По заръка на колегата emzo и най-вече подтикнат от подценяване на модификацията ми към калпавия дебитомер. Първо адмирации към знанията му. Знам, че има много знания, евала му правя много е чел, но аз продължавам да си мисля, че и аз имам някакви знания, макар и елементарни. Проучих доста въпроса относно модификацията на дебитомера.В какво се изразява тази модификация. Идеята е взаимствана от чуждоезичния форум на известна марка немски автомобили. В същата тази тема е обяснено и как се държи ЕКУ-то на техните автомобили при тази модификация. Цената на модификацията е колкото цената на един изправителен диод 1N4008. Взима се стар напълно негоден за работа дебитомер. Маха се пластмасовата капачка която покрива тайните чипове. Взимате флекс(ъглошлайф) и режете тялото до толкова колкото да не отрежете изводите на температурния датчик от задната страна. Всичко останало го изджагърквате с отверка. Почиствате добре и пред вас се откриват пиновете към буксата на дебитомера. С помощта на мултимер включена обхват съпротивление над 2000 ома разбирате кои са пиновете на които е свързан температурния сензор. Чрез АУТОДАТА може да проверите дали долу горе работи правилно сензора. С помощта на Гугъл се разбира кои са пиновете по които имаме 5V и GROUND(-). Запоявате диода към тези пинове и сте готови. Отивате долу на колата и закачате модифицираното тяло за буксата на дебитомера. Включвате ФЕС и ако сте работили правилно трябва да имате 4.49 волта постоянно непроменящо се напрежение. Обяснението е написано в стилa на колегата emzo. Тоест ако не знаете кое е анод и кое катод на диода не правете нищо или ако все пак имате желание отворете чичката и пишете изправителен диод. Има писано по темата. Каква е идеята на цялото начинание. Колегите от този форум са обяснили, че по този начин ЕКУ-то игнорира МАФ картата, демек вече не гледа смоук лимитърите. Почва да се взима в предвид МАП картата. Това се вижда и от логовете(log1mod_idiotsko от архива). Какво се получава. Както се вижда от лога в началото при празен ход имам 3200мг въздух заради стойността от дебитомера, но при потегляне стойността почва да се променя и да "играе" , което доказва, че показанието за дебитомера се игнорира и почва да се измерва въз основа на друга карта и аз незнам коя е, но от форума твърдят, че е МАП картата. Хората там твърдят, че Софтуерното изтриване на МАФ-а се изразява в това, че стойностите от цялата карта се пишат на макс и така ЕКУ-то само си игнорира тази карта както в моя случай. Тоест аз един вид съм си изтрил хардуерно МАФ-а. Недостатък е пушенето при потегляне. Щом колата почне да се движи не пуши понеже вече стойностите за въздуха не са 3200мг. Какво да гледаме в логовете и какви изводи да си вадим.Логове 1 със таг idiotsko, означават, че педала на газта е на 100%. Тоест идиотски стил на каране. Смяната на предавките е на 4000 оборота. Там съм пропуснал да включва и оборотите на двигателя. При лога с модификацията виждаме следните неща:-най-висока стойност на измерено гориво е 48.27мг при 60км/ч тва е на втора скорост със количество въздух 1085мг-клапана за обърбууст отваря повече - имаме стойности над 43 процента. Турбината се чува повече. Няма лаг над 3000 оборота. Оттам може би идва и повечето отчетен въздух.При лога с дебитомера виждаме:-измерено гориво 37.77мг при близо 57км/ч с измерен въздух 779мг-клапан за овърбууста не надвишава 39%. Колата е видимо по спъната не е нервна. Ускорява линейно и дразнещо. Изводи. Прости сметки показват че с идиотското каране разхода е завишен с 27.5%. Динамиката обаче е осезаема. По формула взета от този форум за конверсия на mg/i към литри се получава, че с модификацията разхода е 20.15 литра, а с дебитомера 15.56 литра което като се обърне в проценти е около 27 процента, което според простия ми мозък показва, че формулата е що годе вярна. Другите два лога показват измерване с леко ускорение до 1900 оборота на трета предавка следва потдържане на скоростта. Какви са наблюденията ми от логовете.:-при модификацията имаме най-висока стойност 26.16мг при ускорение, а при потдържане 11.17-при стандартния дебитомер имаме 23.14мг при ускорение и 11.43 при потдържане.Допълнителни изводи:-с модификацията разхода е леко завишен при стандартно ускорение с леко натискане на педала а при потдържане разхода е по-нисък или равен разликата може би идва от лекото играене на педала.-при стандартния дебитомер имаме по малък разход при същото ускорение, а при потдържане разхода е леко по-висок което пак сигурно е от треперенето на крака.Измерено в литри:-при модификацията имаме 4.09 с лекото ускорение и 2.21 при потдържане-при дебитомера не съм смятал но стойностите са близки.От всичко стова става ясно, че колата според моите критерии върви по-добре отколкото с този дебитомер, който видимо не е много изправен. Има и с 4.8 литра по висок разход при идиотско каране, но се компенсира от кефа при ускорението над 3000 оборота.В изчисленията за литрите е взето под предвид и това, че един килограм нафта е 0.87 литра.Това от мен, не твърдя, че изчисленията са адски точни. Напротив всичко е по-грубо и от чернова. Идеята е принципна. Сега дали колата върви повече от това с чисто нов дебитомер няма как да зная, понеже нямам под ръка такъв. Благодаря за вниманието и моля без критики и обиди. Отделил съм си доста време в името на науката и добрия приятелски тон за да обсъдим резултатите, понеже такъв казус не съм срещал във форума.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Размисли върху логове от ФЕС. Тема 2.
Collapse
X
-
emzo написа:Давам каса бира на този, който си направи успешни изводи от тези "логове"----------@mitkosoft - с прости слова, какво се опитваш да ни кажеш ?Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
emzo написа:Ами не виждам смисъл.Убеждаваш ни, че е по-добре без дебитомер ли ?Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Запознат ли си с принципа на действие на Power box-a ?Наясно ли си защо лог се прави под пълен товар ?Пак питам, какво точно искаш да ни кажеш с тази тема ? Че си възстановил дебитомера си ли ? Съжалявам - не си.Че може да се кара без дебитомер - може, че софтуерно ги махат - да, така е. Но задавал ли си си въпроса, защо ги премахват ?п.с. и не ме намесвай така, ако обичаш. На мен ми е все тая дали ще си оправиш колата или ще я сбозиш повече.Нито имам изгода , нито обратното.Казах ти и в предната тема, че не можеш да правиш логове. Кой сега е прочел темата за логовете, а не я е осмислил ? Жив и здрав бъди, продължи си дискусията, аз няма да взимам повече участие. Който има желание - да коментира, да обсъжда.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
emzo написа:Запознат ли си с принципа на действие на Power box-a ?Наясно ли си защо лог се прави под пълен товар ?Пак питам, какво точно искаш да ни кажеш с тази тема ? Че си възстановил дебитомера си ли ? Съжалявам - не си.Че може да се кара без дебитомер - може, че софтуерно ги махат - да, така е. Но задавал ли си си въпроса, защо ги премахват ?п.с. и не ме намесвай така, ако обичаш. На мен ми е все тая дали ще си оправиш колата или ще я сбозиш повече.Нито имам изгода , нито обратното.Казах ти и в предната тема, че не можеш да правиш логове. Кой сега е прочел темата за логовете, а не я е осмислил ? Жив и здрав бъди, продължи си дискусията, аз няма да взимам повече участие. Който има желание - да коментира, да обсъжда.Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
emzo написа:Не ти ща парите. Пожелавам ти успех в начинанието.Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Няма кой нормален да ти даде гаранция за дебитомер.. На БМВ-то смених 2 като се изтарикатих и взех хофер умря на 2рия месец. С оригиналния бош за 350лв БЕЗ гаранция колата няма проблеми вече 3та година. Така че съм твърдо против всякакви побългаряания и интервенции. Дойде ли му времето сменяш. Това е.
Коментар
-
Ето колега:http://www.kzp.bg/index.php?mode=vie..._id=4617#2Но имай в предвид, че ако стоката е с фактура на фирма важи ЗЗД.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар