Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трудно първоначално запалване на Гране Пунто 1.9JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трудно първоначално запалване на Гране Пунто 1.9JTD

    Здравейте на всички. Както някои от вас знаят закупих Фиат Гранде Пунто и вече съм горд собственик на тази марка. Няма да крия от вас, но проблемите са доста и се справяме с тях един по един, но дойде време на ел. и електронните проблеми. Когато паля колата за пръв път за деня и тъй като е дизел, я оставям на контакт, за да загреят до нужното ниво нагревателите. Проблема е, че поведението на лампата за нагревателите е изключително странна, в един миг свети постоянно, след това премига, след това продължава да свети и по време на завъртян ключ за палене. Двигателя пали трудно и му трябват доста време, за да запали. Оставих многократно на контакт, за да загрее, но лампата не изчезва. Веднъж запалил и загрял двигателя запалва от първото завъртане, без проблем. Ще съм благодарен за всякаква помощ и мнения по темата. Поздрави на всички.Грешен раздел-> Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
    Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

    #2
    Re: Трудно първоначално запалване на Гране Пунто 1.9JTD

    Outlaw написа:
    Здравейте на всички. Както някои от вас знаят закупих Фиат Гранде Пунто и вече съм горд собственик на тази марка. Няма да крия от вас, но проблемите са доста и се справяме с тях един по един, но дойде време на ел. и електронните проблеми. Когато паля колата за пръв път за деня и тъй като е дизел, я оставям на контакт, за да загреят до нужното ниво нагревателите. Проблема е, че поведението на лампата за нагревателите е изключително странна, в един миг свети постоянно, след това премига, след това продължава да свети и по време на завъртян ключ за палене. Двигателя пали трудно и му трябват доста време, за да запали. Оставих многократно на контакт, за да загрее, но лампата не изчезва. Веднъж запалил и загрял двигателя запалва от първото завъртане, без проблем. Ще съм благодарен за всякаква помощ и мнения по темата. Поздрави на всички.
    А случайно да сте мерили свещите, току виж има някоя изгоряла или релето за подгрев може да не е вред.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #3
      Подгревни свещи или релето което ги включва са първите заподозрени. Не трябва обаче да пали трудно при тези положителни температури. Има и друг проблем вероятно. Карам една "умряла" Дачия (служебна) 1.5 DCI, което е същото като JTD, пали безупречно само с една здрава подгревна свещ.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #4
        dci на дачия и jtd на фиат си приличат само по системата на впръскване и нищо повече

        Коментар


          #5
          Jtd трябва да пали дори на минус без подгряване. Първо почни от свещи ,мини след това към релето а накрая търси от къде ти дърпа въздух. Закачи я на диагностика и виж налягането в рейла при палене. От комън рейла ти идва проблема със непаленето , не от свещите. Като за палиш и стабилизира оборотите я огаси веднага докато е студена. Изчакай минута и завърти без да чакаш нищо и ще видиш че ще запали без проблем. Мига ето е индикация за проблем със свещи или реле.
          Powered by Emzo

          Коментар


            #6
            ivel написа:
            dci на дачия и jtd на фиат си приличат само по системата на впръскване и нищо повече
            Е то това е основното нещо. Другото е начин на техническо решение, как ще се стигне до впръскването. Както казва колегата evgeni85, диагностика му е майката, и то най-вече живи данни при палене на студен ДВГ.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Здравейте на всички. И аз като колегата имам същия проблем с първоначалното палене. Отскоро съм горд собственик на фиат мареа 1.9 тд и след смяна на водна помпа ми се появи същия проблем. Тъй като не разбирам и може и да задаеам ламерски въпроси моля да ме извините., но възможно ли е да е от новата помпа, знам че тя няма нищо общо с паленето но проблема се появи на следващия ден след смяната и др ми въпрос е къде се намират свещите ако мога дам да ги сменя и да проверя дали е от тях. Благодаря предварително.

              Коментар


                #8
                Yostian написа:
                Здравейте на всички. И аз като колегата имам същия проблем с първоначалното палене. Отскоро съм горд собственик на фиат мареа 1.9 тд и след смяна на водна помпа ми се появи същия проблем. Тъй като не разбирам и може и да задаеам ламерски въпроси моля да ме извините., но възможно ли е да е от новата помпа, знам че тя няма нищо общо с паленето но проблема се появи на следващия ден след смяната и др ми въпрос е къде се намират свещите ако мога дам да ги сменя и да проверя дали е от тях. Благодаря предварително.
                С помпата няма общо, но с зацепването на ремъка има. Защото водната помпа се върти от ангренажния ремък. Да ти проверят пак белезите.
                Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                Коментар


                  #9
                  Yostian написа:
                  Здравейте на всички. И аз като колегата имам същия проблем с първоначалното палене. Отскоро съм горд собственик на фиат мареа 1.9 тд и след смяна на водна помпа ми се появи същия проблем. Тъй като не разбирам и може и да задаеам ламерски въпроси моля да ме извините., но възможно ли е да е от новата помпа, знам че тя няма нищо общо с паленето но проблема се появи на следващия ден след смяната и др ми въпрос е къде се намират свещите ако мога дам да ги сменя и да проверя дали е от тях. Благодаря предварително.
                  Точно от неправилно зацепване на ангренажния ремък ти е проблема. И аз имам такава Мареа, праилната центровка и правилното зацепване на ремъка са много важни за първоначалното запалване, след това вече ако е изместен ремъка с 1 зъб, кмпютъра компенсира и се усеща проблем само при много крайни режими, когато корекцията от компа не е достатъчна. След зацепване на ангренажа, на този мотор задължително се прави центровка на ГНП.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря Ви за бързите отговори. Още утре се връщам в сервиза да я оправят.

                    Коментар


                      #11
                      Идкам само да попитам някой може ли да ме опъти къде да отида във Варна за центровка на ГНП и горе долу колко пари стъпва самата процедура?

                      Коментар


                        #12
                        Yostian написа:
                        Идкам само да попитам някой може ли да ме опъти къде да отида във Варна за центровка на ГНП и горе долу колко пари стъпва самата процедура?
                        Центровката се прави при поставянето на ангренажния ремък. Тоя който го презацепва, трябва да е наясно как се прави или изобщо да не се захваща с това. Не мога да ти дам съвет за Варна, ако идваш към Русе, и аз мога да ти го направя. :D Или ако искаш изчакай до утре, ще питам тая вечер колегата ми от Варна, дали има идея къде ще ти свършат работа.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Yostian написа:
                          Идкам само да попитам някой може ли да ме опъти къде да отида във Варна за центровка на ГНП и горе долу колко пари стъпва самата процедура?
                          Виж на ЛС.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар

                          Working...
                          X