Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кавал, кобилици, хидравлични повдигачи - проблем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кавал, кобилици, хидравлични повдигачи - проблем

    Не става въпрос за италиански дизел. Разпределителния вал натиска кобилица която стои на кавал, хидравличния повдигач е в кобилицата.Въпроса е дали е възможно от това, че два повдигача един до друг са умрели и от това да се скъса кавала, като мотора е работил над 30км с яко чукане и след това няколко пъти на място е влизал в максимални обороти и след максималните обороти е станала белята.Двата повдигача са много меки и с лекота ги свивам с пръсти, скъсването е станало между двата повдигача. Като след скъсването или може би преди това е изскубал всички резби кавала.
    Прикачени файлове

    #2
    Принципно до колкото знам хидравличните повдигачи след като се напълнят с масло и трябва да имат малък празен ход. Това дали е така или нещо не съм разбрал както трябва.

    Коментар


      #3
      Само когато са изпразнени можеш да ги свиваш лесно с пръсти- пружинката вътре връща буталцето. Когато са пълни с масло не трябва да можеш с пръсти да ги свиваш.
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #4
        Когато са пълни не трябва да се свиват, но все пак трябва да може да мърдат минимално или греша.

        Коментар


          #5
          chaveto написа:
          Когато са пълни не трябва да се свиват, но все пак трябва да може да мърдат минимално или греша.
          Ако 0.1/0.3мм(такива са хлабините) може да ги усетиш с пръсти негрешиш.
          Bravo 1.9d 97г

          Коментар


            #6
            Според мен проблема е в клапаните.Проверете на въпосните кобилици клапаните да ли се движат в пълния си ход.Счупения прът за мен е следствие от другата повреда.

            Коментар


              #7
              nsn написа:
              chaveto написа:
              Когато са пълни не трябва да се свиват, но все пак трябва да може да мърдат минимално или греша.
              Ако 0.1/0.3мм(такива са хлабините) може да ги усетиш с пръсти негрешиш.
              1-3дес. си е хлабина която спокойно може да се усети като хванеш кобилицата. Дори и с пръсти да стискаш повдигача пак е редно да я усетиш, поне аз я усещам. Лошото е, че аз такава хлабина усещам само на един повдигач, всички останали 12бр. не помръдват на никъде.Възможно ли е от "надървени" повдигачи бутало да удари клапан?

              Коментар


                #8
                според мен тук причината е неправилно газоразпределение-прескочил ремък или клапана да блокира във водача,което е рядък случай

                Коментар


                  #9
                  Според мен, това чукане за което говориш се е появило от липса на масло към тези хидравлични повдигачи. Маслото идва по "кавала" и през отворите на лагерита на кобиличките достига до маслените повдигачи. Получило се е задръстване на кавала и съответно липса на масло до последната или последните 2 кобилички. При високите обороти лагртите на кобиличките затягат, поради липса на мазане. В такава ситуация, кавала е подложен едновременно на усукване, огъване и висока температура от триенето в една точка. Мястото отслабва и кавала се троши на 2 части, като в същото време и напъва болтовете които го държат. От това се е получил проблема със счупването. Остава да разбереш какво е накарало ДВГ да влезе в макс. обороти.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #10
                    Ако кавала се е усукал е редно да бъде скъсан на две места, кобилиците не са задрали към кавала. Клапаните не съм ги проверявал дали някой е затегнал или затяга. Тракането дойде веднага със запалването. А преди да бъде загасена си работеше съвсем нормално, по време на паленето въртеше много трудно заради отрицателните температури и кофти масло. На първото завъртане на стартер мотора въртеше едвам едвам все едно акумулатора е умрял. На 4-то завъртане вече въртеше малко по нормално и двигателя запали, но както казах със зверско чукане.
                    Остава да разбереш какво е накарало ДВГ да влезе в макс. обороти.
                    това, че понякога не ме слуша главата.

                    Коментар


                      #11
                      Да не би да има воден конденз в маслото, и да е замръзнал в кавала, от там да се е получил тоя проблем ? Ама как пък ще се навре водата чак там ...? А между другото, имал съм проблем с превъртял черупков лагер на едно Балкан -че - лагера на буталния болт. Нямаше следи от надиране, просто ми затегна по време на движение. След разглобяване на пътя и поставяне на лагера в правилната позиция всичко си тръгна нормално. Пак нямаше надиране нито по лагера, нито по буталния болт. Само си беше затегнал от липса на мазане. В твоя случай остава да се е сцепил кавала от локално загряване, докато останалата част е била студена. Да се е сцепил както като налееш горещ чай в студена чаша !? Щом е тракал, явно е липсвало мазане на тия кобилички и повдигачите към тях. Не виждам друго логично обяснение.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        Вода, че е имало в маслото е имало и то не само конденз. Водната помпа е вътре в мотора и като протече охладителната течност отива при маслото. А охладителна течност се губеше от няколко месеца, да кажем по литър на месец и накрая по литър за два дена. Заради водата в маслото сипах добавка към маслото която правела чудеса.... вчера като мих главата и тая добавка няма миене. Там където е попаднала стой едно лепкаво и мазно. Търкам с четка, слагам всякакви химии и няма махане. Дали въпросната добавка нещо не е уплътнила много повдигачите и от това да не подават въобще на свиване.

                        Коментар


                          #13
                          Интересно как не е променило нивото и цвета на маслото!

                          Коментар


                            #14
                            chaveto написа:
                            Вода, че е имало в маслото е имало и то не само конденз. Водната помпа е вътре в мотора и като протече охладителната течност отива при маслото. А охладителна течност се губеше от няколко месеца, да кажем по литър на месец и накрая по литър за два дена. Заради водата в маслото сипах добавка към маслото която правела чудеса.... вчера като мих главата и тая добавка няма миене. Там където е попаднала стой едно лепкаво и мазно. Търкам с четка, слагам всякакви химии и няма махане. Дали въпросната добавка нещо не е уплътнила много повдигачите и от това да не подават въобще на свиване.
                            Би ли споделил коя е добавката?

                            Коментар


                              #15
                              specialista написа:
                              Интересно как не е променило нивото и цвета на маслото!
                              Може би защото карам по около 100км на ден и водата се изпарява. Иначе "боза" имаше по капачката и стените на мотора, но понеже карам една Лагуна от доста години и при нея като стане студено бозата е навсякъде, та затова и от началото не ми направи такова впечатление. Бардал фул метал е добавката.

                              Коментар

                              Working...
                              X