Не става въпрос за италиански дизел. Разпределителния вал натиска кобилица която стои на кавал, хидравличния повдигач е в кобилицата.Въпроса е дали е възможно от това, че два повдигача един до друг са умрели и от това да се скъса кавала, като мотора е работил над 30км с яко чукане и след това няколко пъти на място е влизал в максимални обороти и след максималните обороти е станала белята.Двата повдигача са много меки и с лекота ги свивам с пръсти, скъсването е станало между двата повдигача. Като след скъсването или може би преди това е изскубал всички резби кавала.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кавал, кобилици, хидравлични повдигачи - проблем
Collapse
X
-
nsn написа:chaveto написа:Когато са пълни не трябва да се свиват, но все пак трябва да може да мърдат минимално или греша.
Коментар
-
Според мен, това чукане за което говориш се е появило от липса на масло към тези хидравлични повдигачи. Маслото идва по "кавала" и през отворите на лагерита на кобиличките достига до маслените повдигачи. Получило се е задръстване на кавала и съответно липса на масло до последната или последните 2 кобилички. При високите обороти лагртите на кобиличките затягат, поради липса на мазане. В такава ситуация, кавала е подложен едновременно на усукване, огъване и висока температура от триенето в една точка. Мястото отслабва и кавала се троши на 2 части, като в същото време и напъва болтовете които го държат. От това се е получил проблема със счупването. Остава да разбереш какво е накарало ДВГ да влезе в макс. обороти.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ако кавала се е усукал е редно да бъде скъсан на две места, кобилиците не са задрали към кавала. Клапаните не съм ги проверявал дали някой е затегнал или затяга. Тракането дойде веднага със запалването. А преди да бъде загасена си работеше съвсем нормално, по време на паленето въртеше много трудно заради отрицателните температури и кофти масло. На първото завъртане на стартер мотора въртеше едвам едвам все едно акумулатора е умрял. На 4-то завъртане вече въртеше малко по нормално и двигателя запали, но както казах със зверско чукане.Остава да разбереш какво е накарало ДВГ да влезе в макс. обороти.
Коментар
-
Да не би да има воден конденз в маслото, и да е замръзнал в кавала, от там да се е получил тоя проблем ? Ама как пък ще се навре водата чак там ...? А между другото, имал съм проблем с превъртял черупков лагер на едно Балкан -че - лагера на буталния болт. Нямаше следи от надиране, просто ми затегна по време на движение. След разглобяване на пътя и поставяне на лагера в правилната позиция всичко си тръгна нормално. Пак нямаше надиране нито по лагера, нито по буталния болт. Само си беше затегнал от липса на мазане. В твоя случай остава да се е сцепил кавала от локално загряване, докато останалата част е била студена. Да се е сцепил както като налееш горещ чай в студена чаша !? Щом е тракал, явно е липсвало мазане на тия кобилички и повдигачите към тях. Не виждам друго логично обяснение.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Вода, че е имало в маслото е имало и то не само конденз. Водната помпа е вътре в мотора и като протече охладителната течност отива при маслото. А охладителна течност се губеше от няколко месеца, да кажем по литър на месец и накрая по литър за два дена. Заради водата в маслото сипах добавка към маслото която правела чудеса.... вчера като мих главата и тая добавка няма миене. Там където е попаднала стой едно лепкаво и мазно. Търкам с четка, слагам всякакви химии и няма махане. Дали въпросната добавка нещо не е уплътнила много повдигачите и от това да не подават въобще на свиване.
Коментар
-
chaveto написа:Вода, че е имало в маслото е имало и то не само конденз. Водната помпа е вътре в мотора и като протече охладителната течност отива при маслото. А охладителна течност се губеше от няколко месеца, да кажем по литър на месец и накрая по литър за два дена. Заради водата в маслото сипах добавка към маслото която правела чудеса.... вчера като мих главата и тая добавка няма миене. Там където е попаднала стой едно лепкаво и мазно. Търкам с четка, слагам всякакви химии и няма махане. Дали въпросната добавка нещо не е уплътнила много повдигачите и от това да не подават въобще на свиване.
Коментар
-
specialista написа:Интересно как не е променило нивото и цвета на маслото!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар