Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дачия 1.5 dCI - проблем с паленето и вече не пали.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дачия 1.5 dCI - проблем с паленето и вече не пали.

    Здравейте ! Да забия един въпрос за френски мотор в румънски кашон :D От няколко дена ми смениха буса с една Дачия - баничарка, тая от заглавието. В петък срещу съботе пътувах с нея за втори път, първия път нямаше грижи. Единствения проблем беше, че свети индикатора за вода в горивния филтър почти постоянно. От време на време изгасва. Та, тръгвам в петък вечерта от Русе, запали почти веднага след престой около 30 - 40 мин. Стигам в Силистра, гася за около 5 мин. и след това палих поне около още толкова. Стартера върти като луд, палене ... когато си реши. От там през Разград и Търговище до В. Търново не съм я гасил - върви си перфектно, никакви проблеми по пътя. В Търново изгасих за около 30 мин. , след това падна голямо въртене докато запали и след 100 -тина метра изгасна в движение. Запали сравнително бързо и продължих до следващата цел на около 1 км. без проблем. Там имах около 2 - 3 часа престой. Запали след около 10 минути мъки (добре че акумулатора е як). Стигам в Русе, гася за 5 мин. и пак гплям проблем - 10 мин не мога да запаля. След 100 - 200 м пак изгасна в движение, запали сравнително бързо. Отивам да зредя, трябваше да изгася, най-малко заради ключа - за да отворя с него резервоара. Отново мъка с паленето - обрах овациите на бензиностанцията Излизам от бензиностанцията и на 50 -тина метра, точно преди да вляза в едно голямо кръстовище пак изгасна. Около 2 минути я мъчих - запали. И пак 200 км. никакъв проблем. Отново в Силистра, по навик изгасих ... и след 5 мин. престой палих около 10 мин. След около 4 мин. на място изгасна сама както си работи на празен ход. ѝапали отново сравнително бързо и докато се прибера в Русе - никакви проблеми с вървенето, но започна да примигва индикатора за температурата на охл. течност. Спрях, проверих нивото - нормално, темп. според "термометъра" на таблото беше по средата - нормална работна. Като се прибрах изгасих пред офиса и след около минута - две хванах шефчето да му покажа как пали .... ама нъцки, дет се вика - няма палене. Изчаках около половин час докато се разберем, пак не пали. Днес ходих до офиса - няма палене. Някакви идеи ? За диагностика ясно, ама струва кинти.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    #2
    Писал си за явен проблем - за вода във филтъра. Източи ли я?(Като видях заглавието, помислих, че ele-то е пуснала темата.)

    Коментар


      #3
      Проблем с паленето с този мотор не съм имал,но когато изпуши двигателя на магистралата,и я закарахме в сервиз/магазина от който е купена,и като видяха,че е на 205 000 км. казаха,че много е изкарала-производителя давал на 150 000 км. да се прави основен ремонт.
      Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
      ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

      Коментар


        #4
        Re: Дачия 1.5 dCI - проблем с паленето и вече не пали.

        Dido_Lyubenov написа:
        Здравейте ! Да забия един въпрос за френски мотор в румънски кашон :D От няколко дена ми смениха буса с една Дачия - баничарка, тая от заглавието. В петък срещу съботе пътувах с нея за втори път, първия път нямаше грижи. Единствения проблем беше, че свети индикатора за вода в горивния филтър почти постоянно. От време на време изгасва. Та, тръгвам в петък вечерта от Русе, запали почти веднага след престой около 30 - 40 мин. Стигам в Силистра, гася за около 5 мин. и след това палих поне около още толкова. Стартера върти като луд, палене ... когато си реши. От там през Разград и Търговище до В. Търново не съм я гасил - върви си перфектно, никакви проблеми по пътя. В Търново изгасих за около 30 мин. , след това падна голямо въртене докато запали и след 100 -тина метра изгасна в движение. Запали сравнително бързо и продължих до следващата цел на около 1 км. без проблем. Там имах около 2 - 3 часа престой. Запали след около 10 минути мъки (добре че акумулатора е як). Стигам в Русе, гася за 5 мин. и пак гплям проблем - 10 мин не мога да запаля. След 100 - 200 м пак изгасна в движение, запали сравнително бързо. Отивам да зредя, трябваше да изгася, най-малко заради ключа - за да отворя с него резервоара. Отново мъка с паленето - обрах овациите на бензиностанцията Излизам от бензиностанцията и на 50 -тина метра, точно преди да вляза в едно голямо кръстовище пак изгасна. Около 2 минути я мъчих - запали. И пак 200 км. никакъв проблем. Отново в Силистра, по навик изгасих ... и след 5 мин. престой палих около 10 мин. След около 4 мин. на място изгасна сама както си работи на празен ход. ѝапали отново сравнително бързо и докато се прибера в Русе - никакви проблеми с вървенето, но започна да примигва индикатора за температурата на охл. течност. Спрях, проверих нивото - нормално, темп. според "термометъра" на таблото беше по средата - нормална работна. Като се прибрах изгасих пред офиса и след около минута - две хванах шефчето да му покажа как пали .... ама нъцки, дет се вика - няма палене. Изчаках около половин час докато се разберем, пак не пали. Днес ходих до офиса - няма палене. Някакви идеи ? За диагностика ясно, ама струва кинти.
        Ефтината диагностика е да направиш теста на излишното гориво.Пробвай да я запалиш първоначално със спрей,не се притеснявай няма проблеми.Делфи системите страдат основно от клапаните на дюзите и за сега съм се насочил на там,но ако като казваш има вода във нафтата и тя е стигнала до помпата и дюзитеосвен че не иска да гори водата ще съсипе и без това доста капризната делфи система.Успех!

        Коментар


          #5
          В интерес на истината и аз си мисля че ще излезе от вода проблема, но ме притеснява факта, че малко след появата му, започна да светва безпричинно индикатора за охлаждащата течност. Не знам само при висока температура ли светва или и при други проблеми, но реално не виждам причина това да се случва. А като запали веднъж, след това ДВГ си работи перфектно. А след всяко гасене, проблема се задълбочава. Шефовете обещаха да изпратят нов филтър, че тоя не е сменян скоро, но те така си обещават ... докато не стане гаф с машината. Добре че окончателно спря в Русе, а не другаде. Развива ли му се датчика на този горивен филтър, или е необходима смяна на целия филтър (за да източа водата) ? И един въпрос конкретно към колегата specialista - мже ли да се е събрала и задържала вода в помпата, и като угася ДВГ тази вода да се утаява и по някакъв начин помпата да се мъчи да прекара първо само водата докато нафтата остава отгоре и не стига до нагнетателната част ? И сега в дюзите да има вода вместо нафта ?п.п. Ще взема да дренирам утре помпата, рейката и тръбичките към дюзите, дано се получи. Това не се бях сетил, хем днес можеше да го свърша. Да видим как ще се разбера и с филтъра.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            Писал си за явен проблем - за вода във филтъра. Източи ли я?(Като видях заглавието, помислих, че ele-то е пуснала темата.)
            :D Пускам тоя коментар отделно, щото частично бяга от темата. Дано колежката да няма проблеми, че като чета коментарите за оторизирания сервиз на Дачия/Рено в Русе ... направо ми призля от идеята да я хвърля там и да се оправят. Сигурно и в другите техни сервизи положението е подобно. И за сервиза на Пежо чета подобни отзиви и имам личен опит в "кадърноста" им. Закарахме Джъмпера там за смяна предно обзорно стъкло, те ремонтирали стартера Е, и стъклото сменили междувременно. Все пак е служебна кола и не ми влиза в задълженията да я ремонтирам, но от друга страна аз и още един колега ще си чупим главите с нея посред нощ ако спре някъде. Оги, опитах да развия датчика на филтъра с ръка, но не посмях да напъна много, за това се отказах бързо. Не съм дренирал филтъра, защото не бях сигурен дали се развива този датчик (все пак е френска разработка ...) пък и нали обещаха да пратят нов филтър, и колегите от София казали че така си я карат от доста време ... С две думи служебна кола . Всеки я кара като невидял, а аз да я ремонтирам - не ми допада. Ремонтирах Опела, колегата го потроши, шефката мен пита що съм го счупил Е как да имаш мерак. Аз дори не го карам тоя Опел от доста време. Стегнахме буса с колегата, след два дни ни го взеха и ни дадоха тоя таралясник, щото колегите от столицата потрошиха два буса за две вечери - буквално. Единия прегрял и айде гарнитури и дрън дрън, на другия успяли даже блока да пръснат. А в случая Дачията ми е по-малкото зло за нощните ми курсове и ще гледам до вторник вечер да я подкарам, дано само не се налага да е пак с лични парични средства
            iliyan написа:
            Проблем с паленето с този мотор не съм имал,но когато изпуши двигателя на магистралата,и я закарахме в сервиз/магазина от който е купена,и като видяха,че е на 205 000 км. казаха,че много е изкарала-производителя давал на 150 000 км. да се прави основен ремонт.
            Значи нашия таралясник трябваше да изкара още към 2500 да го е.. :D До сряда сутрин е трябвало да държи, що спря толкоз рано
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Dido_Lyubenov написа:
              .. А в случая Дачията ми е по-малкото зло за нощните ми курсове и ще гледам до вторник вечер да я подкарам, дано само не се налага да е пак с лични парични средства ...
              Ако има 1% шанс това да се случи на служебен автомобил, който карам, то или трябва заплатата ми да бъде колкото цената на автомобила, за да не направя проблем, или съм го отсвирил тотално.Ако е второто, то вземи го карай този автомобил докато се разпадне на улицата. И ако се разпадне да не ти дреме.Явно фирмата, в която работиш това заслужава с такова отношение.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                Както е казал колегата по-горе тези коли имат проблеми предимно с дюзите и регулатора на налягането в рейла. При голяма обратка на дюзите не успява да запали сама, а пали примерно на бутане заради по-високите обороти на двигателя. Лошото е ,че за рециклиране на един инжектор Делфи е 300лв ,нова е 600лв броя, като най-вероятно не е само един повреден а повечко щом е спряла да пали. При 1-2 повредени инжектора (с голяма обратка) 1.5dci пали без ядове но при натоварване налягането не стига и започват да "чукат" дюзите от недостиг на гориво.
                Фиат Крома 1.9 16v+
                Фиат Браво 1.6 16v
                Фиат Мареа 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа:
                  В интерес на истината и аз си мисля че ще излезе от вода проблема, но ме притеснява факта, че малко след появата му, започна да светва безпричинно индикатора за охлаждащата течност. Не знам само при висока температура ли светва или и при други проблеми, но реално не виждам причина това да се случва. А като запали веднъж, след това ДВГ си работи перфектно. А след всяко гасене, проблема се задълбочава. Шефовете обещаха да изпратят нов филтър, че тоя не е сменян скоро, но те така си обещават ... докато не стане гаф с машината. Добре че окончателно спря в Русе, а не другаде. Развива ли му се датчика на този горивен филтър, или е необходима смяна на целия филтър (за да източа водата) ? И един въпрос конкретно към колегата specialista - мже ли да се е събрала и задържала вода в помпата, и като угася ДВГ тази вода да се утаява и по някакъв начин помпата да се мъчи да прекара първо само водата докато нафтата остава отгоре и не стига до нагнетателната част ? И сега в дюзите да има вода вместо нафта ?п.п. Ще взема да дренирам утре помпата, рейката и тръбичките към дюзите, дано се получи. Това не се бях сетил, хем днес можеше да го свърша. Да видим как ще се разбера и с филтъра.
                  Мисля че сам отговаряш на въпроса.Независимо в каква ситуация ги поставяш,нафтата и водата се ,,мразят

                  Коментар


                    #10
                    дачията се чете и елм327,той поне е евтин

                    Коментар


                      #11
                      Пълно рециклиране на инжектор е 220лв. За диагностика май си му трябва КЛИП има разни програми по форумите, но не знам дали ще станат за него и до колко ще свърши работа с тях. КЛИП започва от 150лв но всеки твърди, че евтините бързо горят... затова ако иска той да си прави диагностика ще се наложи да извади едни 300+ лв. Виж това дали ще ти свърши работаhttp://www.renault-bg.com/smf/index.php?board=60.0

                      Коментар


                        #12
                        В Рено една диагностика не е повече от 42лв , отидете там да ви закачат на CLIP и ще знаете със сигурност какво се случва. Нека пуснат High pressure circuit leak test , там ще покаже дали препиква някоя от дюзите. Едни обратки също да направят. Колкото до вода в горивото точно тези датчици имат навика да умират от време на време , сменят се като започнат да святкат и гаснат когато си поискат и то на сменен горивен филтър се случва.
                        Фиат Крома 1.9 16v+
                        Фиат Браво 1.6 16v
                        Фиат Мареа 1.6 16v

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря на всички за съветите ! Най-много на колегата specialista ! Проблема се оказа в инжектора на 1-ви цилиндър. Останал е отворен и когато изгася ДВГ, през него се връща въздух в помпата и освен това шунтира налягането на горивото, като така не и позволява да вдигне повече от 82 бара на стартер, при необходими 183 за запалване. Сменихме дюзата с друга втора ръка за 250 лв и сега таралясника е "ток и жица" :D Да видим до кога. Предполагаме че причината е в недомислената инсталация за излишна нафта, при която излишното гориво не се връща в резевоара, а при вече филтрираното гориво в горивния филтър. Така отделените твърди частици от износването на детайлите в помпата и дюзите си остават в нагнетателната система и се натрупват постепенно където не им е мястото. Последствията са на лице. Водата само е допринесла за по-бързата проява на дефекта, а отделно и ниското качество на горивата си оказва влиянието.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #14
                            Вярно е че връща нафтата във филтъра но тук целта е :първо горивото се подава във условно мръсната част,т.с. минава пак през филтъра;второ топлото вече гориво не се праща във резервоара а по най-късия път се връща отново във помпата за да се подържа топлината на горивото,иначе ако се връща назад там ще истива което пък ще довежда до нежелан конденз в резервоара.Във филтъра е по-лесно, по-удобно ,по-ефективно!За тези дето са маняци ,кажи някой прекодира ли данните за инжектора във компютъра или си караш така?И ако случайно се притесниш че не си го направил,земи се успокой!Имам какво да кажа и по този въпрос,но не сега.Поздрави!

                            Коментар


                              #15
                              specialista написа:
                              Вярно е че връща нафтата във филтъра но тук целта е :първо горивото се подава във условно мръсната част,т.с. минава пак през филтъра;второ топлото вече гориво не се праща във резервоара а по най-късия път се връща отново във помпата за да се подържа топлината на горивото,иначе ако се връща назад там ще истива което пък ще довежда до нежелан конденз в резервоара.Във филтъра е по-лесно, по-удобно ,по-ефективно!За тези дето са маняци ,кажи някой прекодира ли данните за инжектора във компютъра или си караш така?И ако случайно се притесниш че не си го направил,земи се успокой!Имам какво да кажа и по този въпрос,но не сега.Поздрави!
                              Знам че се въвеждат данните за новия инжектор, но този който сложихме е втора ръка, колкото да закърпим положението. Тоя дето я рови с компютъра, каза че нямал кода за тази дюза, но ме успокои че компа ще се адаптира към нея. И наистина има доста явен ефект след 1000 км. Първоначално малко тракаше с новата дюза, но сега работи почти без проблем. На всичко отгоре се надявам скоро да си я вземат шефовете тая кола в София, и да си я правят каквото искат. Идеята беше да стане много бързо и възможно най-евтино. В такива случаи, не се задълбочавам изобщо, има си и кой да мисли за после. Още веднъж благодаря за съветите !
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X