Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на свещи - Брава 1,9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Я да ви попитам колеги, нормално ли е да ми искат 30 лв. за смяна на свещите ? Виждат ми се много...
    Fiat Brava 1.9 JTD, 105hp

    Коментар


      #17
      Цената е добра Свещите са на много завряно място и има шанс някоя да се скъса, а тогава става кофти.В download секцията има ръководство как се сменят, ако смяташ, че ще се справиш - давай.Принципно не е задължително да сменяш и 4-те свещи, може и само изгорелите.Ето темата:http://storage.fiat-bg.org/Books/Bra...Glow_Plugs.pdf
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #18
        Има и друг вариант, например свещта може да не е изгоряла и да не почервенява целия електрод и е хубаво да се свалят всичките и да се проверат на акумулатора, така ми обесни на мен един майстор, щото аз исках да ми ги премери само...Така и не ми ги премери дали не са изгорели... Един приятел има едно Венто 1.9 TDI 90k.с и няма да го забравя никога миналата година на -7, -8 как запали без подгревни свещи, в последствия се разбра, че няма нито една здрава подгревна свещ Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 При дизелите с директно впръскване не е толкова важен подгрева, ако не е много студено... Предкамерния дизел е друга работа, там подгрева е задължителен
        Теоритиците си лаят, голфа си върви!

        Коментар


          #19
          Valiosport написа:
          S_BANKOV написа:
          Valiosport написа:
          Ами от къде взимате грес за свещите? Аз ще сменям и аз и ще сложа пак на BERU и препоръчват специална грес само че от къде да се вземе грес?
          Само не ми казвай че сега разбираш за греста... http://www.tech-co.bg/produkti/podgrevni-sveshchi-beru
          Не разбирам що трябва да е точно специална грес, обикновенна литиева дали не върши същата работа?
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #20
            Тази е високо температурна.Литиевата може да се спече.Знам ли. Иначе защо да продават високотемпературна грес.
            Bravo JTD 105 '98

            Коментар


              #21
              Смяташ ли че има грес която да не се разтече и спече от температурата на свещите. Когато се тества една свещ, тя загрява до червено. Проблема в повечето случай е че не се почиства резбата в която се навиват свещите, а от различните плътности на металите се получават или стружки или разтягания именно те пречат. А и литиевата грес е високотемпературна и държи до към 120градуса в общи линии, не случайно се ползва за смазване на лагери на главини, възли който се нагряват много и от работа си и от температурата на спирачките, а там трябва да има постоянно мазане. А и цената на българската е около 1 лев за тубичка.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #22
                Ами аз не мажа електрода с грес, защото само той става червен. Аз им мажа резбата.Едната грес (или каквото е там) се ползва против запичане на резбите, другот се ползва за смазване на лагери и главини - различни неща са. Аз лично предпочитам молибденова грес за натоварени лагери и карета.След 100 к километра едната свещ се разви изключително лесно. Другите не съм ги мъчил защото бяха здрави.Като ги гледам на какво място са завряни аз не искам да експериментирам с литиева или обикновенна грес и да се вкарам в приключение.
                Bravo JTD 105 '98

                Коментар


                  #23
                  Ако държите на възможно най-добрата смяна на свещите, то не трябва да мажете резбата с грес.Отвиването на свещта трябва да се прекрати когато се достигне определен въртящ момент:Общите числа изглеждат така8мм -> 20Нм9мм -> 22Нм10мм -> 35Нм12мм -> 45НмСъответно затягането не трябва да превишава:8мм -> 10Нм9мм -> 12Нм10мм -> 15Нм12мм -> 25НмАко има проблем с отвиването на свещта, то задължително двигателя трябва да се загрее до максимална температура, или ако свещта работи (малко вероятно, иначе няма да я пипате най-вероятно), то трябва да ѝ подадете напрежение от акумулатора за 5 минути и веднага след това да започнете да развивате, като наблюдавате граничния въртящ момент, който дадох по-горе. Превишаване на този безопасен въртящ момент вече води към късането на свещта.п.п. С червено съм отбелязал числата в случая на колегата - демек резбата на 8 и 10 клапановите жтд-та.Зеленото се отнася за 16 и 20 клапановите жтд-та.Надявам се да ви е полезно.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #24
                    Да, мазането на резбата носи повече проблеми, отколкото полза. Може да се обработи със сух графит на прах, но не зная някой да го прави. По този начин са обработени някои гарнитури, графитът не спича, не залепва и осигурява безпроблемно разделяне при демонтаж. Тази технология се използва в топлотехниката, в парна арматура при температури до 600 градуса.
                    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                    Коментар


                      #25
                      madunko написа:
                      Я да ви попитам колеги, нормално ли е да ми искат 30 лв. за смяна на свещите ? Виждат ми се много...
                      аз вземам 50лв за смяна на подгревна свещ(ако се скъса я вадя за моя сметка)вече скъсани свещи 80-200лвподгревни свещи с заклинети свредла ,счупени обратни метчици и заварки 500лв+смяната се извършва само на комплект свещи
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #26
                        с BO съм съгласен за греста-да не си мислите ,че в завода ги мажат с грес,но за по-лесното отвиване на горещ двигател не съм много съгласен.правил съм си експерименти и винаги на студен е било по-лесно(поне при мен).дори на една бензинова кола се усеща как на загряло върви по-трудно свеща.всичко това си има и обяснение-коефициента на линейно разширение на алуминия е по-голям и разширявайки се отвора става по-малък.който иска може да пробва да измери отвора на свеща(на бензинов мотор,че е по-голяма) на студен и горещ мотор с индикатор вътромер и ще се убеди.това всичко го пиша с риск да бъда оплют ,но това е за мен реалноста.иначе в завода свещите се завиват на 15-20 градуса

                        Коментар


                          #27
                          ivel написа:
                          с BO съм съгласен за греста-да не си мислите ,че в завода ги мажат с грес,но за по-лесното отвиване на горещ двигател не съм много съгласен.правил съм си експерименти и винаги на студен е било по-лесно(поне при мен).дори на една бензинова кола се усеща как на загряло върви по-трудно свеща.всичко това си има и обяснение-коефициента на линейно разширение на алуминия е по-голям и разширявайки се отвора става по-малък.който иска може да пробва да измери отвора на свеща(на бензинов мотор,че е по-голяма) на студен и горещ мотор с индикатор вътромер и ще се убеди.това всичко го пиша с риск да бъда оплют ,но това е за мен реалноста.иначе в завода свещите се завиват на 15-20 градуса
                          Само на градуси не се стяга!
                          Bravo 1.9d 97г

                          Коментар

                          Working...
                          X