Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак за DPF и активната принудителна регенерация

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пак за DPF и активната принудителна регенерация

    Колеги, купих си OBDII кабел за диагностика през bluetooth и днеска сутринта рових из менютата и ужас DPF запушен 96%. На таблото не светят никакви лампи колата върви нормално средно разстояние между две регенерации около 650км. Реших да пусна една принудителна регенерация. Процедурата продължи около 15 мин. Отначало излязоха едни пушеци като от ферибот после пушека спря, а от ауспуха започнаха да капят разни черни сажди. След като приключи регенерацията филтъра остана запушен на 70% Въпроса ми е има ли смисъл да пускам още една регенерация, дали не е вредно за колата, дали да не търся някакво почистване с химикали и защо по дяволите не ми е светнала лампата. Само не ми казвайте да го хвърлям искам да си го запазя или в най-лошия случай ще си купя нов или рациклиран. В ebay има филтри нови до към 1000.00лв на цената на един комплект съединител + маховик.
    Fiat Croma 1.9Mjet 8V

    #2
    Re: Пак за DPF и активната принудителна регенерация

    trota написа:
    Колеги, купих си OBDII кабел за диагностика през bluetooth и днеска сутринта рових из менютата и ужас DPF запушен 96%. На таблото не светят никакви лампи колата върви нормално средно разстояние между две регенерации около 650км. Реших да пусна една принудителна регенерация. Процедурата продължи около 15 мин. Отначало излязоха едни пушеци като от ферибот после пушека спря, а от ауспуха започнаха да капят разни черни сажди. След като приключи регенерацията филтъра остана запушен на 70% Въпроса ми е има ли смисъл да пускам още една регенерация, дали не е вредно за колата, дали да не търся някакво почистване с химикали и защо по дяволите не ми е светнала лампата. Само не ми казвайте да го хвърлям искам да си го запазя или в най-лошия случай ще си купя нов или рациклиран. В ebay има филтри нови до към 1000.00лв на цената на един комплект съединител + маховик.
    За колата е доста вредничко
    Power Under Pressure

    Коментар


      #3
      Защо да е вредно? Доколкото знам прави повече впръсквания при регинерация.По вредно е да е запушен май

      Коментар


        #4
        kiriluz1 написа:
        Защо да е вредно? Доколкото знам прави повече впръсквания при регинерация.По вредно е да е запушен май
        Защото пълни картера с нафта.

        Коментар


          #5
          todorakiggg написа:
          kiriluz1 написа:
          Защо да е вредно? Доколкото знам прави повече впръсквания при регинерация.По вредно е да е запушен май
          Защото пълни картера с нафта.
          а за температурата ???
          Power Under Pressure

          Коментар


            #6
            За картера, да ако двигателя няма сегменти, а температурата се повишава, ама в катализатора, поне аз до толкова съм чел. Всъщност идеята е да се обогати сместа за да се вдигне температурата в катализатора, това става за сравнително малко време и на кола с изправна охладителна система би трябвало да не окаже влияние. Поправете ме ако греша.

            Коментар


              #7
              С това чудо https://www.foerch.de/produkte/produ...7-ee808b2648f3 впръскано преди регенерацията се получава от веднъж. Въпроса е,че не знам на дребно къде може да се намери.
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                #8
                Какво е разумното обяснение да не искаш да го махнеш перманентно ?Понеже се сещам за повече плюсове, отколкото минуси.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за вниманието,Към WhitePower.... температурата на водата стигна максимум до 97’С следена динамично с Alfa OBD ,на катализатора 475’С имаше локва под колата и тя изсъхна. За вредата от температурата... може би е кофти за ламарините на филтъра и на колата иначе за самия ДВГ не мисля.Към emzo... човек не обичам афтърмаркет доработки до сега каквото и да съм правил с другите коли винаги съм имал проблеми точно с побългаряванията. Сложих газ - сто пъти съжалих за загубеното време после по газаджий, загубено спокойствие при карането и миризмата на кисело... Карах Audi 100 пет-цилиндрово 2.3 страхотен звук, не си пусках музиката за да го слушам как бучи. Свалих му катализатора монтираха някакъв резонатор и почна да звучи като изпусната по стълбите тенджера - скапа ми удоволствието тотално. И се в тоя ред на мисли... От друга страна, аз го бях писал и в една друга тема... кефи ме екологията - не обичам да карам след коли, които правят дизелов смог зад себе си, не обичам да виждам коли, които на светофара оставят черно петно под ауспуха, не обичам миризмата на изгорели газове в купето като в рейс чавдарка.Между другото попаднах на една тема във WV форума, според която максималната степен на запушване е 200% шок - що за измислена величина /ако 0 е отпушен, а 1 е запушен то какво значи 200% два пъти запушен.../ това ако е така то моя филтър си е ОК и си отговаря на статуса нормално запушен, който изкарва инфото на мотора и след регенерация слиза на 70% Май само ме вкараха в излишен филм тези %... много са вредни тези диагностични софтуери по-добре да си караш и да не знаеш нищо... Ето и copy/paste от WV Тъй като често се появяват теми за проблеми с DPF филтъра, ще споделя това, което съм изровил и научил от нета /а и от опит/ без да твърдя, че е 100% вярно.Предварително се извинявам ако темата се повтаря, но не открих такава.Първият режим, който пожелавам на всеки е натрупване на сажди от 0 до 60%. В този режим нищо необичайно не се случва, не се включва автоматичната регенерация.Вторият режим - натрупани сажди 60-80%. Тук вече се разрешава автоматичната регенерация. При нормална експлоатация на автомобила и ако нищо не свети и не мига, с помощта на автоматичната регенерация нивото на сажди се поддържа 60-80%. Веднъж стартирала, регенерацията продължава докато натрупаните сажди спаднат до 60%, не изгасим двигателя или не включим на първа /това по мое наблюдение/.Според мен с правилното гориво и масло, това състояние може да се поддържа и за автомобили над 200к км.Трети режим - сажди 80-100%. Автоматичната регенерация все още е разрешена, лампата DPF свети постоянно. В това състояние производителя препоръчва управление на автомобила с обороти на двигателя над 2000об/мин и скорост над 40км/ч за време от около 15 мин. Това време е достатъчно автоматичната регенерация да завърши пълен цикъл и би трябвало натрупването на саждите да спадне под 60%. Често съм срещал из нета коментари от колеги, че с "яка газ" се опитват "да продухат" филтъра. За мен това е грешка. Повече газ - повече сажди. Мисля си, че една спокойна разходка /най-добре по магистрала за избягване на трафика/ със 130км/ч, 2100об/мин е много по-добър вариант. Следил съм температурата на DPF-а в такъв режим по време на регенерация - поддържа си 650 градуса без проблем, тоест регенерира се съвсем успешно.Четвърти режим - сажди 100-125%. Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч,. Нещо много важно в този режим - автоматичната регенерация се забранява от компа. Тоест няма смисъл да юркаме колата над 2000об/мин. Производителя препоръчва да отиваме директно в сервиза. Там ще бъде направена ръчна регенерация с нормална продължителност, което би трябвало да оправи нещата. Лично аз съм правил такава регенерация в домашни условия с познатите ни трикове http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm - колата работи на място с около 2000об/мин, а около нея е голяма жега от температурата на филтъра /отново около 650 градуса/ и това продължи около 15 мин. Не се препоръчва да правим регенерация когато ни хрумне, само ако се налага.Пети режим - сажди 125- 140% същото като при четвъртия режим - Мига само лампа PDF, скоростта е ограничена до 150км/ч, записва се грешка , но в сервиза би трябвало да изпълнят ръчната регенерация в продължителен режим.Шести режим - сажди 140 -200% - лампата DPF отново мига, но сега би трябвало да свети и "check engine"", скоростта се ограничава до 70км/ч . Пак тичаме в сервиза за ръчна регенерация в продължителен режим. Автоматичната регенерация не е разрешена.Седми режим - над 200% същите сигнали и грешки като при шести режим, но тоя път в сервиза за смяна на филтъра.
                  Fiat Croma 1.9Mjet 8V

                  Коментар


                    #10
                    Няма да пиша излишно ,но до преди премахването на моя ДПФ колата си влизаше норомално в режим на самопочистване (излиза съобщение на дисплея при километража) обаче резултата след самопочестването беше също толкова не вървяща кола. Просто при мен явно положението е било много зацапано. Това ми напомня ,че когато носих ДПФ-а да ми го изкупуват за скраб имаше някалко от Опел същите на вид и форма като моя , които изглеждаха в пъти по чисти( все пак колата ми е на реални 270 000 км.) Та лекуване с химикали и принудителни самопочиствания не виждам как биха се получили успешно веднъш прехвърлил 50-те %. Нивото на маслото никога не ми се е покачвало и никога не е миришело на нафта. Живи данни или въобще някакви данни нямам по време и от самопочестването защото още не си бях купил и кабел. Общо взето относно побългаряването и аз съм на мнение ,че е хубаво всичко да е сток, но в случая не мога да си кривя душата и да кажа ,че за колата е ОК да е с този филтър, просто разликата е огромна и само в положителна посока. Да екологията не е ОК ,но докато не се оправят нормативно нещата не си заслужава да се правя на по-праведен от папата (конкретен пример: Колите на газ или метан щадят в пъти повече околната среда от средностатистическия дизел или бензин. Никакви облекчения, преференции и насърчаване ползването им за разлика от еУропата към която се стремим от 1878-ма на сам)
                    Croma CHT
                    Croma 1.9 multijet

                    Коментар


                      #11
                      mladej_it написа:
                      ......
                      А преди да кажеш, че сега е по добре не е ли редно да имаш база за сравнение с напълно изряден автомобил

                      Коментар


                        #12
                        Базата ми за сравнание е фейслифтова Крома със същия двигател и скорости с 4 години по-нова от моята на реални 87 хиляди. Стокова без каквито и да било доработки. Колата я карах 10 дена разликата във вървежа спрямо моята след премахването е в + на моята. Разхода аналогичен. Не си мисли,че съм състезател и давам газ по светофарите, на 95% карам икономично, но просто в единия случай колата потегля с минимално подаване на газ а в другия си даваш по-смело. Не ангажирам с мнението си никого, споделям впечатления!
                        Croma CHT
                        Croma 1.9 multijet

                        Коментар


                          #13
                          trota написа:
                          ...не обичам миризмата на изгорели газове в купето като в рейс чавдарка.
                          Повярвай, няма АБСОЛЮТНО НИКАКВА миризма.Има само по-добър вървеж и по-нисък разход.Относно екологията - и аз се замислям, ама като видя как пуши комина на ТЕЦа, и си мисля, че трябва да карам 100.000 години, за да направя същото замърсяване, което той прави за 1 ден.Единственото ми притеснение е, че след няколко години може да затегнат много прегледите, и колата да не може да мине без монтаж на нов DPF. Но пък се надявам до тогава цената им да падне още.

                          Коментар


                            #14
                            Ква екология бе хора,всичко е трик за моментно намаление на изгорелите газове,та нали като се задръсти тоя сандък,изхвърля всичко в амосферата,което е в пъти по канцерогеннно.Провайте да застанете зад колата при принудителна регенерация и ще разберете.Аз имам личен опит със и без ДПФ,моето мнение е две ръце за премахването му,никакви ядове с колата,започва да диша в пъти по добре
                            Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                            Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                            Ventura garage

                            Коментар


                              #15
                              Mury написа:
                              Ква екология бе хора,всичко е трик за моментно намаление на изгорелите газове,та нали като се задръсти тоя сандък,изхвърля всичко в амосферата,което е в пъти по канцерогеннно.Провайте да застанете зад колата при принудителна регенерация и ще разберете.Аз имам личен опит със и без ДПФ,моето мнение е две ръце за премахването му,никакви ядове с колата,започва да диша в пъти по добре
                              Не че нещо ама досега не съм виждал дизел без ДПФ и ауспуха му да изглежда като на автомобил който се кара само на газ. Имам под ръка една Х5 на която мога да и направя няколко снимки и искам да ми кажеш после пак, че без ДПФ и слизането от ЕВРО 5 надолу е много по добре за всичко.А който не е усетил разликата в миризмата на газовете когато има и няма катализатор, ДПФ.... да не ми говори за екология.П.С В едно голямо хале сутрин като се запали ЕВРО4 да бъде изкарано от халето и няма проблем, като запалят обикновеното дизелче и всичко живо излиза навън докато го изкарат и после се проветри малко Същите л***а се усещат по светофарите.

                              Коментар

                              Working...
                              X