Темата се отнася към мотор на Alfa 166 JTD-m 170, 20V, модел 2004 год. Автомобилът е на колега, не съм проверявал дали го има при Марея, но става въпрос за следното:Просветване на лампата за ниско налягане на маслото при: сменяне на скорости, завиване, а по някога и при движение на равен и прав път - магистрала. Интересното е, че не се записват грешки. Сменяни са и са проверявани двата свалените сензора за налягане, които са ОК. Свалян е картера и са проверявани лагерите на коляновия вал - без забележки. Иска ми се да чуя мнението на Fiat-Форума и ако някой има електрическата схема на автомобила, моля да я пусне като приложение.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Маслена система на мотор 2,4 JTDm 20v.
Collapse
X
-
първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагерите
-
Ето ти една идея, ефтина и бърза за проверка и вероятна навсичкото отгоре - проверете кабела на датчика за маслото къде замасява, както и самия датчик.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
ivel написа:първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагерите
Коментар
-
Предполагам че кара същата помпа каквато е и на стария мотор със 10 клапана.Там на този мотор имаше оплаквания от начина на задвижване на помпата,мисля че беше свързано със липсата на осигорителена шпонкана и се стигаше до превъртане на задвижащото колело.Това е само още една хипотеза.Иначе мотора го има във новата Крома и е голяма работа!Поздрави!
Коментар
-
Колеги,Жената на колегата работи в сервиз на Опел "Bova - Бургас" и всичко правено по колата е в сервиза. Сервизът има договор с група за проверка на хлабини на лагери на колянов вал при подобни случаи и сигурно ред други проверки. Както писах хлабините на основните лагери са били в норма, но въпреки това основните лагери се оказа, че вече са сменени. Коляновият вал е нямал никакви забележки. Проверени са и хлабините на помпата, които също са били в норма. Помпата е била задвижвана с верига и при този автомобил не присъства паразитния балансиращ вал, както при по-стария модел. Относно помпата е интересно предположението на Specialista за фиксирането на работното колело с шпонка и днес го коментирахме. Подготвен е колектор, медна тръбичка, връзки и манометър, които ще се монтират в събота. Проверено е и състоянието на разпределителните валове, където също е нямало забележки. Сензорът за налягане се замасява в корпусът, блокът на автомобила, как се замасява той (блокът) къде е връзката към общия контур на колата, предстои да се провери. Няма проблеми и с нивото на маслото, a самото масло е на GM.След всичко направено до тук проблемът стои неразрешен. Благодаря за отговорите и поздрави!FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
По принцип на този мотор, както и на всички пет цилиндрови мотори на Фиат Групата, масленият хобот, който захранва маслената помпа се уплътнява с О-пръстен, който седи на самият хобот. Ахо въпросният престен бъде надъвкан/прищипан/изгорял от температура или напълно липсващ, може мотора да проявява изброените симптоми. Това е само предположение, разбира се.
Коментар
-
chaveto написа:ivel написа:първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагеритеFIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар