Ще има ли промяна в вървежа ако сложа дюзи от JTD 150 коня
Има ли смисъл да сложа на стоково JTD на Алфа 105 коня дюзи от JTD 150 2.4 ще има ли промяна в вървенето и дали трябва да сменям други неща освен дюзите като компютър и други. Засега неискам да слагам чип на колата.
Компютъра не се сменя или чипосва, а се закача с кабел и му се променят параметрите. Казва му се "ремап". Като сложиш по-големи дюзи, трябва да се увеличи и подаваното гориво > да се ремапне компютъра.
"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Re: Ще има ли промяна в вървежа ако сложа дюзи от JTD 150 ко
Raiko0 написа:
Има ли смисъл да сложа на стоково JTD на Алфа 105 коня дюзи от JTD 150 2.4 ще има ли промяна в вървенето и дали трябва да сменям други неща освен дюзите като компютър и други. Засега неискам да слагам чип на колата.
Отговора е, че логически няма смисъл. Колата ще върви повече от моментното и състояние, предполагам ще се вдигне и малко разхода, възможно е да приклаща леко обороти на празен ход, както и да пуши повечко при рязко подаване на газ. Компютъра няма да е настроен да работи с тези дюзи.От друга страна, за парите за които ще си вземеш тези 4 дюзи, че може и по- малко, може да си направиш ремап и колата ти да върви повече отколкото ако и смениш дюзите с въпросните. Няма да се занимаваш със смяна на дюзи. Ако дюзите са ти добри няма никакъв смисъл да ги разбутваш.
FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Либрата ми беше 140к.с и сложих дюзи от 150. Никакви ремапи не съм правил, разхода и беше доста приличен както и вървенето. Сажди зад мен не е имало.
За да не се бърка автора, ще напомня, че темата е за дюзи от 2.4 ЖТД 150 на ЖТД 105, а не на 2.4 ЖТД 140.
Аз доколкото знам се ползват три модела дюзи при тези мотори 002, 068 и 119. Няма значение дали е 1.9 или 2.4 дюзите са еднакви.Като при 2.4 при Ланча положението е такова. 002 - 135к.с Евро2068 - 140к.с Евро3119 - 150к.с Евро3При 1.9 моторите не знам точно при кои коне кой модел дюзи се ползва и затова не ги пиша. Разликата между 1.9 и 2.4 е един цилиндър.Затова няма никакво значение дали дюзата ще е от Алфа/Ланча/Фиат 1.9 или 2.4 а тези дюзи може да се слагат и на Мерцедес Автора така е задал въпроса защото според мен има дюзи от 2.4 150к.с или защото си мисли, че на неговото 105 сложи дюзи от 150 и ще стане поне 130к.с. Може, но ще му трябва още един цилиндър :D
Аз доколкото знам се ползват три модела дюзи при тези мотори 002, 068 и 119. Няма значение дали е 1.9 или 2.4 дюзите са еднакви.Като при 2.4 при Ланча положението е такова. 002 - 135к.с Евро2068 - 140к.с Евро3119 - 150к.с Евро3При 1.9 моторите не знам точно при кои коне кой модел дюзи се ползва и затова не ги пиша. Разликата между 1.9 и 2.4 е един цилиндър.Затова няма никакво значение дали дюзата ще е от Алфа/Ланча/Фиат 1.9 или 2.4 а тези дюзи може да се слагат и на Мерцедес Автора така е задал въпроса защото според мен има дюзи от 2.4 150к.с или защото си мисли, че на неговото 105 сложи дюзи от 150 и ще стане поне 130к.с. Може, но ще му трябва още един цилиндър :D
При 1.9 002 - 105к.с. Евро2068 - 100к.с. и 110к.с. евро3119 - 115к.с. Евро3Разликата между двата вида Евро 3 дюзи не е никак голяма и няма да има почти никаква разлика. Те са си с по шест дупки на разпрасквача с еднакви размери, но според Бош пръскат различно.119 пръска малко повече.Дюзите 002 са с по 5 дупки, но са малко по-големи от тези на Евро3 дюзите.
FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
@mitaka_neikov, а ти защо си сменил дюзите на твоята кола ?
Отговора е повече от ясен, както стана ясно Евро 3 дюзите пръскат повече.Но аз не карам с ненастроен компютър, както мисли да прави автора на темата, а съм си го настроил А за турбото, с което е колата ГТ1544, Евро 2 дюзите са повече от достатъчни и няма никакъв смисъл от смяна, особено ако се кара с ненастроен компютър.Това си е мое мнение де, всеки си кара и прави по колата каквото си иска.
FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
@chaveto, забравяш настройките на горивните таблици (и не само). Това е основната разлика.Това, което казва колегата - ремап. Или иначе казано промяна в картите (таблиците).
Благодаря за отговора. Предполагам и ГНП-то е сменено с такова от 2.4. Дебита на 1.9 помпата май не стига за повече от 75мм3.
mitaka_neikov написа:
vgeorgiev написа:
@mitaka_neikov, а ти защо си сменил дюзите на твоята кола ?
Отговора е повече от ясен, както стана ясно Евро 3 дюзите пръскат повече.Но аз не карам с ненастроен компютър, както мисли да прави автора на темата, а съм си го настроил А за турбото, с което е колата ГТ1544, Евро 2 дюзите са повече от достатъчни и няма никакъв смисъл от смяна, особено ако се кара с ненастроен компютър.Това си е мое мнение де, всеки си кара и прави по колата каквото си иска.
Благодаря за отговора. Предполагам и ГНП-то е сменено с такова от 2.4. Дебита на 1.9 помпата май не стига за повече от 75мм3.
Имам тема в темите за гонките, ако ти е интересно, там е описано какво съм правил по колата си.С този въпрос се отклоняваме от темата на автора, но ще отговоря на въпроса. 1.9 помпата може повече.
FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Либрата ми беше 140к.с и сложих дюзи от 150. Никакви ремапи не съм правил, разхода и беше доста приличен както и вървенето. Сажди зад мен не е имало.
За да не се бърка автора, ще напомня, че темата е за дюзи от 2.4 ЖТД 150 на ЖТД 105, а не на 2.4 ЖТД 140.
Аз доколкото знам се ползват три модела дюзи при тези мотори 002, 068 и 119. Няма значение дали е 1.9 или 2.4 дюзите са еднакви.Като при 2.4 при Ланча положението е такова. 002 - 135к.с Евро2068 - 140к.с Евро3119 - 150к.с Евро3При 1.9 моторите не знам точно при кои коне кой модел дюзи се ползва и затова не ги пиша. Разликата между 1.9 и 2.4 е един цилиндър.Затова няма никакво значение дали дюзата ще е от Алфа/Ланча/Фиат 1.9 или 2.4 а тези дюзи може да се слагат и на Мерцедес Автора така е задал въпроса защото според мен има дюзи от 2.4 150к.с или защото си мисли, че на неговото 105 сложи дюзи от 150 и ще стане поне 130к.с. Може, но ще му трябва още един цилиндър :D
Само да вметна на 2.4 JTD 135 и на 1.9 JTD 105 дюзите са еднакви BOSCH 0445110002
@chaveto, забравяш настройките на горивните таблици (и не само). Това е основната разлика.Това, което казва колегата - ремап. Или иначе казано промяна в картите (таблиците).
Аз не говоря за ремап и т.н. Просто ми беше направена забележка, че ставало въпрос за дюзи от 150к.с и няма да се слагат на 140к.с.Затова трябваше да изясним, че дюзите са еднакви при 2.4 и 1.9Както излезе е ясно, че тези от 150к.с имат повече дебит. Сега остава въпроса дали със ори софтуер на 105 ще пръскат повече.
Само да вметна на 2.4 JTD 135 и на 1.9 JTD 105 дюзите са еднакви BOSCH 0445110002 :D
Коментар