Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Брава гори масло и пуши

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Брава гори масло и пуши

    Преди месец купих Брава 1.9 JTD, 2000 г. Навъртях с нея 3000 км. Разхода на масло е 1.5 л. на 1000 км. Колата има мощност,баирите качва на 5-та скорост и без усилие дига 160 км/ч. При каране с високи обороти има финни пръски масло по задната броня и стъкло. Като отворя пробката за наливане на масло излиза стълб пушек. Антифриза е чист и не се губи. От ауспуха не пуши много, когато е на место. Сега я карам до 2500 оборота /120 км.ч/ на 5 скорост за да не гори много масло. Моля дайте съвети какво да правя?
    Petar

    #2
    Провери си турбото и ако не изпуска масло следва смяна на сегменти и си в играта.Приготви си 600-700лв и 2-3дни да си пешеходец.
    Bravo 1.9d 97г

    Коментар


      #3
      Турбото го проверих. Няма никакви луфтове.Ни радиален ни аксеален. Промих турбо пътищата и кулера с кореселин. Имаше само капки масло. Резултата е същия.
      Petar

      Коментар


        #4
        Еми картера и главата на земята,вадене на буталата,смяна на сегменти и после по обратния ред,200-300км разработка и после напън колкото изкаш.
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #5
          Изглежда това ще е решението на проблема. Дали няма да се получи нещо с една промивка на двигателя с промиващо масло, газ и някоя добавка?Може би има запекли маслени сегменти. Колата е внос от Италия и знаем как сменят там маслата. Все пак Бравата върви мхого добре,но пуши и гори масло. Не ми се правят големи разходи, като виждам ниските продажни цени.
          Petar

          Коментар


            #6
            Като си купиш на ниска цена пак трябва да налееш средства, за да я караш.Какъв мислиш е шанса да се оправи с промивка? Така на сляпо най-много още проблеми да лъснат. Ако ще я караш както е казал колегата - главата долу и ревизия.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #7
              Какво масло си сипал? Марка и вид? Моя автомобил е изправен но Август месец си смених маслото с total quartz 9000 ако щеш вярвай за 3000км изгорих около 3л. масло... Сега съм с Mobil и всичко си е Ок... Карам си и маслото не мърда...
              Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
              Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

              Коментар


                #8
                Заредил съм някакво италианско масло 10W40 от 8 лв. Днес сипах една американска добавка STOP в маслото. Започна по-малко да пуши. Може би трябво по-скъпо масло да сложа?
                Petar

                Коментар


                  #9
                  А след смяната на маслото ли започна да пуши?Сложи му Тотал 10/40 или Селения.
                  "Без сърца, сме просто машини"
                  Toyota Prius 1.5 Hybrid
                  EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                  Коментар


                    #10
                    Още като я купих си пушеше преди месец. След смяна на маслото- същата работа. Сегашното масло е минерално.
                    Petar

                    Коментар


                      #11
                      неще скъпо масло и разни добавки,щему се сегменти.
                      Bravo 1.9d 97г

                      Коментар


                        #12
                        petar55 написа:
                        Още като я купих си пушеше преди месец. След смяна на маслото- същата работа. Сегашното масло е минерално.
                        Чакай сега, кой ти каза, че трябва да сложиш минерално масло? Този мотор се кара задължително с полусинтетика--->10w/40 да не кажа, че и 5w/40 е още по-добре....С това минерално масло ще прецакаш задължително турбото!
                        ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                        Коментар


                          #13
                          Депресирахте човека Първото, което може да провериш е дали маслото идва от турбината. Свали въздуховода, който влиза във всмукателния колетор.Сложи му един чист памучен парцал и дръж здраво с ръце. Някой друг да запали мотора и да форсира леко. Ако има пръски значи е от турбото.Другата причина може да е самото масло. Да не би да си налял някоя фешън марка масло например 5w40 синтетика? Xaus го каза по-горе.Ако да, смени го със Селения TD 10w40. Това е маслото за мотора.Все пак мотора е на километри и си има някякви хлабини. В момента, в който сложиш по-тънко масло и познай какво става.След това вече гледай гумички на клапаните и сегменти.Да не ми е уруки, но този мотор е дуракоустойчив.Счупих картера, колата работи около 40-50 секунди така, защото не се усетих на време.После я прегрях зверски на Витиня. Отново не видях инструментите. Просто в момента, когато прекъсна горивото се усетих.Въпреки това масло не гори.
                          04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                          Коментар


                            #14
                            колега,не се изказвай неподготвен за маслото.дали е с 5w40 или 10w40 все тая и няма разлика на загрял мотор.има две неща които са в плюс за 5w40-първото е ,че на студен мотор е по-рядко и не тормози стартера,а второто ,е химичния състав и добрите мазилни способности.ако искате по-гъсто масло карайте с 5w60,ама и цената е друга,именно това масло може да сложите на мотор с по-големи хлабини.колкото до jtd-тата-трудно се износват кучетата италиянски

                            Коментар


                              #15
                              Днес направих следните неща:1. Затапих временно ЕГР с гарнитурка.2. Направих промивка на мотора с 3 л. хидравлично масло+ 1.5 л. газ+добавка за промиване. Киснах двигателя 3 часа, като 4 пъти го пусках да работи по 3 минути на место. После източих . Беше супер черна сместта.3. Сложих ново масло Селения 10W40 и нов филтър.4. Изведох временно картерните газове с маркуч под колата.Ауспуха спря да пуши. Пушеха само картерните газове под колата. Турбото си е добре.Не хвърля масло. Сега ще покарам така за да видя разхода на масло. Има добра мощност, качва баирите на 5 скорост и с лекота стигам до 160 км/час. Ако не падне разхода, по съвет на мой приятел Емо ще направя нова промивка с наливане на газ или кореселин директно в цилиндрите, с накисване за една нощ и теглене с друг автомобил около 10 км на 4 скорост, без да се пали двигателя. Мисля това ще бъде най-добър начин за раздвижване на запекли сегменти.
                              Petar

                              Коментар

                              Working...
                              X