Всички скорости на Стилото са на отделни зъбни колела и са синхронизирани,включително и задна.При теб проблема най вероятно е от съединителя или управлението му.Жилата на избирача също могат и да правят тези проблеми ако не може да си намери крайните положения.
И аз се съмнявам в жилата за превключване,лекия метален звук при превкл го свързвам с разбити накрайници на жилата!
Това го открих в Алфа форума Проблема е открит и се отнася за мотори 1.9-115 к.с.,а до колкото разбрах и за 2,4 JTD също се отнася.И правейки аналогия с технологиите използвани и в по новите модели на Фиат груп,предполагам че това засяга и тях.Сега по същество... Колата си е доста стегната с изключение на това че на ниски обороти тресе много и се чува един много неприятен металически звук(като блъскане на метал в метал).При тръгване от 1-ва и задна само с отпускане на съединител без подаване на газ или каране на обороти на по висока предавка се проявява въпросният проблем.Всичко това е и съпроводено с треперене на пистовият ремък.При палене на колата се чува силно изчукване или изскърцване(не мога точно да го определя).Преди да обслужа колата си мислих че всичко ще се оправи със смяната на ролките и обтяжните колелета,но...никаква промяна с проблема.До днес.След доста умуване по въпроса имах идеи за тампони,за съединител...Днес се заинатих и започнахме работа с един доста ентусиазиран майстор(майстор в истинският смисъл,защото момчето работи с желание и разсъждава).Свалихме пистовият ремък и...всичко отихна,вибрацията изчезна.Решихме че може да е демпферната шайба,която на вид е абсолютно здрава и перфектна.Разглобихме Стилото и свалихме неговата шайба.След смяната-отново проблем.Никаква промяна.Умуване,проверка за луфтове в динамото,в климатика,в хидравликата.Отново проверка на тампоните-всичко идеално.В един момент момчето забелязва че колата е със динамо в което имало някакъв вид съединител,който аз така и още не съм видял за да дам повече инфо.Шайбата на динамото трябва да се върти в едната посока и да увлича със себе си ротора на динамото,а в другата посока да се върти свободно без да предава въртящ момент към ротора.В случаят обаче нещата не са така.И в двете посоки ротора се върти.Веднага звъннах телефон на приятел който се занимава с ремонт на динама и стартери за консултация.Докато му кажа за каква кола говорим и какви съмнения имаме,той започна да ми описва дефекта и симптомите му. Заключението:блокирал съединител на динамото.Често срещан проблем със вече описаните по горе симптоми,като има опсност да се разбият допълнително ролки и обтяжни колелета,ако не се локализира на време(това е по думите на човек,който се занимава с тези проблеми).По неговите думи ремонта струва около 120-140 лв. и се изразява в смяната на въпросният съединител. Човекът който се занимава с това сподели че Фиат Стило,дизеловият вариант,както и 2.4 JTD са със същото динамо.KrIv is offline Някой колега ремонтирал ли е динамото и да сподели каква е била причината за ремонта-цената на ремонта?
Колега имам същия проблем като при тебе,не искам да те плаша но проблема ти е от маховика ако е демпферен.
При изгасяне на двигателя имаше ли претрисане с метален звук,сменихте ли го?Имам опит с маховика на Либра,при нея симптомите бяха различни,имаше проблем при вкл на 1,2,3, при потегляне се бе появило силно тресене,но съм подготвен и за маховик!
Коментар