Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с 1.3 multijet

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с 1.3 multijet

    Здравейте колеги, проблемите ми с този двигател (1.3 Мultijet 90HP) започнаха след сменя веригата.В сервиза, където я бях оставил не бяха стегнали както трябва зъбчатката на разпределителния вал и след запалването веригата превърта и чупи кобилици. От тук почва една смяна на части, която няма край. Сменят счупените кобилици, но двигателя почва да притриса следва сваляне на главата и смяна на всички клапани, кобилици и повдигачи, но проблема остава. Оказа се, че губи компресия на четвърти цилиндър в един момент има после се губи. Смениха повдигачите с друга марка пак същото. Сменихме цялата глава заедно с валовете от друг двигател. но проблема пак остана и все с 4-ти цилиндър. Свалиха буталото на 4-ти цилиндър, но не се установиха проблеми с него. Някой изказа мнение, че повдигачите се препълвали и оставали отворени, следва промивка на маслената система и смяна на маслената помпа за съжаление без резултат. Маслото е сменяно три пъти с различни марки винаги с 5w40. Дюзите са проверени на стенд всичко е ОК с тях, за всеки случай пробваха с други дюзи, но проблема остава. Последно пробваха с друг ангренажен комплект без резултат. Забравих да кажа, че картера е свален и са прегледали и основните лагери. В нета не можах да намеря и информация за подобен проблем. Ако някой се е сблъсквал с подобен случай нека сподели.

    #2
    Някой сетили се да провери биелата да не е изкривена?Не си споменал за това,а всичко друго е сменяно многократно!Успех!

    Коментар


      #3
      Да, биелата е проверена както и сегментите.

      Коментар


        #4
        Ами то няма никаква логика. Нещо е пропуснато и те лъжат,а не виждам смисъл в това след толкова гимнастика.Другото което се сещам е някое от колелата които въртят валовете да са мръднали и вече газо разпределението да не е същото.Този мотор се зацепва със инструменти.Успех!

        Коментар


          #5
          и аз си мисля ,че имате пропуск,не може да имате добре уплътняващи сегменти ,добре уплътняващи клапани,нови хидроповдигачи,валове и изпитани дюзи,а въпросния цилиндър да не работи.нещо сте сбъркали.в кой сервиз е правена колата ако не е тайна.

          Коментар


            #6
            Вие как разбрахте,че въпросния цилиндър не работи,мерихте компресия или ???? На компютър гледана ли е тази кола,има ли някакви грешки ???
            Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
            Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
            Ventura garage

            Коментар


              #7
              Свилене , кажи кой е сервиза да ти кажат хората има ли смисъл да стои колата там !Много странен е факта , че има изкривена кобилица а няма поражения по буталото.Превъртането на зъбното колело на разпределителния вал спрямо самия вал при какви условия става , въртене на стартер , работа на място или разтриване по магистралата ?
              FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

              Коментар


                #8
                просто са допуснати много груби детински грешки, на места където се стяга с динамометричен ключ

                Коментар


                  #9
                  Грешката наистина е глупава, предоверили са се на гайковерта. Компресията са я мерили на студен и после на загрял двигател. На студен двигател компресията на четирите цилиндъра е еднаква (мисля че беше 22 или 21) . Като загрее на 4-ти цилиндър има, но в един момент пада на 10. След оборудването на главата е носена за проверка в специализиран сервиз някъде в двора на ТУ-Варна. Сервиза в който стана белята е на мои познати та ще му спестя името. И понеже се изчерпаха от идеи колата тръгна и по други сервизи. Първо в Добрич при някакво момче, май се казваше Веско. Диагностика е правена във Фиат, единственото което излезе като грешка бе "стоп машинката", също там провериха и синхронизацията на валовете. Доколкото разбрах този двигател има датчик за синхронизацията, и ако я изгуби дава грешка. Странното е, че може да изкара един час без да прави проблем, а може и 10 минути.

                  Коментар


                    #10
                    Ако е нещо по зацепването или превъртяло колело щеше да има проблем с всички цилиндри.

                    Коментар


                      #11
                      Като загрее и направи проблем надуйте цилиндъра с компресор и слушайте от къде излиза въздух, като сте докарали буталото малко след ГМТ в работен такт. Ако може сложи друго бутало със сегменти на четвърти.
                      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                      Коментар


                        #12
                        Мисля че е спукано буталото, но не се вижда с "просто око". Гаранция, че като загрее, пукнатината се отваря и започва да изпуска налягане. Явно е много фина, но достатъчна за да създава проблеми.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          от всичко написано има логика и то голяма,но все пак не сме врачки

                          Коментар


                            #14
                            Може да пробвам да сменя буталото, засега спирам с търсенето на проблема. Ще пиша ако има развитие.

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте,успяхте ли да решите проблема ?Аз се сбъсках със с аболютно същия!

                              Коментар

                              Working...
                              X