Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD 105 проблем със задна

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    JTD 105 проблем със задна

    Днес се качвам в колата, пробвам да включа на задна и неще. Лоста все едно се запъва някъде, изгасих и пробвах с натиснат съединител, без съединител - не става.Всички други скорости влизат, само задна не иска, изредих ги пак 1ва, 2ра, 3та, 4та, 5та и хоп задна влезе.Пак проверка на всички, този път влезе още по-лесно. Няколко маневри напред-назад няма проблем.Как да е след 3-4 часа престой на колата, пак качвам се паля и дръжки задната пак запъва и пак се оправи.Къде да търся проблема? Съединителя досега не ми е буксувал, с изключение един път на баир на 5та с 4 човека в колата и пълен багажник, но това беше преди 3-4 месеца. Друг път не е буксувал.До колкото прочетох, задна предавка няма синхронизатор?Да се е износило зъбно колело? Или в избирача да е проблема?Откакто имам колата, няколко пъти се е случвало от първа като вкарвам втора да става едно стържене, но проблеми със скоростите не е имало след това.А и до колкото знам скоростите са 1/2 3/4 5/задна, та ако е от избирача няма ли и с 5та да имам проблем?

    #2
    Провери си първо пластмасите на скоростния лост.Сваляш кожата и оглеждаш бялата пластмаса от която тръгва лоста.Старее и се пука или чупи и съответно лостовата система не може да води добре жилата.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      #3
      Провери и нивото на маслото в скоростите.
      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

      Коментар


        #4
        Re: JTD 105 проблем със задна

        Bane написа:
        Откакто имам колата, няколко пъти се е случвало от първа като вкарвам втора да става едно стържене, но проблеми със скоростите не е имало след това.
        Браво няма синхронизатор на задната, леко ако се движиш - трябва винаги да изхърква.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Само информативно така да кажа - при включване на задна, колата не трябва да е с натиснати спирачки, нито с издърпана ръчна. Ако се движи едва-едва - най-лесно се включва задна, защото зъбните колела се движат по малко и елиминраш шанса да застанат едно срещу друго, така образно казано. Разбира се, че задната не е синхронизирана, щото иначе ще вземеш да я включиш без да искаш като се движиш със 120 и... не знам дали си го представяш... Може да пробваш когато ти запъне - съвсем леко да отпуснеш съединителя, просто колкото да има леко разместване в кутията и ако тогава влезе, значи не би трябвало да имаш проблем ссъс скоростния лост и разните там втулки, пластмаси и други джунджурии. Виж също отпред, където жилата са захванати за лостовете на кутията - да няма луфт. Като цяло - има ли луфт в скоростния лост и ако да - колко и в коя посока? Пробвай само ляво-дясно и напред-назад, не по диагонал.

          Коментар


            #6
            Течове няма, никакви да чукна на дърво и си мисля, че маслото си стои, друг е въпроса кога е сменяно и колко е годно, но и на него ще му дойде скоро времето.Иначе като цяло днес го нямаше тоя проблем и се надявам да е било нещо моментно.Погледнах и топката на лоста, както предложи колегата по-горе - изглежда здрава и си е омацана цялата в някаква розова грес, която изглежда годна.@ogi Когато запецна и на съединител и на полусъединител и без съединител не влизаше, а всички други предавки си влизаха, затова отписах съединителя.

            Коментар


              #7
              За съединителя го казвам не заради евентуални проблеми с него, а заради това, че когато си на полусъединител - има усилие върху кутията и зъбните колела малко от малко се понаместват и това помага за по-лесното включване.

              Коментар


                #8
                Най - вероятно, когато натиснеш съединителя, валовете спират в такава позиция, както колегата "ogi28b" спомена, че зъбите на зъбните колелета застават едни срещу други. Както знаете зъбните колелета на задната скорост са с прави зъби, което допринася за по - трудно включване. След като опиташ другите скорости, където зъбните колела са с наклонени зъби, влизат едно в друго, преплъзват и първичния вал се завърта леко. След това задната скорост идва. И при мен се случва по - някога, но след като отпусна съединителя леко за да се премести вала, пробвам пак и си влиза без проблем. Поздрави

                Коментар


                  #9
                  Втори ден вече го няма този проблем и се надявам повече да не се появява.

                  Коментар

                  Working...
                  X