Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е дизел да припушва при форсиране на място?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално ли е дизел да припушва при форсиране на място?

    Колеги понеже не съм имал дизелова кола, а мой познат си търси дизел, нормално ли е като се подаде газ на 4000 оборота на място, да припушва от ауспуха и да прави черно петно на асфалта?? И омаслявания покрай турбото в двигателния отсек допустимо ли е ? И петно на асфалта възможно ли е ако не е карана дълго време и е стояла в автокъща евентуално да се получава от насъбрани сажди в системата?И последно как най-лесно може да се установи маховика дали е тръгнал и ще бъде скоро за скъпоструваща смяна?Редактирано заглавие.Модераторски екип на Fiatforum.bg

    #2
    Първо кажи за какъв точно дизел става въпрос - марка, модел. Омасляване покрай турбото може да има от спукан маркуч, интеркулер ил ихлабава връзка по турбопътищата в зоната на омасляване. Черното петно при тези обороти е нормално, ако е затапен ЕГР и колата е чипосвана, иначе не. Колата не пуши повече, когато не е карана известно време. Пуши черно когато горивната смес е извън норми, бяло когато има скапана гарнитура или проблем с подгрева, но второто само в началото на студен ДВГ. Може в студено време да изхвърля конденз под формата на пара през ауспуха, но това е признак за безупречна работа при дизелите а не проблем. За маховика да каже някой който се е сблъсквал с този проблем.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Мазда 2 , 2006 година е гледал, с двигател на Пежо е 1,4 , но въпроса ми е като цяло за новите дизели с турбо!!

      Коментар


        #4
        По принцип не е добре да има омасляване около турбото.Иначе за пушека стоят така нещата-при подаване на газ при първоначално изфорсиране е нормално да изпуши черен пушек, при задържане на газта обаче пушека трябва да се изчисти и да няма никакъв цвят.
        Fiat Punto 1,7 td
        Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

        Коментар


          #5
          Припушване от черен дим е нормално! Но само при увеличаване на оборотите. Тогава обогатителя увеличава горивото. @Dido_Lyubenov -това е дизел! Въздуха в тоя момент не е от значение. При изравняване на оборотите дим не трябва да се вижда. Пара да. В студено време. Като подадеш рязко газ на дизел, трябва да припуши с черен дим и до там. Веднага след това не трябва да го има. Добрият дизел мърка като коте. Без тракане. Ако не е италианка Италианският дизел е с една идея по шумен, но и също с толкова винаги по-добър. За омасляване след турбото във въздуховода, при дизел над 200-300 000 км е нормално. Неизбежно от там да няма такова, но това не означава теч или прокапване дори. Допустимо е само леко омасляване. Много зависи и от това как е поддържан и експлоатиран тоя мотор. ЕГР клапана връща част от изгорелите газове за обратно доизгаряне във въздуховода и при тия км също се получава омасляване. При тия км. вече, тоя клапан само вреди и не върши работа.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #6
            И да и не.Зависи от мотора и това , в какво състояние е.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              Как да познаеш "тръгнал" маховик.При мен маховика трака като фуражомекла. Паля и гася само с натиснат съединител, иначе много трака и тресе. Ще му се наложи още няколко месеца да хлопа, след това отива за скрап.По принцип като се сменя маховик, се сменя и съединител, но става много солено.Успех!

              Коментар


                #8
                iuly_vn написа:
                Припушване от черен дим е нормално! Но само при увеличаване на оборотите. Тогава обогатителя увеличава горивото. @Dido_Lyubenov -това е дизел! Въздуха в тоя момент не е от значение. При изравняване на оборотите дим не трябва да се вижда. Пара да. В студено време. Като подадеш рязко газ на дизел, трябва да припуши с черен дим и до там. Веднага след това не трябва да го има. Добрият дизел мърка като коте. Без тракане. Ако не е италианка Италианският дизел е с една идея по шумен, но и също с толкова винаги по-добър. За омасляване след турбото във въздуховода, при дизел над 200-300 000 км е нормално. Неизбежно от там да няма такова, но това не означава теч или прокапване дори. Допустимо е само леко омасляване. Много зависи и от това как е поддържан и експлоатиран тоя мотор. ЕГР клапана връща част от изгорелите газове за обратно доизгаряне във въздуховода и при тия км също се получава омасляване. При тия км. вече, тоя клапан само вреди и не върши работа.
                Губят ти се някои моменти, колега. Омасляване след турботио винаги има, защото картерните изпарения влизат преди турбината, а след турбината имат навика да кондензират. От това се омасляват и турбопътищата и интеркулера, и когато дълго ереме смао галиш газта, този маслен конденз се задържа в интеркулера и създава впечатление за големи проблеми. И много пъти съм казвал, ама няма кой да чете и да помисли в/у темата какво масло се налива и как то влияе на "проблема с ЕГР -а". Именно този конденз от картерните изпарения предотвратява натрупването на сажди в смукателния колектор, влезли през ЕГР клапана, но маслото трябва да е съобразено с това, какво препоръчва производитела. Като наливаш масло съобразявайки се само с реномето на дадена марка, проблемите ти са гарантирани. Това за черното петно под ауспуха, също както казах не е нормално. Такива петна правеше Мареата ми, като се скапа дебитомера. Не е въпрос само какво количество въздух и колко гориво ще подадеш към цилиндрите, а кога точно ще бъде подадено горивото, за да има време да изгори "правилно". Изпушването е нормално, но петното не.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа:
                  ............ Омасляване след турботио винаги има, защото картерните изпарения влизат преди турбината, а след турбината имат навика да кондензират. От това се омасляват и турбопътищата и интеркулера, и когато дълго ереме смао галиш газта, този маслен конденз се задържа в интеркулера и създава впечатление за големи проблеми. И много пъти съм казвал, ама няма кой да чете и да помисли в/у темата какво масло се налива и как то влияе на "проблема с ЕГР -а". Именно този конденз от картерните изпарения предотвратява натрупването на сажди в смукателния колектор, влезли през ЕГР клапана, но маслото трябва да е съобразено с това, какво препоръчва производитела. Като наливаш масло съобразявайки се само с реномето на дадена марка, проблемите ти са гарантирани...........
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    Хайде да видиш дали при мен във въздуховода след турбото има следа от омасляване! Да, след 150-200хил. км. може да е омаслено, но тоя двигател се чисти там на определени км. Говоря за въздуховодите. Така после си наясно ако има масло, къде има проблем! Естествено от кондез при много голям пробег да го има, ако само си наливал в тая кола. И правилно, ако ползваш маслото на производителя и избягваш частично проблеми. Погледни обаче в мануала за тоя мотор! Дебитомера влияе на работата на двигателя колкото цвета на колата. Той единствено касае EGR клапана на ТОЯ двигател. А тоя клапан е по-добре да е изключен от системата при над тия км пробег. Вече съм писал по тоя въпрос и обяснявал за работата му. За черното петно, моля не изопачавай моя пост. Естествено че и в помпата е проблема, както и в отсичащите клапани след нея. Всъщност това не е проблем. Завърташ малко винта /10-15*/ под "тайната гайка" в ляво и няма да има петно. При изправен обаче авансатор и помпа.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      На мен ми е интересно на какво се дължи синият пушек, не е на масло защото не мирише на изгоряло масло. Забелязвам го при доста дизели при работа на празен ход.

                      Коментар


                        #12
                        chaveto написа:
                        На мен ми е интересно на какво се дължи синият пушек, не е на масло защото не мирише на изгоряло масло. Забелязвам го при доста дизели при работа на празен ход.
                        Прецакани разпръсквачи.
                        Bravo 1.9d 97г

                        Коментар


                          #13
                          Да споделя моята препушва на място когато е студена и то като дам от 3000 до 4500 об/мин и оставя черно петно но колата е ремапвана също не знам дали е от значение а и също преди ремапа пушеше повечко :D Също наблюдавам едно нещо предполагам е нормално когато е струдена по рязко ускоряване е мудна и препушва повече .
                          Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
                          Ex.Bravo 1997 1.8 GT

                          Коментар


                            #14
                            точно от прецакани разпръсквачи е всичко .

                            Коментар


                              #15
                              А колко би ни струвал този ремонт и освен пушека какви други ядове би ни направила колата.
                              Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
                              Ex.Bravo 1997 1.8 GT

                              Коментар

                              Working...
                              X