрично е написано, че нямам база за сравнение с изправен дебитомер и незнам как е по-добре. Просто съм написал че така колата върви по-добре отколкото с моя дебитомер който е неизправен и по-добре от разкачена букса. Описал съм и недостатъците които са основно по-високия разход тва е и идеята на логовете...
          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

          Коментар


            #6
            Запознат ли си с принципа на действие на Power box-a ?Наясно ли си защо лог се прави под пълен товар ?Пак питам, какво точно искаш да ни кажеш с тази тема ? Че си възстановил дебитомера си ли ? Съжалявам - не си.Че може да се кара без дебитомер - може, че софтуерно ги махат - да, така е. Но задавал ли си си въпроса, защо ги премахват ?п.с. и не ме намесвай така, ако обичаш. На мен ми е все тая дали ще си оправиш колата или ще я сбозиш повече.Нито имам изгода , нито обратното.Казах ти и в предната тема, че не можеш да правиш логове. Кой сега е прочел темата за логовете, а не я е осмислил ? Жив и здрав бъди, продължи си дискусията, аз няма да взимам повече участие. Който има желание - да коментира, да обсъжда.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              emzo написа:
              Запознат ли си с принципа на действие на Power box-a ?Наясно ли си защо лог се прави под пълен товар ?Пак питам, какво точно искаш да ни кажеш с тази тема ? Че си възстановил дебитомера си ли ? Съжалявам - не си.Че може да се кара без дебитомер - може, че софтуерно ги махат - да, така е. Но задавал ли си си въпроса, защо ги премахват ?п.с. и не ме намесвай така, ако обичаш. На мен ми е все тая дали ще си оправиш колата или ще я сбозиш повече.Нито имам изгода , нито обратното.Казах ти и в предната тема, че не можеш да правиш логове. Кой сега е прочел темата за логовете, а не я е осмислил ? Жив и здрав бъди, продължи си дискусията, аз няма да взимам повече участие. Който има желание - да коментира, да обсъжда.
              Е, защо да не е под пълен товар, писал съм че педала е до дупка и на 4000 съм сменял предавките....какво разбираш под пълен товар да вляза в червения сектор ли...аз се мъча да се държа приятелски ти само нападаш с някви странични въпроси ако проблема ти е парите кажи кво не е наред ше дойда утре ше ти дам пари....незнам къв е проблема....аз не карам фиат щото нямам пари, а щото като се счупи го хвърлям, а и ми харсва колата....за това което предлага незнам къв е проблема шом е до парите казвай и утре идвам...виж имам свидетели....
              Fiat Bravo 1.9 JTD 100

              Коментар


                #8
                Не ти ща парите. Пожелавам ти успех в начинанието.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  emzo написа:
                  Не ти ща парите. Пожелавам ти успех в начинанието.
                  Благодаря за участието в темата. Със сигурност знам едно. Все още ще гледаш какво са писали другите колеги. Така, че моля те не заключвай темата и нека да видим какво ще се изпише тук, понеже съм сигурен, че темата ще отключи дебати относно проблема, понеже тея дебитомери не са никак надеждни....ходил съм из всички магазини в Сливен за тея дебитомери и никой не дава гаранция. Ся миналия месец сменихме на баща ми реното полуоска оригинална от рено за 260 лева и ми дадоха 2 години гаранция....а аз как да дам толкова апри за нов дебитомер без гаранция...питал съм ги дайте ми гаранция и взимам 2 дебитомера да има за резерва...и те не давали....ами как да взема нов дебитомер...тва е половин заплата в Сливен....
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                  Коментар


                    #10
                    Няма кой нормален да ти даде гаранция за дебитомер.. На БМВ-то смених 2 като се изтарикатих и взех хофер умря на 2рия месец. С оригиналния бош за 350лв БЕЗ гаранция колата няма проблеми вече 3та година. Така че съм твърдо против всякакви побългаряания и интервенции. Дойде ли му времето сменяш. Това е.
                    Powered by Emzo

                    Коментар


                      #11
                      Бош, купуван от аутохит + документ за монтаж от сервиз = 1г. Гаранция. Поне преди 4г. беше така.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        Бош, купуван от аутохит + документ за монтаж от сервиз = 1г. Гаранция. Поне преди 4г. беше така.
                        Да не говорим, че сега ако си потърсиш правата е 2 год. :D

                        Коментар


                          #13
                          добре, те като ми кажат, че няма гаранция, кой член да им цитирам, че да им напомня.
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                          Коментар


                            #14
                            Ето колега:http://www.kzp.bg/index.php?mode=vie..._id=4617#2Но имай в предвид, че ако стоката е с фактура на фирма важи ЗЗД.

                            Коментар

                            Working...
                            X