Днес се качвам в колата, пробвам да включа на задна и неще. Лоста все едно се запъва някъде, изгасих и пробвах с натиснат съединител, без съединител - не става.Всички други скорости влизат, само задна не иска, изредих ги пак 1ва, 2ра, 3та, 4та, 5та и хоп задна влезе.Пак проверка на всички, този път влезе още по-лесно. Няколко маневри напред-назад няма проблем.Как да е след 3-4 часа престой на колата, пак качвам се паля и дръжки задната пак запъва и пак се оправи.Къде да търся проблема? Съединителя досега не ми е буксувал, с изключение един път на баир на 5та с 4 човека в колата и пълен багажник, но това беше преди 3-4 месеца. Друг път не е буксувал.До колкото прочетох, задна предавка няма синхронизатор?Да се е износило зъбно колело? Или в избирача да е проблема?Откакто имам колата, няколко пъти се е случвало от първа като вкарвам втора да става едно стържене, но проблеми със скоростите не е имало след това.А и до колкото знам скоростите са 1/2 3/4 5/задна, та ако е от избирача няма ли и с 5та да имам проблем?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD 105 проблем със задна
Collapse
X
-
BaneЕтикети: –
-
Re: JTD 105 проблем със задна
Bane написа:Откакто имам колата, няколко пъти се е случвало от първа като вкарвам втора да става едно стържене, но проблеми със скоростите не е имало след това.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Само информативно така да кажа - при включване на задна, колата не трябва да е с натиснати спирачки, нито с издърпана ръчна. Ако се движи едва-едва - най-лесно се включва задна, защото зъбните колела се движат по малко и елиминраш шанса да застанат едно срещу друго, така образно казано. Разбира се, че задната не е синхронизирана, щото иначе ще вземеш да я включиш без да искаш като се движиш със 120 и... не знам дали си го представяш... Може да пробваш когато ти запъне - съвсем леко да отпуснеш съединителя, просто колкото да има леко разместване в кутията и ако тогава влезе, значи не би трябвало да имаш проблем ссъс скоростния лост и разните там втулки, пластмаси и други джунджурии. Виж също отпред, където жилата са захванати за лостовете на кутията - да няма луфт. Като цяло - има ли луфт в скоростния лост и ако да - колко и в коя посока? Пробвай само ляво-дясно и напред-назад, не по диагонал.
Коментар
-
Bane
Течове няма, никакви да чукна на дърво и си мисля, че маслото си стои, друг е въпроса кога е сменяно и колко е годно, но и на него ще му дойде скоро времето.Иначе като цяло днес го нямаше тоя проблем и се надявам да е било нещо моментно.Погледнах и топката на лоста, както предложи колегата по-горе - изглежда здрава и си е омацана цялата в някаква розова грес, която изглежда годна.@ogi Когато запецна и на съединител и на полусъединител и без съединител не влизаше, а всички други предавки си влизаха, затова отписах съединителя.
Коментар
-
Най - вероятно, когато натиснеш съединителя, валовете спират в такава позиция, както колегата "ogi28b" спомена, че зъбите на зъбните колелета застават едни срещу други. Както знаете зъбните колелета на задната скорост са с прави зъби, което допринася за по - трудно включване. След като опиташ другите скорости, където зъбните колела са с наклонени зъби, влизат едно в друго, преплъзват и първичния вал се завърта леко. След това задната скорост идва. И при мен се случва по - някога, но след като отпусна съединителя леко за да се премести вала, пробвам пак и си влиза без проблем. Поздрави
Коментар
-
Bane
Реклама
Collapse
Коментар