Здравейте колеги, проблемите ми с този двигател (1.3 Мultijet 90HP) започнаха след сменя веригата.В сервиза, където я бях оставил не бяха стегнали както трябва зъбчатката на разпределителния вал и след запалването веригата превърта и чупи кобилици. От тук почва една смяна на части, която няма край. Сменят счупените кобилици, но двигателя почва да притриса следва сваляне на главата и смяна на всички клапани, кобилици и повдигачи, но проблема остава. Оказа се, че губи компресия на четвърти цилиндър в един момент има после се губи. Смениха повдигачите с друга марка пак същото. Сменихме цялата глава заедно с валовете от друг двигател. но проблема пак остана и все с 4-ти цилиндър. Свалиха буталото на 4-ти цилиндър, но не се установиха проблеми с него. Някой изказа мнение, че повдигачите се препълвали и оставали отворени, следва промивка на маслената система и смяна на маслената помпа за съжаление без резултат. Маслото е сменяно три пъти с различни марки винаги с 5w40. Дюзите са проверени на стенд всичко е ОК с тях, за всеки случай пробваха с други дюзи, но проблема остава. Последно пробваха с друг ангренажен комплект без резултат. Забравих да кажа, че картера е свален и са прегледали и основните лагери. В нета не можах да намеря и информация за подобен проблем. Ако някой се е сблъсквал с подобен случай нека сподели.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с 1.3 multijet
Collapse
X
-
Свилене , кажи кой е сервиза да ти кажат хората има ли смисъл да стои колата там !Много странен е факта , че има изкривена кобилица а няма поражения по буталото.Превъртането на зъбното колело на разпределителния вал спрямо самия вал при какви условия става , въртене на стартер , работа на място или разтриване по магистралата ?FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Грешката наистина е глупава, предоверили са се на гайковерта. Компресията са я мерили на студен и после на загрял двигател. На студен двигател компресията на четирите цилиндъра е еднаква (мисля че беше 22 или 21) . Като загрее на 4-ти цилиндър има, но в един момент пада на 10. След оборудването на главата е носена за проверка в специализиран сервиз някъде в двора на ТУ-Варна. Сервиза в който стана белята е на мои познати та ще му спестя името. И понеже се изчерпаха от идеи колата тръгна и по други сервизи. Първо в Добрич при някакво момче, май се казваше Веско. Диагностика е правена във Фиат, единственото което излезе като грешка бе "стоп машинката", също там провериха и синхронизацията на валовете. Доколкото разбрах този двигател има датчик за синхронизацията, и ако я изгуби дава грешка. Странното е, че може да изкара един час без да прави проблем, а може и 10 минути.
Коментар
-
Мисля че е спукано буталото, но не се вижда с "просто око". Гаранция, че като загрее, пукнатината се отваря и започва да изпуска налягане. Явно е много фина, но достатъчна за да създава проблеми.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар