Сваляне на фазов датчик/датчик разпределителен вал 1.9 JTD
Колегите, как се сваля въпросното чудо?Развих един болт 10ка, има един болт за кръстата отвертка, но не е достъпен заради шайбата.Нима е нужно да се сваля шайбата?!
Прикачени файлове
"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Няма как да го свалиш без да свалиш колелото на разпределителния вал!Предупреждавам-тъй като е свален ремъка а трябва да се развие болта на колелото на разпределителния вал има опасност ако неволно се задвижи разпределителния вал докато се опитваш да му развиеш болта да удариш клапаните в буталото!За да избегнеш това те съветвам да врътнеш коляновия вал с 90 градуса.Това е при положение че си свалил ремъка след като си поставил валовете на белег!После има си инструменти с които може да се задържи колелото така че да не мръдне при развиването.И въпреки всичко ,ако преместиш коляновия вал ,няма как да се ударят бутала и клапани. Малкото болче за кръстата отвертка е лепено и ще видиш зор със него.Внимавай и със чукането че е направо върху датчика.Успех!
Резбата е нормална!Това че е на земята главата не значи че като завъртиш вала няма да задвижиш клапаните.Като срешнат теракота няма да им е по-добре!Защо изобщо искаш да свалиш датчика?
Коментар