Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

bravo td 100 sx: може ли да се тунингова двигателя?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    bravo td 100 sx: може ли да се тунингова двигателя?

    макар и да съм собственик на тази прекрасна печка от месеци, все още немога да си отговоря на следния въпрос- има ли компютър, управляващ турбото /ECU/ или е механично? т.е. дали трябва да се слага по-голямо турбо за тунинговане или може да му се направи чип тунинг.може да ви се стори лаичен въпроса, ама поне не ме е срам да си попитам годината на производство е 1997 ако има значение и няма никакви екстри като борд комп или трип контрол.
    Bravo SX TD100, 1997

    #2
    Re: bravo td 100 sx: може ли да се тунингова двигателя?

    simps написа:
    макар и да съм собственик на тази прекрасна печка от месеци, все още немога да си отговоря на следния въпрос- има ли компютър, управляващ турбото /ECU/ или е механично? т.е. дали трябва да се слага по-голямо турбо за тунинговане или може да му се направи чип тунинг.може да ви се стори лаичен въпроса, ама поне не ме е срам да си попитам годината на производство е 1997 ако има значение и няма никакви екстри като борд комп или трип контрол.
    Ти оправи паленето пък после мисли за тунинг

    Коментар


      #3
      Re: bravo td 100 sx: може ли да се тунингова двигателя?

      simps написа:
      макар и да съм собственик на тази прекрасна печка от месеци, все още немога да си отговоря на следния въпрос- има ли компютър, управляващ турбото /ECU/ или е механично? т.е. дали трябва да се слага по-голямо турбо за тунинговане или може да му се направи чип тунинг.може да ви се стори лаичен въпроса, ама поне не ме е срам да си попитам годината на производство е 1997 ако има значение и няма никакви екстри като борд комп или трип контрол.
      Тц, механика си е завалийката.Впръскването се управлява от прозаични механични помпа и дюзи.
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #4
        doofiat: колега, не с такъв сарказъм де след като си налях резервоара догоре, най-накрая доволна, колата спря да ми прави проблем!!! шегата настрана, ама сигурно е имало заседнал някой боклукпо въпроса: благодаря за инфото, и аз така предполагах, ама надеждата умира последна, нали знаете. въпреки това колата си е супер, с всеки изминал ден я ценя повече
        Bravo SX TD100, 1997

        Коментар


          #5
          simps написа:
          по въпроса: благодаря за инфото, и аз така предполагах, ама надеждата умира последна, нали знаете. въпреки това колата си е супер, с всеки изминал ден я ценя повече
          Цени си я, шото механичните неща според скромното ми мнение са по-издръжливи.Моето Пунто е атмосферен дизел, но помпата е електронно /от ECU-то/ контролирана, може да се сложи чип, но мен това изобщо не ме грее и винаги съм нащрек с едно наум.
          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

          Коментар


            #6
            това, че турбото е механични, означава ли, че не трябва да ходя да си чистя грешките от компа след сериозен ремонт като при останалите модели? /да става натупване на грешките, както твърдят коеги/ примерно сега, след като месец съм карал с неработеща подгряваща свещ и ми е мигал датчика, трябва ли след ремонта да ходя да ми "reset"нат компа /ако има такъв/ ?
            Bravo SX TD100, 1997

            Коментар


              #7
              simps написа:
              това, че турбото е механични, означава ли, че не трябва да ходя да си чистя грешките от компа след сериозен ремонт като при останалите модели? /да става натупване на грешките, както твърдят коеги/ примерно сега, след като месец съм карал с неработеща подгряваща свещ и ми е мигал датчика, трябва ли след ремонта да ходя да ми "reset"нат компа /ако има такъв/ ?
              Ако е свалян акумулатора /колата е оставала без захранване/ най-малкото ще ти светне лампата на еърбега и ще трябва да се ходи за чистене на грешка.За неработеща свещ, едва ли.
              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

              Коментар


                #8
                Nino написа:
                simps написа:
                това, че турбото е механични, означава ли, че не трябва да ходя да си чистя грешките от компа след сериозен ремонт като при останалите модели? /да става натупване на грешките, както твърдят коеги/ примерно сега, след като месец съм карал с неработеща подгряваща свещ и ми е мигал датчика, трябва ли след ремонта да ходя да ми "reset"нат компа /ако има такъв/ ?
                Ако е свалян акумулатора /колата е оставала без захранване/ най-малкото ще ти светне лампата на еърбега и ще трябва да се ходи за чистене на грешка.За неработеща свещ, едва ли.
                Аз като нямам възглавка, а съм свалял батерията да ходя ли?

                Коментар


                  #9
                  doofiat написа:
                  Аз като нямам възглавка, а съм свалял батерията да ходя ли?
                  Не! Аз имам "възглавка" и, като съм свалял акумулатора не съм ходил да ми ресетват ECU-то.A относно тунихговането на този мотор-за съжаление са сведени до минимум за разлика от JTD мотора. Но пък може да смениш турбото и интеркулера например, или като начало въздушният филтър!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    Vladim написа:
                    Не! Аз имам "възглавка" и, като съм свалял акумулатора не съм ходил да ми ресетват ECU-то.
                    "Има нещо гнило в Дания" Влади! Това което казваш ми се струва невъзможно ако всичко е наред.На предишната ми кола Брава 1.9d, атм.мотор 1996г, щом махнеш едната клема на акумулатора, лампата на еърега светва и отиваш до Ванто за чистене на грешка, срещу 20лв.Твоята е по-нова и това ми се струва абсурд.Няма да е лошо да си провериш еърбега!
                    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                    Коментар


                      #11
                      Nino написа:
                      Vladim написа:
                      Не! Аз имам "възглавка" и, като съм свалял акумулатора не съм ходил да ми ресетват ECU-то.
                      "Има нещо гнило в Дания" Влади! Това което казваш ми се струва невъзможно ако всичко е наред.На предишната ми кола Брава 1.9d, атм.мотор 1996г, щом махнеш едната клема на акумулатора, лампата на еърега светва и отиваш до Ванто за чистене на грешка, срещу 20лв.Твоята е по-нова и това ми се струва абсурд.Няма да е лошо да си провериш еърбега!
                      Лампата не възглавката може да е изгоряла

                      Коментар


                        #12
                        Nino написа:
                        "Има нещо гнило в Дания" Влади! Това което казваш ми се струва невъзможно ако всичко е наред.На предишната ми кола Брава 1.9d, атм.мотор 1996г, щом махнеш едната клема на акумулатора, лампата на еърега светва и отиваш до Ванто за чистене на грешка, срещу 20лв.Твоята е по-нова и това ми се струва абсурд.Няма да е лошо да си провериш еърбега!
                        Това бе от първите неща, които проверих на компютъра във Ванто още преди да взема колата-възглавката и ABS-a! Няма проблеми, а пък и колата не е удряна отпред, за това съм 101% сигурен! А относно лампата doofiat, вички лампи ми светят!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          колеги, нещо не разбрах: след като на моята бегачка турбото и нафтовата помпа се управляват механично, каква функция точно изпълнява този компютър, има ли го въобще и какво общо има с двигателя, че да го зачиствам при грешки? моята няма ABS и airbeg, единствените ел."екстри" са ел.стъклата, централното, имобилайзера и сервото, а и километража ми е механиченне виждам какви точно системи може да управлява такова нещо в моята кола
                          Bravo SX TD100, 1997

                          Коментар


                            #14
                            Колега, прилагам ти една схема в, която са описани сигналите, които получава и тези, които изпраща ECU-то. Разбира се, на където изпраща сигнал-това управлява!
                            Прикачени файлове
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #15
                              Аз па не виждам логика като се махне акумулатора да трябва да се чистят грешки.То май не е задължително да пише грешка всеки път. Иначе.. баси кампютъра
                              Bravo 1.6 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X