Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Размисли върху лог от ФЕС

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Размисли върху лог от ФЕС

    Днес докато пътувах към село взех и лаптопа да направя най-накрая един лог, че напоследък тая кола не върви над 3000 оборота. Ускорява перфектно до 2800 там нещо придърпва леко и след това все едно внезапно почва да ускорява все едно имам ремарке. На баири пък стрелката почти не мърда след качва се с по 100 оборота на 100 метра. Направих едно лог-че за дистанция от 2-3 км. Това което ми прави впечатление е, че турбината си надува долу-горе добре, но дебитомера нещо не минава 4 волта. Дали тва ще е причината. Гледах отделно налягането в рейла там нещата са нормални вдига 1200-1300 бара...прикачвам файла и ще съм доволен някой акънлия да си изкаже мнението.
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    Скромното ми мнение: Имаш спукан въздуховод някъде между дебитомера и студената част на турбото.Погледни секунди 214 до 217. Оборотите са над 3300, налягането след турбината е 2 бара, а въздуха отчетен от дебитомера е около 800 мг/такт/цилиндър. Би трябвало да е над 1050.Смоук лимитъра реже горивото на 53 мг/такт/цилиндър.Но това не е проблем, защото на торк лимитъра максимума е 48.Не очаквай колата да литне ако откриеш проблема.Със сигурност, ако намериш проблема за малко отчетения въздух, колата ще започне да ускорява по-добре.Предлагам ти да намериш някой да ти чипоса леко колата. Поне да мръдне лимитърите леко нагоре.ЕДИТ: Май те излъгах. 800 за въздух е ОК.Сега погледнах моя лог след последното чипосване. Въздуха е пак някъде там.В зипа имам и лог със стандартния софт.Разширението csv не е позволеноНе беше ли ти, този, който беше орязал на дебитомера кабелите и беше запоил един диод, за да лъжеш, че имаш 4.3V ?
    Прикачени файлове
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      #3
      vgeorgiev написа:
      Скромното ми мнение: Имаш спукан въздуховод някъде между дебитомера и студената част на турбото.Погледни секунди 214 до 217. Оборотите са над 3300, налягането след турбината е 2 бара, а въздуха отчетен от дебитомера е около 800 мг/такт/цилиндър. Би трябвало да е над 1050.Смоук лимитъра реже горивото на 53 мг/такт/цилиндър.Но това не е проблем, защото на торк лимитъра максимума е 48.Не очаквай колата да литне ако откриеш проблема.Със сигурност, ако намериш проблема за малко отчетения въздух, колата ще започне да ускорява по-добре.Предлагам ти да намериш някой да ти чипоса леко колата. Поне да мръдне лимитърите леко нагоре.ЕДИТ: Май те излъгах. 800 за въздух е ОК.Сега погледнах моя лог след последното чипосване. Въздуха е пак някъде там.В зипа имам и лог със стандартния софт.Разширението csv не е позволеноНе беше ли ти, този, който беше орязал на дебитомера кабелите и беше запоил един диод, за да лъжеш, че имаш 4.3V ?
      Първо за въздуха. Лятото наистина имах ’теч’ на въздух заради спукан гофриран маркуч преди турбото. Сменен е с нов. свалях тва пластмасовото тяло след дебитомера по него нямаше кахъри. На интеркулера имаше разхлабена скоба...стегнах я ...така, че всички видими пропуски са отстранени...Дебитомера беше моднат, но не съм рязал кабели просто напраих модификацията от стар дебитомер...вървеше добре сякаш..не съм правил логове но го свалих щото при потегляне припушваше доста напрао виждах пушека с периферното зрение в огледалото...дебитомера е от морга...втори за по-малко от 6 месеца...сега ако и тоя се скапва напрао отивам на чип със изтриване на дебитомера.
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #4
        Нескромното ми мнение е, че си логнал едно голямо нищо.Дебитомера ти е за кофата, ама ти си го знаеш от ден 1 , в който почна да се правиш на майстор върху него.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          emzo написа:
          Нескромното ми мнение е, че си логнал едно голямо нищо.Дебитомера ти е за кофата, ама ти си го знаеш от ден 1 , в който почна да се правиш на майстор върху него.
          Аз не претендирам да съм спец по двигателната електроника. Знам, че тук има много вещи колеги затова подпитвам.Какво трябваше да добавя към лога за да стане "нещо" може би количеството впръскано гориво ли ?
          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

          Коментар


            #6
            mitkosoft написа:
            emzo написа:
            Нескромното ми мнение е, че си логнал едно голямо нищо.Дебитомера ти е за кофата, ама ти си го знаеш от ден 1 , в който почна да се правиш на майстор върху него.
            Аз не претендирам да съм спец по двигателната електроника. Знам, че тук има много вещи колеги затова подпитвам.Какво трябваше да добавя към лога за да стане "нещо" може би количеството впръскано гориво ли ?
            Не се ядосвай, няма да ти обясни.Точно такива отговори получавам постоянно.Сега ще ти прати линк до една тема, в която ще пише какво да нацъкаш на ФЕС-а и да настъпиш колата на 4та предавка от 1500 оборота нагоре и т.н.А защо и как само той си знае.Дебитомера наистина мери по-малко въздух. Аз работя с мерни единици за въздух, защото на нафтата не и трябват волтове, а въздух, за да гори
            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

            Коментар


              #7
              Има тема, всичко, което трябва да знаеш е обяснено вътре.На кодер-а отгоре, като не знае защо се прави така лога .... не виждам смисъл да му отговарям.Предлагам да се върнеш на темата с гениалното решение на дебитомера, да осмислиш всичко, да си откриеш грешката, да я отстраниш и тогава да обсъждаме "лог-а" ти.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                vgeorgiev написа:
                Аз работя с мерни единици за въздух, защото на нафтата не и трябват волтове, а въздух, за да гори
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  emzo написа:
                  vgeorgiev написа:
                  Аз работя с мерни единици за въздух, защото на нафтата не и трябват волтове, а въздух, за да гори
                  Трябва ли да водим спорове ?!?Това, което показваш е линеаризейшън карта напрежение/въздух.Трябва ли да знам за всеки дебитомер колко волта съответстват на 800 мг въздух ?Или още по-баналното: дали двигареля е 4 или 5 цилиндъра с един и същ дебитомер. Напреженията еднакви ли са тогава ?
                  04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                  Коментар


                    #10
                    По-просто въпроса ми звучеше така:Възможно ли е колата да не набира добре след 3000 оборота поради ниските стойности на дебитомера. От постните отговори на колегата emzo разбирам, че това е проблема. И още нещо. По твоята логика колега след като има теми за всичко би трябвало никой от нас да не пише повече във форума понеже всичко е изписано. И само влизаме и почваме да търсим като в енциклопедия. Толкова ли е трудно просто да отговориш когато някой пита, защото ти реално хабиш повече енергия да ми пишеш кво имало и кво нямало, да ми обясняваш колко съм невеж, как другите неразбират и са кухи лейки. А вместо да пишеш тези глупости може просто да кажеш да еди кво си е проблема. Не може всички да знаем колкото тебе и да мапваме коли тебе...всеки си има области в които е специализиран...все пак ако потребителите тук знаеха всичко за фиат нямаше да им е нужен форума. Но както и да е кво разбирам аз.
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                    Коментар


                      #11
                      Възможно е, не й стига въздух за повече вървеж.Карал ли си я с изключена букса? Гооре-долу същото е.
                      "Без сърца, сме просто машини"
                      Toyota Prius 1.5 Hybrid
                      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                      Коментар


                        #12
                        mitkosoft написа:
                        И още нещо. По твоята логика колега след като има теми за всичко би трябвало никой от нас да не пише повече във форума понеже всичко е изписано. И само влизаме и почваме да търсим като в енциклопедия. Толкова ли е трудно просто да отговориш когато някой пита, защото ти реално хабиш повече енергия да ми пишеш кво имало и кво нямало, да ми обясняваш колко съм невеж, как другите неразбират и са кухи лейки. А вместо да пишеш тези глупости може просто да кажеш да еди кво си е проблема. Не може всички да знаем колкото тебе и да мапваме коли тебе...всеки си има области в които е специализиран...все пак ако потребителите тук знаеха всичко за фиат нямаше да им е нужен форума. Но както и да е кво разбирам аз.
                        Не, не мога да ти кажа просто къде ти е проблема, защото:1. от разстояние НЕ мога.2. на готово не давам, искам отсреща да има някой - тогава помагам, с каквото мога.3. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...308979#1308979 - какво стана с
                        Резултата какъв е? Ами колата си върви както преди да се прецака дебитомера, няма лъжа. Ако си измислям какъв е смисъла да си губя времето да пиша тема. С разкачена букса колата има плавно и линейно ускорение. А с тази модификация колата си има пъргавината каквато я има и при изправен дебитомер.
                        ?Толкоз от мен по тази тема.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          И да смениш дебитомера колата няма да тръгне повече след 3000 оборота.Мотора след 3000 оборота със сток таблиците е като умрял кон.Направи един лог като махнеш напрежението на дебитомера и го замениш с общото количество впръскано гориво.За да върви колата освен въздух трябва и гориво.При измерен въздух 800 (а напрактика може би повече), смоук лимитъра реже горивото на 53.Но това не е проблем, защото на торк лимитъра максимума е 48.Това количество въздух позволява много повече гориво. Но то се реже поради друга причина (торк лимитър). Тоест причината за невървежа не е въздуха. Ако ще би турбо да се сложи, повече говиво няма да се инжектира.Ако в новия лог с горивото не си достигнал тези 48, значи има проблем.Ако си точно на 48 значи всичко е ОК.Виж моя сток лог. Там макс горивото е 47.45 (лимитирано от торк лимитъра) и въздуха е 821.Другия ми лог: Там макс горивото е 73,13 (общо с пилотното) и въздуха е 1006,2.Тоест, не очакваш въздуха да стане повече от 800 със сток картите.Направи лога и ще видим.
                          04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                          Коментар


                            #14
                            vgeorgiev написа:
                            И да смениш дебитомера колата няма да тръгне повече след 3000 оборота.Мотора след 3000 оборота със сток таблиците е като умрял кон.Направи един лог като махнеш напрежението на дебитомера и го замениш с общото количество впръскано гориво.За да върви колата освен въздух трябва и гориво.При измерен въздух 800 (а напрактика може би повече), смоук лимитъра реже горивото на 53.Но това не е проблем, защото на торк лимитъра максимума е 48.Това количество въздух позволява много повече гориво. Но то се реже поради друга причина (торк лимитър). Тоест причината за невървежа не е въздуха. Ако ще би турбо да се сложи, повече говиво няма да се инжектира.Ако в новия лог с горивото не си достигнал тези 48, значи има проблем.Ако си точно на 48 значи всичко е ОК.Виж моя сток лог. Там макс горивото е 47.45 (лимитирано от торк лимитъра) и въздуха е 821.Другия ми лог: Там макс горивото е 73,13 (общо с пилотното) и въздуха е 1006,2.Тоест, не очакваш въздуха да стане повече от 800 със сток картите.Направи лога и ще видим.
                            ще направя тези дни нов лог за науката и за развитието на форума...а относно констатацията на колегата emzo че искал нещо насреща аз го разбирам двусмислено но както казах по-рано аз не съм капацитет да мисля по тея теми още повече да споря с Модератори...тук повечето модератори гледат на нас като обикновени простосмъртни неудачници.
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                            Коментар


                              #15
                              държат се надменно, високомерно, говорят с тон че ме карат да се чувстам като сополив хлапак с охлузени колене който говори с ядрени физици, обяснявайки му аспектите на квантовата теория за произхода на вселената.
                              Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                              Коментар

                              Working...
                              X