Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо спичат свещите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо спичат свещите

    2 от свещите ги бях сменял миналата година и сега реших профилактично да ги отвия, едвам се развиха и скърцаха много.Другите 2 дето не ги бях сменял не посмях да ги пипна.Каква е причината да спичат така зверски за 1 година ползване?
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    на топъл или студен мотор ги пробва

    Коментар


      #3
      Студен. Свещите са от тънките 8 мм.Едната миналата година така скърцаше и накрая и се откъсна предния край на електрода от свеща.
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        Преди четири години като взех на бащата Пунтото имаше изгоряла свещ на 4-ти цилиндър. Дето се вика си ми мина през главата как разглобявам мотора за скъсана свещ и се чудих изобщо дали да я правя, понеже беше зимата и както знаем JTD-то пали и без свещи. Тъй като го дразнеше постоянното мигане на лампата за подгрева след всяко запалване беше ясно че ще трябва да я правя.Старата свещ се разви без никакви проблеми за мое учудване, изпука веднъж като я напънах с гедорето (1/4 инча от малките, че там голямо не влиза) и се разви. Продухах леглото и намазах тънко с грес резбата на новата свещ (Искра) и за мое учудване при навиването скърцаше, още на първите обороти я развих пак, премерих я отново с шублера, пак я проверих в каталога, визуално я сравних със старата - всичко си беше точно, никакви стружки по греста, нищо и в крайна сметка си я навих със скърцане. На моето Пунто още нямам изгоряла свещ.Та и аз съм си мислел много пъти какво става с тия свещи, ама като знам какъв филм бях с CDI-то докато му измъкна дюзите, това със свещите дори и със сваляне на главата ми се вижда песен
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Някоя А класа ли ? :D
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            emzo написа:
            Някоя А класа ли ? :D
            За щастие не :D W202 беше, комби. Ако не се бях ядосал за хилавата изработка на някои елементи по мотора сигурно нямаше да го продам. То направо си го подарих - сменени дифтунгите на дюзите /обратното гориво беше 5мл на минута и самите дюзи не съм ги пипал/, реших проблема с "незагряването" на "много ефективният двигател" дето за това не можел да се стопли ха ха ха, всичко сменено, турбината беше без никакви луфтове и течове, масло не гореше, изолиран ЕГР хардуерно и софтуерно, идеално работещ климатроник с дисплей, 4 ел.стъкла, кожа. Единствено дебитомера не достигаше максималните си стойности и след 2500 оборота се разминаваха искано и измерено количество въздух, ама на 2500 оборота на 5-та беше към 140км/ч та не ми е пречило, по-бързо няма за къде, 1400кг е все пак не е много тежка.И понеже така или иначе съм офтопик, говорим си с инструктора при който вече преди доста години изкарах книжка, да не казвам колко че са много, та той имаше учебна А-класа и му се оплаквам какви мъки съм имал с C-класата, а той като започна да ми обяснява за А-класата, там на какво се държат дюзите, как са ги мъкнали, как са сваляли мотора за смяна на съединител То не че има марка дето да не е мъка поддръжката де, особено немска, да не се обиждат колегите, малко на шега малко на истина го казвам. Сина му пък е голям фен на Мерцедес и си купи преди няколко години W124 2.5 турбо, колко пари наля не е истина, но фен. Пролетта за първи път я покарах и го питам каква е тая турбо печка да не върви, а той ми обяснява, че не винаги му работело турбото, че била без интерколер за това, такива работи. Е разкарах всичките глупости дето управляват уестгейта /вакуумен/, монтирах му такъв от предишният модел, който се управлява от налягането в колектора, настроихме да поддържа в колектора каквото налягане дават от Мерцедес и сега всичко спи. Даже искаше да се вдига още и от помпата да се увеличи и горивото от турбо-коректора ама му казах да стои мирен да не стопим някое бутало и да си я кара "сток" Иначе emzo 147-цата е страхотна, ако имах парите веднага я взимам, като видях какво е правено по нея!
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              на пук на логиката големи кенефи са тези мерцедеси и то особео дизеловите и то след 95 г.мога да изтъкна поне по 10 инженерни грешки на всеки модел.нямат нищо общо със старите,здрави и доказани мерцедеси

              Коментар


                #8
                Пусни отделна тема и ни разкажи. Ама разкажи за КР-двигателите, онея преди тях са безсмислени за обсъждане.

                Коментар


                  #9
                  Ама дума не може да става. Къде са немските инженери къде си ти... Има да се учат немците ехеееее....
                  Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                  Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                  Коментар


                    #10
                    Xaus написа:
                    Ама дума не може да става. Къде са немските инженери къде си ти... Има да се учат немците ехеееее....
                    Не пич,ние се учим какво значи да се подържа автомобили втора употреба от бизнес класа!

                    Коментар


                      #11
                      ilko-gd написа:
                      Преди четири години като взех на бащата Пунтото имаше изгоряла свещ на 4-ти цилиндър. Дето се вика си ми мина през главата как разглобявам мотора за скъсана свещ и се чудих изобщо дали да я правя, понеже беше зимата и както знаем JTD-то пали и без свещи. Тъй като го дразнеше постоянното мигане на лампата за подгрева след всяко запалване беше ясно че ще трябва да я правя.Старата свещ се разви без никакви проблеми за мое учудване, изпука веднъж като я напънах с гедорето (1/4 инча от малките, че там голямо не влиза) и се разви. Продухах леглото и намазах тънко с грес резбата на новата свещ (Искра) и за мое учудване при навиването скърцаше, още на първите обороти я развих пак, премерих я отново с шублера, пак я проверих в каталога, визуално я сравних със старата - всичко си беше точно, никакви стружки по греста, нищо и в крайна сметка си я навих със скърцане. На моето Пунто още нямам изгоряла свещ.Та и аз съм си мислел много пъти какво става с тия свещи, ама като знам какъв филм бях с CDI-то докато му измъкна дюзите, това със свещите дори и със сваляне на главата ми се вижда песен
                      Проблема не е в резбата, а в електрода. Самата свещ горе се отвива обаче електрода запъва и почва да се усуква според мен.Аз пръснах свещите с WD40 и ги вадих и слагах докато почнаха да влизат съвсем леко и да се навиват на ръка до край.
                      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                      FIAT БРАВО 1.2 16v
                      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                      Коментар


                        #12
                        infineon написа:
                        ilko-gd написа:
                        Преди четири години като взех на бащата Пунтото имаше изгоряла свещ на 4-ти цилиндър. Дето се вика си ми мина през главата как разглобявам мотора за скъсана свещ и се чудих изобщо дали да я правя, понеже беше зимата и както знаем JTD-то пали и без свещи. Тъй като го дразнеше постоянното мигане на лампата за подгрева след всяко запалване беше ясно че ще трябва да я правя.Старата свещ се разви без никакви проблеми за мое учудване, изпука веднъж като я напънах с гедорето (1/4 инча от малките, че там голямо не влиза) и се разви. Продухах леглото и намазах тънко с грес резбата на новата свещ (Искра) и за мое учудване при навиването скърцаше, още на първите обороти я развих пак, премерих я отново с шублера, пак я проверих в каталога, визуално я сравних със старата - всичко си беше точно, никакви стружки по греста, нищо и в крайна сметка си я навих със скърцане. На моето Пунто още нямам изгоряла свещ.Та и аз съм си мислел много пъти какво става с тия свещи, ама като знам какъв филм бях с CDI-то докато му измъкна дюзите, това със свещите дори и със сваляне на главата ми се вижда песен
                        Проблема не е в резбата, а в електрода. Самата свещ горе се отвива обаче електрода запъва и почва да се усуква според мен.Аз пръснах свещите с WD40 и ги вадих и слагах докато почнаха да влизат съвсем леко и да се навиват на ръка до край.
                        Аз съм сменял само 1 свещ на жтд-то, някъде на 12-13 година изгоря. Пръсках я с някакво от рода на ВД40 4-5 пъти в продължение на 2 седмици, като се седя и е студена колата- пръскам там. Не знам дали е имало ефект, но я развих с тресчотка 1/4
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          Колеги от пролетта се каня да развия свещите да ги погледна дали изобщо работят, първо мислех да ги премера както са на колата, но един майстор ми каза, че може свещта да е здрава и пак да не почервенява целия електрод...Взех си нови свещи обаче проблема с късането остава... Първоначално мислех да я закарам при някой майстор, ама нали уж трябва на студен двигател да се развият.... После при затягане как ги затягате без динамометричен ключ? Дайте някаква идея какво е най-добре да се направи в случая
                          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                          Коментар


                            #14
                            Затягаш леко, с късата тресчотка от гедорето и леко без да напъваш много. Те не се късат от презатягане.
                            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                            FIAT БРАВО 1.2 16v
                            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                            Коментар


                              #15
                              Ето малко how-to, ако не сте го чели: http://download.fiat-bg.org/Books/Br...Glow_Plugs.pdf
                              04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                              Коментар

                              Working...
                              X