Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак за DPF и активната принудителна регенерация

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Stefanaki написа:
    Mury написа:
    още повече че живеем в държава,в която колкото по нова кола с висок евро стандарт караш,толкова ти е по-висок данъка.Обясни ми бай Иван с Жигата на 30+ години с какво замърсява по-малко от мен,та данъка му е 30 лв. а моя е 240 ?????Какво спечелих аз от това,че имам ДПФ и съм евро 4,да не би да ми намалиха данъка ????? С това мисля че приключих.
    Определянето на данък МПС (в България) няма нищо общо с екологията и не ми е ясно защо всички смесват тези две неща. Това е данък собственост на движимо имущество. Данъчната политика в България за притежаваното имущество (движимо и недвижимо) е така създадена, че по-богатите да плащат повече от по-бедните. Не може бай Иван с Жигулата от Тутракан да плаща същите данъци като теб. Ти плащаш по-висок данък, защото имаш повече пари, за да си купиш по-нова кола.
    А поради каква причина има, тогава, отстъпки за автомобили с различни евро-стандарти за мощности до 100 к.с.? Смесват се двете понятия, което ми се вижда неправилно.Моя данък е 596 лв годишно, а замърсявам по-малко от значителна част облекчени според евро стандарта автомобили.

    Коментар


      #32
      emzo написа:
      Мога да го направя така, че като караш зад мен и намачкам до долу газта, ти няма да видиш пушек.Вече ако имаш газ анализатор в очите - загубена кауза си.
      Това, че не се вижда нищо не означава, че няма. Точно затова ви казах и къде да гледате, но вие си знаете вашето.

      Коментар


        #33
        E да, с газ анализатор не мога да споря.....
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #34
          Stefanaki написа:
          Mury написа:
          още повече че живеем в държава,в която колкото по нова кола с висок евро стандарт караш,толкова ти е по-висок данъка.Обясни ми бай Иван с Жигата на 30+ години с какво замърсява по-малко от мен,та данъка му е 30 лв. а моя е 240 ?????Какво спечелих аз от това,че имам ДПФ и съм евро 4,да не би да ми намалиха данъка ????? С това мисля че приключих.
          Определянето на данък МПС (в България) няма нищо общо с екологията и не ми е ясно защо всички смесват тези две неща. Това е данък собственост на движимо имущество. Данъчната политика в България за притежаваното имущество (движимо и недвижимо) е така създадена, че по-богатите да плащат повече от по-бедните. Не може бай Иван с Жигулата от Тутракан да плаща същите данъци като теб. Ти плащаш по-висок данък, защото имаш повече пари, за да си купиш по-нова кола.
          Напротив има,ама явно ти не знаеш как се образуват данъците,колегата по на горе ти е дал смислен отговор,над който да се замислиш.......................
          Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
          Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
          Ventura garage

          Коментар


            #35
            emzo написа:
            E да, с газ анализатор не мога да споря.....
            Не е лошо преди да се правиш на голямата работа да хванеш и да докажеш нещо с числа.

            Коментар


              #36
              Stefanaki написа:
              Mury написа:
              още повече че живеем в държава,в която колкото по нова кола с висок евро стандарт караш,толкова ти е по-висок данъка.Обясни ми бай Иван с Жигата на 30+ години с какво замърсява по-малко от мен,та данъка му е 30 лв. а моя е 240 ?????Какво спечелих аз от това,че имам ДПФ и съм евро 4,да не би да ми намалиха данъка ????? С това мисля че приключих.
              Определянето на данък МПС (в България) няма нищо общо с екологията и не ми е ясно защо всички смесват тези две неща. Това е данък собственост на движимо имущество. Данъчната политика в България за притежаваното имущество (движимо и недвижимо) е така създадена, че по-богатите да плащат повече от по-бедните. Не може бай Иван с Жигулата от Тутракан да плаща същите данъци като теб. Ти плащаш по-висок данък, защото имаш повече пари, за да си купиш по-нова кола.
              Напълно подкрепям! Няма да споря по техническите въпроси защото там пък съм с 2-е ръце зад мненията на Мury и emzo. Но да си кажа за данъците : да трябва да има Еко компонента която да е ясно разписана и да е процент от данъка или направо нов данък, но (едно голямо НО) не може кола със пазарна стойност 300 лв. да дължи данък по-голям от кола със пазарна стойност 60 000 лв. нали?! Да може еко компонентата и да е направо убийствена спрямо колата за 60 бона но реално данъчната и основа трябва да си е на база стойност. Защото ако следваме логиката на тези които казват "мърси по-малко по-малък общ данак" би следвало някое инфинити хибрид да има по-малък данък от полското фиатче на някой пенсионер някъде си. Колкото до морала и това кой какво променя около себе си и става по-Еуропеец ,незнам кой зачекна темата ,но колега персонално ще ти кажа само едно : следващия път като спреш неправилно за престой някъде помисли колко всъщност пречиш, когато не пуснеш пешеходец на ъгала на крастовище пак си помисли, помисли си и преди да си изхвърлиш фаса на плочника пред вас ,помисли си и като пресичаш правилно слизайки от колата на някой път с двойно непресечена ,помисли си в момента преди да свирнеш с клаксона на колегата от пред който се мота на светофара, помисли и дали пък само ти бързаш за някъде днес предреждайки всички карайки по бус лентата, няма да е зле и да помислиш да подадеш мигач преди да завиеш в 3-и посред нощ въпреки,че около теб няма нито едно МПС ,хубаво е да се сетиш за думите ми и сутрин като си хвърляш боклука дали не можеш да вземеш по едно търкалящо се боклуче нейде из тревата по пътя ти към обществената кофа и е такива 1500 малки неща които всеки един гражданин на България върши или не без да се замисля ,но е хванал да държи екологичното знаме на потъващия кораб. Да всичко зависи от нас, но освен самосъзнание трябва да имаме и глави на раменете си. Аз лично се старая да изчиствам ето такива малки глупости от рода на да направя място на дама на опашка или да и отстъпя място когато се возя в метрото, но си имам мнение за еко нормативите и то въобще не се припокрива с евро стандартите. Не може цял Китай , САЩ ,развиващите се икономики да хвърлят вредни емисии като за световно ,а тук в малка европа да караме коли с по половин цилиндър и 8 катализатора. Та в заключение да кажа,че всеки един самолет бълва тонове въглеродни емисии ,а на ден има хиляди полети и простата логика сочи ,че ако на някой му пукаше поне малко за природата щеше да тръгне от промяна в този транспорт,а не гражданските МПС-та. Извинявам се предварително, но това са моите прости разбирания и като един глуповат надежденски селтак се старая да живея с тях изпълнявайки ги и в мир със себеси и околните.
              Croma CHT
              Croma 1.9 multijet

              Коментар


                #37
                mladej_it написа:
                Извинявам се предварително, но това са моите прости разбирания и като един глуповат надежденски селтак се старая да живея с тях изпълнявайки ги и в мир със себеси и околните.
                Данъците нямат нищо общо с това в главата. Ясно е, че данъка не е спирачката да се карат нови автомобили и затова той няма нищо общо в темата, както и самолетите, Китай........Тук говорим за това, че когато някой си махне половината неща по автомобила и започват да му стават черни стоповете, като караш зад него и се налага да си затваряш прозорците и т.н. Самолетите, Китай и всички останали увеличават фона на замърсеност, но не ти хвърлят директно смрад в лицето.

                Коментар


                  #38
                  chaveto написа:
                  Тук говорим за това, че когато някой си махне половината неща по автомобила и започват да му стават черни стоповете, като караш зад него и се налага да си затваряш прозорците и т.н.
                  Не слагай всички под един знаменател.Такива коли са много малко, ама наистина много малко, виж автобуси такива - бол.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #39
                    Airfan написа:
                    А поради каква причина има, тогава, отстъпки за автомобили с различни евро-стандарти за мощности до 100 к.с.?
                    Код:
                    В България са регистрирани 2.4 млн леки автомобила и 0.6 млн тежкотоварни автомобили. От тези 2.4 млн леки коли около 2 млн коли са произведени до 1999. Няма точна статистика колко от тях ползват облекчението, но се предполага, че са около 1.2 млн леки коли. [b]Това са стари коли, ползвани от хора с ниски доходи. Те няма да си купят нова кола заради по-високия данък.[/b] Много от тях карат колите си по 1-2 пъти годишно. Спорно е доколко те замърсяват природата, след като не знаем колко често ползват колите си.
                    Условията за плащане на данък МПС са точно и явно определени. Като не искате да плащате данъци по 600лв, карайте автомобили които попадат в ниската данъчна ставка.Mury аз съм се замислял когато карах кола със 103к.с., затова я продадох. Сега ти се замисли ...
                    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                    Коментар


                      #40
                      Stefanaki написа:
                      Airfan написа:
                      А поради каква причина има, тогава, отстъпки за автомобили с различни евро-стандарти за мощности до 100 к.с.?
                      Код:
                      В България са регистрирани 2.4 млн леки автомобила и 0.6 млн тежкотоварни автомобили. От тези 2.4 млн леки коли около 2 млн коли са произведени до 1999. Няма точна статистика колко от тях ползват облекчението, но се предполага, че са около 1.2 млн леки коли. [b]Това са стари коли, ползвани от хора с ниски доходи. Те няма да си купят нова кола заради по-високия данък.[/b] Много от тях карат колите си по 1-2 пъти годишно. Спорно е доколко те замърсяват природата, след като не знаем колко често ползват колите си.
                      Условията за плащане на данък МПС са точно и явно определени. Като не искате да плащате данъци по 600лв, карайте автомобили които попадат в ниската данъчна ставка.Mury аз съм се замислял когато карах кола със 103к.с., затова я продадох. Сега ти се замисли ...
                      Ами ако ми кажеш за някой семеен автомобил,голям и удобен,защото аз съм 105 кг.,да има багажник да побира моя скромен багаж и няколкото куфара на две жени,да е под 100 к.с за да е нисък данъка................ще ти сваля шапка и ще те призная за прав.
                      Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                      Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                      Ventura garage

                      Коментар


                        #41
                        Mury написа:
                        Ами ако ми кажеш за някой семеен автомобил,голям и удобен,защото аз съм 105 кг.,да има багажник да побира моя скромен багаж и няколкото куфара на две жени,да е под 100 к.с за да е нисък данъка................ще ти сваля шапка и ще те призная за прав.
                        Например Шкода Октавия Комби 1,6 TDI-CR / 66 kW / 90 к.c.с тоя мотор сигурно може да намериш VW, Seat и т.н. Аз съм малко по-лек от теб и нямах проблеми като влязах и седнах в него. Може би на Сеат Леон Комби седалките бяха малко по-удобни, но това е лично предпочитание.Ред.: Сеата го нямало с 90к.с., а с 105к.с.. Опс ...
                        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                        Коментар


                          #42
                          В България данъка за автомобила е силно социално насочен.Хем стимулира по някакъв начин покупката на по-нови коли, чрез въвеждането на Евро стандарт при изчислението, хем не убива и без това бедния народ.Целта е да даде възможност на по-бедните хора да карат автомобили въпреки, че замърсяват повече околната среда.За мен, предвид социалното и финансовото ни състояние, не е толкова зле системата.Естествено има на къде да се развива, но не може да се угоди на всички.
                          Mury написа:
                          Ами ако ми кажеш за някой семеен автомобил,голям и удобен,защото аз съм 105 кг.,да има багажник да побира моя скромен багаж и няколкото куфара на две жени,да е под 100 к.с за да е нисък данъка................ще ти сваля шапка и ще те призная за прав.
                          Toyota Prius+
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #43
                            emzo написа:
                            chaveto написа:
                            Тук говорим за това, че когато някой си махне половината неща по автомобила и започват да му стават черни стоповете, като караш зад него и се налага да си затваряш прозорците и т.н.
                            Не слагай всички под един знаменател.Такива коли са много малко, ама наистина много малко, виж автобуси такива - бол.
                            Такива автомобили са доста и не стига, че е кадилник ами го мачка за да кади още повече. Автобусите доста са газодизели и дори и стари Мерцедес, Ман.... не са толкова смрадливи, това е за градския транспорт.
                            Immortal написа:
                            Аз също приключих с регенерации, гориво в маслото и други еко-простотии.Цялата процедура ми струва 150 лв, като всичко извършихме с приятели. Парите са за гориво и кабели.Искаха ми 600 лв в Пловдив, около 500 в Козлодуй, ама... не им се дадох.На мястото на пре-катализатора и DPF-а сложихме резонаторно гърне от неръждавейка. Набучихме всички датчици отново - направихме щуцери за диференциалния манометър и термодатчика. Промяна в гласа на колата няма. Затапихме EGR. Премахнахме софтуерно всички тия изгъзици и си поиграхме малко с турбината и мощността. Сега не мога да си позная колата. Минус - отзад си почна да кади като настъпя педала. Гледам бронята ми почерняла в областта на ауспуха Голяма разлика в разхода не виждам, макар че има една идея намаляване като че ли. Ама то и аз сега се кефя на вървежа и я поизрязвам малко повечко...

                            Коментар


                              #44
                              Stefanaki написа:
                              Airfan написа:
                              А поради каква причина има, тогава, отстъпки за автомобили с различни евро-стандарти за мощности до 100 к.с.?
                              Код:
                              В България са регистрирани 2.4 млн леки автомобила и 0.6 млн тежкотоварни автомобили. От тези 2.4 млн леки коли около 2 млн коли са произведени до 1999. Няма точна статистика колко от тях ползват облекчението, но се предполага, че са около 1.2 млн леки коли. [b]Това са стари коли, ползвани от хора с ниски доходи. Те няма да си купят нова кола заради по-високия данък.[/b] Много от тях карат колите си по 1-2 пъти годишно. Спорно е доколко те замърсяват природата, след като не знаем колко често ползват колите си.
                              Условията за плащане на данък МПС са точно и явно определени. Като не искате да плащате данъци по 600лв, карайте автомобили които попадат в ниската данъчна ставка.Mury аз съм се замислял когато карах кола със 103к.с., затова я продадох. Сега ти се замисли ...
                              Разбира се, аз съм направил своя избор.Контекста на казаното от мен е, че данъкът ни не е нито данък лукс, нито екологичен данък, а някакъв микс от двете. Според мен, значително по-справедливо щеше да бъде екологичната отстъпка да важи за всички автомобили, без значение от мощността им, тъй като един маломощен автомобил ще получи отстъпка на база екологична норма, която по-мощния автомобил също ще покрива, че и повече. Т.е. автомобили, които замърсяват повече получават отстъпка за екология, а по-екологичните - не, тъй като са мощни.

                              Коментар


                                #45
                                Stefanaki написа:
                                Mury написа:
                                Ами ако ми кажеш за някой семеен автомобил,голям и удобен,защото аз съм 105 кг.,да има багажник да побира моя скромен багаж и няколкото куфара на две жени,да е под 100 к.с за да е нисък данъка................ще ти сваля шапка и ще те призная за прав.
                                Например Шкода Октавия Комби 1,6 TDI-CR / 66 kW / 90 к.c.с тоя мотор сигурно може да намериш VW, Seat и т.н. Аз съм малко по-лек от теб и нямах проблеми като влязах и седнах в него. Може би на Сеат Леон Комби седалките бяха малко по-удобни, но това е лично предпочитание.Ред.: Сеата го нямало с 90к.с., а с 105к.с.. Опс ...
                                Тея Вагини ги карай ти ако искаш,нищо удобно няма в Шкода Октавия,по добре да си седя на кенефа в къщи.
                                Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                                Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                                Ventura garage

                                Коментар

                                Working...
                                X