аз преди два дена ходих до свищов и общо за 640 км ми изгори 42-45литра или разход около 6,5.Скороста беше предимно от 110 до 130 като изключа прохода.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разход на Мареа ТД100 комби 4л/100км
Collapse
X
-
Aйде сега някой да обясни защо не е добра идеята да изключвам от скорот по надолнище и защо не се пестяло гориво. Че аз като дам на 5-та по надолнище и колата се спъва. По надолнището по пътя към Созопол преди база Атия от върха я пуснах с 40, долу на равното бях със 140 по инерция.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:Aйде сега някой да обясни защо не е добра идеята да изключвам от скорот по надолнище и защо не се пестяло гориво. Че аз като дам на 5-та по надолнище и колата се спъва. По надолнището по пътя към Созопол преди база Атия от върха я пуснах с 40, долу на равното бях със 140 по инерция.Особено важно е това, когато се налага да караме денонощно на фарове, както е в момента. Гарантирано така се изтощава акумулаторът. Дали ще спестиш 200 мл бензин за сметка на изтощен акумулатор...аз изнирам първото
Животът на акумулатор се увеличава значително3. Не на последно място идват и спирачките, които се износват по-бързо при спиране на изключена скорост4. Една от честите заблуди е, че при изключена от скорост кола, разходът е по-нисък, отколкото на предавка без газ. Това е лесно да се види при коли с борд компютър, който показва моментния разход. В първия случай се нагала да се впръсква гориво за да се поддържат оборотите на празен ход, а при втория се подава едно съвсем минимално количество, колкото да не загасне, защото реално мощност от двигателя не се изисква заради наклона и инерциятаАз карам кола от 15 години и от самото начало се въздържам от изключване от скорост. Това е по съвет на много опитни шофьори. доказано в практиката, това е
А със 140 по инерция си живо камикадзе според мен
_______
146 JTD
Коментар
-
Има логика в това, което казваш, но каква ли е толкова разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя". Тук един колега спомена, че на празен ход за 1 час му изхарчила 400гр. Би ли дал някакви данни от твоя опит колко моментен разход дава примерно една кола по надолнище на включена скорост без газ и на свободна.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Vladim написа:reiban написа:аз преди два дена ходих до свичов и обще за 640 км ми изгори 42-45литра или разход около 6,5.Скороста беше предимно от 110 до 130 като изключа прохода.
Коментар
-
spark написа:Има логика в това, което казваш, но каква ли е толкова разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя". Тук един колега спомена, че на празен ход за 1 час му изхарчила 400гр. Би ли дал някакви данни от твоя опит колко моментен разход дава примерно една кола по надолнище на включена скорост без газ и на свободна.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
pinko168 написа:spark написа:Има логика в това, което казваш, но каква ли е толкова разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя". Тук един колега спомена, че на празен ход за 1 час му изхарчила 400гр. Би ли дал някакви данни от твоя опит колко моментен разход дава примерно една кола по надолнище на включена скорост без газ и на свободна._______
146 JTD
Коментар
-
trustworthy написа:pinko168 написа:spark написа:Има логика в това, което казваш, но каква ли е толкова разликата между "обороти на празен ход" и "толкова, че да не изгасне двигателя". Тук един колега спомена, че на празен ход за 1 час му изхарчила 400гр. Би ли дал някакви данни от твоя опит колко моментен разход дава примерно една кола по надолнище на включена скорост без газ и на свободна.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
pinko168 написа:...Даже и ню-ню порцийка гориво не се подава, мотора не може да угасне, защото го върти трансмисията, не знам какви коли си карал, ама аз съм карал почти всички нови и по-стари модели коли, които се продават в България и Европа и на всичките бордния компютър показва разход 0/100 при спускане по наклон и движение по инерция. Естествено бордния компютър понякога лъже, но разходът на гориво в режим на принудителен празен ход е 0, това е принципно положение, независимо какво си мислиш ти и група съветски учени....Аз имам повече опит с корабните двигатели, признавамИначе в момента се сещам само за една кола, на чийто борд-комп съм виждал раздох 0.14/100 на скорост , без газ - пежо 406. Моделът е от 2000-та година, фейс-лифта. Това е,което аз и групата съветски учени сме наблюдавали
Щом се занимаваш с тестове, мисля, че би трябвало да си се качвал на този автомобил
Твоите наблюдения какви са?А ако може и да ми отговориш да един въпрос, може и на л.с. да не разводняваме темата, а именно дали 1.9 ЖТД двигателите от ’99 имат пилотно впръскване, ще съм ти задължен. досега в интернет не съм успял да изровя конкретна инофрмация, а и в алфа ромео форума не получих еднозначен отговорБлагодаря ти предварително
_______
146 JTD
Коментар
-
trustworthy написа:pinko168 написа:...Даже и ню-ню порцийка гориво не се подава, мотора не може да угасне, защото го върти трансмисията, не знам какви коли си карал, ама аз съм карал почти всички нови и по-стари модели коли, които се продават в България и Европа и на всичките бордния компютър показва разход 0/100 при спускане по наклон и движение по инерция. Естествено бордния компютър понякога лъже, но разходът на гориво в режим на принудителен празен ход е 0, това е принципно положение, независимо какво си мислиш ти и група съветски учени....Аз имам повече опит с корабните двигатели, признавамИначе в момента се сещам само за една кола, на чийто борд-комп съм виждал раздох 0.14/100 на скорост , без газ - пежо 406. Моделът е от 2000-та година, фейс-лифта. Това е,което аз и групата съветски учени сме наблюдавали
Щом се занимаваш с тестове, мисля, че би трябвало да си се качвал на този автомобил
Твоите наблюдения какви са?А ако може и да ми отговориш да един въпрос, може и на л.с. да не разводняваме темата, а именно дали 1.9 ЖТД двигателите от ’99 имат пилотно впръскване, ще съм ти задължен. досега в интернет не съм успял да изровя конкретна инофрмация, а и в алфа ромео форума не получих еднозначен отговорБлагодаря ти предварително
Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
Ето и почти същата информация на английскиThe sophisticated MultiJet technology of second-generation JTD engines differs from its UniJet predecessor in two essential areas; the injectors and the electronic control unit. Within a UniJet engine, a pilot injection raises temperature and pressure inside the cylinder to improve combustion at the time of the main stroke. However, by dividing the main injection into a number of smaller injections, a MultiJet engine affords a fuller, more gradual combustion whilst the amount of diesel burnt at each stroke remains the same, thus promoting smoother, quieter combustion, reduced emissions and increased performance.To facilitate multi-injection, the new injectors can both reduce the time lag between injections from 1500 to just 150 microseconds, and reduce the minimum quantity of fuel injected from 2 to less than 1 cu mm. In tandem, the new control unit modulates injection strategy continually to adjust to changes within three parameters; engine rpm, torque required at any given time by the driver, and coolant temperatures.Thus, when coolant temperature is less than 60 degrees and torque requirement low, two small and one large injections are performed. As torque demand increases, the number of injections drops to two; one small and one large. Under conditions of high rpm and high torque demand, only one injection is required whilst, with coolant temperature at over 60 degrees, emissions are minimised with one small, one large, and then one small injection in the sequence.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
Пичове, предлагам ви един много елементарен начин да се уверите (тези които не вярват), че по на надолнище с вкл. предававка не се изисква гориво, ама дори и ню-ню... Само че експеримента е с бензинова кола и газова уредба - пускаш я по нанадолнището на предавка и изключваш от газ-ключето подаването на каквото и да е гориво... колата си работи перфектно - нито свети лампа че не зарежда акумулатора, нито има проблем с вакума за сервото... Смятам, че с това е достатъчно доказателство, че ПРИНЦИПНО гориво не е необходимо... а вече как е решен този въпрос в различните видове двигатели (дизели, карбуратори, моно/инжектори) е вече отделен въпрос.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Блaгодаря за изчерпателния отговорРазбирам, че при униджет двигателите с променлива геометрия на турбината впръскването е същото като на тези с фиксирани лопаткиДано не сме разводнили прекалено много темата, но все пка инофрмацията е доста полезна, мисля, и е добре да се запази, та дори и някой мод да раздели темата
_______
146 JTD
Коментар
-
trustworthy написа:Блaгодаря за изчерпателния отговорРазбирам, че при униджет двигателите с променлива геометрия на турбината впръскването е същото като на тези с фиксирани лопаткиДано не сме разводнили прекалено много темата, но все пка инофрмацията е доста полезна, мисля, и е добре да се запази, та дори и някой мод да раздели темата
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар