...Но да работи мотора 5-10 секунди а ключа да е изваден....?...
Никой не е казал толкова секунди. Работи само няколко - около 2 секунди. За 10 секунди няма толкова гориво.Аз съм си обяснил явлението за мен, но няма да го споделя, че ще започнат тука 100 човека да разсъждават с разни неща, та ще стане чудо. Като при ДПФ-а и защо се пълни картера с маслото. Пак не можеше да стане, ама става.
...Но да работи мотора 5-10 секунди а ключа да е изваден....?...
Никой не е казал толкова секунди. Работи само няколко - около 2 секунди. За 10 секунди няма толкова гориво.Аз съм си обяснил явлението за мен, но няма да го споделя, че ще започнат тука 100 човека да разсъждават с разни неща, та ще стане чудо. Като при ДПФ-а и защо се пълни картера с маслото. Пак не можеше да стане, ама става.
ВО-чест и почитания! Неми дава мира това търдение.А и ти пишеш че няма толкова гориво за 10 сек. Че от къде се взе да има и за 2 сек.Май ще има нужда да се направи една анкета и да си засичат времената с хронометър,на кой колко време му е нужно да спре да се върти след отнемане на контакта.Сега като се замисля май нито едно jtd не спира да се върти на момента,а тия със клапата още повече се въртят!Това поне мога да го обясня защо се случва.Весели празници!
колегата BO е може би прав.единственото нещо за да работи мотора е ,че еку- -то спира сигнала към дюзите след някакви си 2-3 сек,а когато налягането е по-високо се получав нужния ефект-връщане на ключа и продължаваща работа на мотора.също така ,както BO е писал,,те нападат ,а покритие никакво.аз пък ще кажа,че много рядко има регулатор с който мотора да не работи.може да има затруднено палене,да поддържа по-високо налягане врейла,да мени оборотите,но това си е от естественото износване на механичната част на регулатора.иначе електрически рядко се скапва.Бате Жоро ми е казвал,че еререциклирал регулатори и според мен той най-добре знае кое в механичната част се скапва,а и бих отдал нужната чест както и неведнъж съм казвал на хора като него,които ремонтират толкова прецизни елементи от дизеловия мотор като гнп-та ,дюзи и т.н,нали се сещате ,че тук хлабините са хилядни ,а специалисти читави малко.поздрави на всички и весела 2015 година
Здравейте, аз съм на мнение, че проблема е електрически, а не механичен. Както се спомена, за да угасне двигателя - спираме горивоподаването, тоест изключваме захранването на ЕКУ - то, от там се прекъсва ел. сигнала към дюзите и гаснем.Не е нормално, ако регулатора не разтовари и налягането да предизвика впръскване. Някой трябва да подаде сигнал на дюзите.Като вариант може да се направят няколко замервания.Първо да се провери дали след връщане на ключа, сигнала към ЕКУ - то изчезва веднага.Както се вижда на схемата от контактен ключ №30 се подава +15 и през пин 2-13 се активира ЕКУ - то. След това ЕКУ пуска маса от пин 3-46 на реле №23. Релето има постоянно захранване (+30) на краче 30 и 86, масата го активира (пин 3-46 към краче 85) и релето захранва с +30 пин 1-1, 1-7, 1-8. Готови сме за палене. №23 е главното захранващо реле на ЕКУ - то.Така. След изключване на +15 от ключ №30, масата на крачето 85, на реле 23 трябва да изчезне и гаснем. Това трябва да се замери и провери.Може релето да се бави. Проба с друго реле.Някой, ако има други виждания за схемата нека сподели или поправи
И какво излиза, че има реле което се управлява от ЕКУ и същото реле подава захранване ЕКУ. Според мен така както има изисквания за паленето то най вероятно ги има и за гасенето. Направете си една проба, отворете релето и го натиснете принудително след като е запалил двигателя, след това върнете контактния ключ и веднага ще разберем какво се случва.
И какво излиза, че има реле което се управлява от ЕКУ и същото реле подава захранване ЕКУ. Според мен така както има изисквания за паленето то най вероятно ги има и за гасенето. Направете си една проба, отворете релето и го натиснете принудително след като е запалил двигателя, след това върнете контактния ключ и веднага ще разберем какво се случва.
пич,така е но фактите говорят сами по себе си ,не може на всички коли да са им развалени релетата
Аз предлагам да се мери и да се види реално какво става, не казвам в релето е проблема. Релето може да залепва. Не мисля, че регулатора е проблем при гасненето, за паленето съм съгласен, но в частния случай може и да греша. Затова е хубаво да се видят всички аспекти и възможности за откриване на проблема. Както съм казал, ако има други виждания за схемата, моля споделете или поправете! Правил съм тестове за вътрешни течове на common rail горивни системи, в които на празен ход ЕКУ-то вдига налягането до 2500 бара, гаси двигателя и с диагностичния софтуер се засича колко ще падне налягането за 30 секунди. Факт е, че при високо налягане в рейла мотора гасне веднага.Под "всички коли" да разбирам ли 10-тина? Моята гасне от раз, както и много други. Весело посрещане на новата година
при високо налягане-да, гасне,но на празен ход,когато налягането е по-високо,но не и достатъчно еку-то да го угаси какво става.според мен както писах сигнала към дюзите не се спира веднага и от там идва всичко.нищо не залепва,нито пък релето е причина.
Тази сутрин забелязах това явление и при моето Браво 105JTD. Запали си без зор, въпреки че не беше палено от 3 дни, а както знаем последните нощи температурите бяха -15. Оставих го да поработи 10-тина минути подадох му малко газ и след това угасна? После запалих пак, но усетих едно леко колебание за около 20-30 секунди в оборотите, после като го загасих се получи споменатото от вас забавяне около 1-2 секунди? Регулатора ми го смениха преди 3 месеца, а преди това 6 години не е имало проблем с предишния. Ще следя темата с интерес.
Само да кажа, че до преди появата на този проблем с гасненето, колата си гаснеше на момента. Не се налагаше да чакам по 2-3 секунди. Както казаха ivel и nsn колата започна да гасне в движение. Прибрах я в гаража и 2-3 дни не бях я карал. Днес се опитах да я запаля и запали без никакви проблеми, но поработи 5-10 секунди и угасна. Повторих още 2-3 пъти така и пак същото, работи малко и угасва.
Колега nsn защо да свалям регулатора, след като е на няма и 2 седмици, реално проблема започна да го прави на 2-я ден след смяната му. Плюс това искам да добавя, че във форума имаше снимка на регулатор с цедка, но моя е без и се питам в такъв случай какво да почиствам ?
я дай снимка да видим дали е без цедка или ,просто не знаеш къде е .факта,че го прави на втория ден след смяната му ме кара да се обзаложа с теб,че регулатора е с цедка
Коментар