Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак замина дебитомера

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колега, инженера в теб се обажда доста силно. Все пак това, което искаш да направиш ЕКУто си го прави само, след като отчете, че МАФа не работи. Тоест, по-добре разкачи буксата на дебитомера и екуто ще си направи сметките само. Прочети за минусите от ваденето на буксата в линка по-горе.И двата дебитомера ли ти дават константно напрежение ?
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      #17
      Dido_Lyubenov написа:
      О’К, в случая грешката е при мен. Все пак виж това http://www.aa1car.com/library/maf_sensors.htm Има и клипче с графики и т.н.т. Наподобява работата на ШИМ, но се води DIGITAL.
      ОК. Съгласен. Все пак малко рязко приех мнението ти, че конкретно на JTDто дебитомера е "цифров".
      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

      Коментар


        #18
        vgeorgiev написа:
        Колега, инженера в теб се обажда доста силно. Все пак това, което искаш да направиш ЕКУто си го прави само, след като отчете, че МАФа не работи. Тоест, по-добре разкачи буксата на дебитомера и екуто ще си направи сметките само. Прочети за минусите от ваденето на буксата в линка по-горе.И двата дебитомера ли ти дават константно напрежение ?
        Да, колега и двата дават константно напрежение.
        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

        Коментар


          #19
          Maf-a e консуматив.Като искаш да не купуваш дебитомери, задели парите за нов Бош и ела да ти я настроя да тича без дебитомер
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #20
            vgeorgiev написа:
            Dido_Lyubenov написа:
            О’К, в случая грешката е при мен. Все пак виж това http://www.aa1car.com/library/maf_sensors.htm Има и клипче с графики и т.н.т. Наподобява работата на ШИМ, но се води DIGITAL.
            ОК. Съгласен. Все пак малко рязко приех мнението ти, че конкретно на JTDто дебитомера е "цифров".
            Аз не видях извинението, което каза, че ще направиш.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              emzo написа:
              Maf-a e консуматив.Като искаш да не купуваш дебитомери, задели парите за нов Бош и ела да ти я настроя да тича без дебитомер
              И как ще се отрази тази настройка на разхода и вървенето. Поне на вървеж ще я докараш ли като с нов дебитомер
              Fiat Bravo 1.9 JTD 100

              Коментар


                #22
                BO написа:
                vgeorgiev написа:
                Dido_Lyubenov написа:
                О’К, в случая грешката е при мен. Все пак виж това http://www.aa1car.com/library/maf_sensors.htm Има и клипче с графики и т.н.т. Наподобява работата на ШИМ, но се води DIGITAL.
                ОК. Съгласен. Все пак малко рязко приех мнението ти, че конкретно на JTDто дебитомера е "цифров".
                Аз не видях извинението, което каза, че ще направиш.
                Аз пък не видях цифров дебитомер. Видях ШИМ.
                Покажи ми един цифров маф и ще ти се извиня.
                04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                Коментар


                  #23
                  mitkosoft написа:
                  vgeorgiev написа:
                  Колега, инженера в теб се обажда доста силно. Все пак това, което искаш да направиш ЕКУто си го прави само, след като отчете, че МАФа не работи. Тоест, по-добре разкачи буксата на дебитомера и екуто ще си направи сметките само. Прочети за минусите от ваденето на буксата в линка по-горе.И двата дебитомера ли ти дават константно напрежение ?
                  Да, колега и двата дават константно напрежение.
                  Продай ми единия. Трябва ми само женската букса.
                  04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                  Коментар


                    #24
                    vgeorgiev написа:
                    Аз пък не видях цифров дебитомер. Видях ШИМ.
                    По същата логика всеки един сигнал, който минава през меден кабел и променя честотата си под каквато и да е форма, за теб това не е цифров сигнал и съответно няма да паднеш по гръб. Да кажем и CD-тата са аналогови, защото изхода на сигнала преди ЦАП-а също представлява ШИМ - едно ниво на сигнала с различна дължина.Ясно.Поздрави.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #25
                      Клоеги, моля Ви не се карайте заради моето изказване! И аз допуснах грешка с категоричния си грешен съвет и приемам упрека на колегата без да му се сърдя. Посочения от мен Digital MAF работи като вид синтезатор на честота, не е дори и ШИМ. При ШИМ се променя съотношението на времетраене на логическа 0 спрямо логическата 1, като честотата на импулса не се променя. Синтезатора на честота генерира определена честота в зависимост от управляващо напрежение. За съжаление има много импулсни захранвания, които се управляват посредством промяната на честотата на импулсите през трафа, а управляващите чипове за тах са в категория ШИМ. Но да не се вживяваме в това, темата е друга.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #26
                        BO написа:
                        vgeorgiev написа:
                        Аз пък не видях цифров дебитомер. Видях ШИМ.
                        По същата логика всеки един сигнал, който минава през меден кабел и променя честотата си под каквато и да е форма, за теб това не е цифров сигнал и съответно няма да паднеш по гръб. Да кажем и CD-тата са аналогови, защото изхода на сигнала преди ЦАП-а също представлява ШИМ - едно ниво на сигнала с различна дължина.Ясно.Поздрави.
                        Колко нива виждаш тук ?M-BUS на Alpine например използва ШИМ за комуникация но нивата са точно две.За CD-то нивата пак са две. Освен това се използва Манчестър кодиране.
                        Прикачени файлове
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #27
                          Коментар от Бош:From this difference an integrated electronics module in the HFM8 calculates the air flow and digitally transmits the result to the engine control unit. High measuring precision over the sensor’s useful life is secured due to an ASIC with integrated digital filters.Твоя коментар е?
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28
                            BO написа:
                            Твоя коментар е?
                            Какъв е протокола ? SPI, I2C, UART.....Това е толкова digital, колкото всичко, на което е лепнат етикета "евро", като евро-букси, евро-палети и т.н. Същите неща се използват и в Азия.p.s. Не ми отговори на въпроса. Както виждаш отговарям на всеки въпрос.Ето на JTD-то мафа: http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/Sensors.pdf - 6стр. Изхода не напрежение 0-5V.Ще си направя една схема с ОУ и ще позасиля сигнала.
                            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                            Коментар


                              #29
                              vgeorgiev написа:
                              BO написа:
                              Твоя коментар е?
                              Какъв е протокола ? SPI, I2C, UART.....Това е толкова digital, колкото всичко, на което е лепнат етикета "евро", като евро-букси, евро-палети и т.н. Същите неща се използват и в Азия.p.s. Не ми отговори на въпроса. Както виждаш отговарям на всеки въпрос.Ето на JTD-то мафа: http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/Sensors.pdf - 6стр. Изхода не напрежение 0-5V.Ще си направя една схема с ОУ и ще позасиля сигнала.
                              Тъп въпрос задаваш.Протокол в съществото си служи за стандартизиране на предаването на информация между два производителя.Чрез ШИМ може да се предаде сигнал, който да носи всичко в себе си за дадените нужди. Ако е важно да бъде направен протокол, в който ясно да са дефинирани стойностите на дискретизация и квантуваното ниво, това ще бъде направено.В частния случай с ШИМ, пак имаш квантувано ниво и дискретизация. Въпроса е даденото квантово ниво за колко дискрети се задържа. В случая се чете само задържането на квантовото ниво отнесено към дискретизацията.От тук следва, че ШИМ сигнала сам по себе си е цифров сигнал.Ето и определението за цифров сигнал:
                              Цифров сигнал е аналогов сигнал, който е дискретизиран във времето и квантуван по ниво.
                              Явно в зора си и егото си да си признаеш, че си сгрешил ще започнеш да носиш от 100 кладенеца вода. А дори не знаеше, че има такива цифрови дебитомери...
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #30
                                Айде колеги днес реализирах една идея от форума на Роувър(незнам за коя държава става въпрос, пишеше се на английски). Идеята е проста и наистина даде резултат. Значи срязах стария дебитомер с флекса до нивото на температурния датчик, изджагърках странната платка. Остана само една пластмаса и пинчетата към крачетата от буксата....включих пак флекса и пилнах повърхността на тези пинове понеже не мога да запоявам върху тях имат някво гадно покритие което не се запоява. И тук идва същинската част. Взех един обикновен изправителен диод от тези по тънките мисля, че 1N4007 беше. Страната с чертичката я запоявам към към пина който отговаря за 5-то краче от буксата. С мултицет на звънене или на съпротивление се мери кое пинче за кое краче отговаря...подредени са алогично нямат никакъв ред. Така а другата страна на диода(все забравям кое е анода и кое катода да ме извинят по-умните) се запоява към пина който отговаря за краче 4-ри. Каква е идеята. Тук като гледма пишат само акънлии хора, но все пак да кажа, че на краче 4-ри има постоянни 5 волта. Прекарани през диода(заради пада на напрежение) се достига волтаж от около 4.4 волта които се подават на краче 5, което е сигнала от мафа...но понеже мафа го изрязах с флекса ся неговата роля играе краче 4. Резултата какъв е? Ами колата си върви както преди да се прецака дебитомера, няма лъжа. Ако си измислям какъв е смисъла да си губя времето да пиша тема. С разкачена букса колата има плавно и линейно ускорение. А с тази модификация колата си има пъргавината каквато я има и при изправен дебитомер. Другото предимство е , че температурния датчик за въздуха си е активен и влиза в сметките за смесообразуване. Сега за разход не мога да кажа как е ...но тези дни ще ви информирам...дали пуши черно пак не мога да кажа, понеже беше тъмно навън като тествах модификацията. И накрая да кажа, че изключително много се радвам, че поне си оправих вървежа на колата, а за другото ще гледам тези дни. Ето и снимка на изобретението.
                                Прикачени файлове
                                Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                                Коментар

                                Working...
                                X