Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Jtd 105 скорости!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Jtd 105 скорости!

    Здравейте,след смяна на комплект съединител,бравото започна да включва първа скорост по-трудно.Това е на моменти,но все пак се усеща.Съединителя отделя добре и другите скорости влизат нормално.Някакви идеи от какво може да е?Или пък насока къде да го закарам да го погледнат.При някакви хора,които се занимават със скоростно кутии.

    #2
    Същия проблем и при мен. Смених съединителя и първа влиза, но трябва да позадържиш лоста леко за около секунда.Тоест натискам съединителя, задвижвам скоростния лост на ляво, после се опитвам на горе, той не помръдва, задържам така малко и влиза.Проблема е само на запален двигател.Едит: Смениха ми и цилиндърчето на съединителя (т.нар. долна помпа).
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      #3
      Колеги където са сменяли съединителя си търсете правата!

      Коментар


        #4
        Сваляте акумулатора и стойката му и стигате да долната помпа на съединителя.Мужду помпата и вилката има едно лостче,което трябва да свалите и да направите малко по-дълго от болт(с около 2-3мм)и ще си решите проблема с включването на скоростите.ВНИМАНИЕ:ако направите лостчето много дълго съединителя ще почне да боксува/преплъзва
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #5
          ето това е първия смислен отговор и мисля да опитам сякаш като съм натиснал съединителя донякъде и му трябва още малко за да включи.Някога като карах москвич и имаше един болт който се регулираше на помпата

          Коментар


            #6
            Е тоя отговор е смислен ако съединителя ти отделя ниско, ниско долу, на 1/2 см от пода. Но в случай, че отделя както трябва - на около 15 см от горно положение, то не виждам как това удължаване на лоста може да промени нещо, освен позицията на отделяне.А който твърди, че правата трябва да се търсят там, където са сменяли съединителя - би било добре да обясни какво може да се обърка, че да се стигне до този проблем.

            Коментар


              #7
              според мен съединителя е ок.отделя си нормално майстора е читав.. дали да не търся проблема в самата скоростна кутия.

              Коментар


                #8
                При не добре отделящ съединител се получава трудно влизане на първа и задна скорост. По някой път е достатъчно точно 1мм за да стане както трябва.

                Коментар


                  #9
                  sherybedrock написа:
                  според мен съединителя е ок.отделя си нормално майстора е читав.. дали да не търся проблема в самата скоростна кутия.
                  Няма логика СК да се прецака веднага след смяната на съединител.
                  Bravo 1.9d 97г

                  Коментар


                    #10
                    освен всичко,прегледай и жилата за включване

                    Коментар


                      #11
                      Аз също имах проблем със скоростите, 1, задна и 4 не влизаха както трябва смених скоростите, остана само леко хъркане при включване на задна, все си мисля че е от маховика тъй като е пред счупване съединителя ми е нов. Ако приемем че помпата ти е наред остават маслото в скоростите, маховика и самите скорости(някъде бях чел, че маховика и скоростите при алфите жтд са по здрави)
                      FIAT BRAVO 1.9 JTD 105, 99г.

                      Коментар


                        #12
                        http://www.youtube.com/watch?v=Tp5KeAQntGM За колегата който пита какво може да се обърка при смяната това е отговора!

                        Коментар


                          #13
                          да,ама не

                          Коментар


                            #14
                            hamoto написа:
                            http://www.youtube.com/watch?v=Tp5KeAQntGM За колегата който пита какво може да се обърка при смяната това е отговора!
                            И каква трябваше да видим, един универсален инструмент за центроване на феродовия диск На края на клипа се вижда колко е отцепването на диска, точно затова 1мм е достатъчен да прави проблем с увличането и от там да не влизат лесно скоростите.Проблема може да е от много места, но от тук можем само да гадаем. Може притискателя да е дефектен и да отделя на една страна и още куп неща които не са свързани с неправилен монтаж.

                            Коментар


                              #15
                              Маслото в скоростната кутия ? Синхронизатори ? Износване на зъбните колела ? Това са все варианти. Когато съединитела отделя добре, зъбните колела в СК спират да се въртят. В този случай, ако се случат зъб с/у зъб двете зъбни колела, които трябва да зацепят за първа предавка, се получава и проблема. При леко отпускане на съединитела, зъбното колело на първичния вал се завърта и тогава зъбите на двета колела се разминават и се зацепват. При нова или леко износена зъбна предавка, този проблем липсва или почти не прави впечатление, понеже зъбите имат профил по периферията, който помага да се разминат зъбите. Доброто и ново масло в СК също помага да не се получава този проблем. При износен съединител, няма добро отделяне на първичния вал на СК от маховика, при което се предава постоянно някакво движение на зъбното колело на първичния вал, от там и липсва момента в който зъбите се срещат и не могат да се зацепят двете зъбни колела на 1-ва или задна предавка. При останалите предавки, включването става в движение, а тогава зъбните колела на вторичния вал се въртят и се зацепват без проблем към тези на първичния. Дори да се срещнат зъбите им, въртеливото движение им помага да се разминат без да създават проблеми. Мисля че в това е проблема с 1-ва и задна след качествена смяна на съединител.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X