Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Маслена система на мотор 2,4 JTDm 20v.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Маслена система на мотор 2,4 JTDm 20v.

    Темата се отнася към мотор на Alfa 166 JTD-m 170, 20V, модел 2004 год. Автомобилът е на колега, не съм проверявал дали го има при Марея, но става въпрос за следното:Просветване на лампата за ниско налягане на маслото при: сменяне на скорости, завиване, а по някога и при движение на равен и прав път - магистрала. Интересното е, че не се записват грешки. Сменяни са и са проверявани двата свалените сензора за налягане, които са ОК. Свалян е картера и са проверявани лагерите на коляновия вал - без забележки. Иска ми се да чуя мнението на Fiat-Форума и ако някой има електрическата схема на автомобила, моля да я пусне като приложение.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    #2
    първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагерите

    Коментар


      #3
      Ето ти една идея, ефтина и бърза за проверка и вероятна навсичкото отгоре - проверете кабела на датчика за маслото къде замасява, както и самия датчик.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Как може да се търси проблем, без да е мерено налягането с манометър въобще? Започва се оттам
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Малко тъпо, но все пак.... Нивото на маслото как е ?
          04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

          Коментар


            #6
            ivel написа:
            първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагерите
            На място се използват едни специални хартийки..... по този начин се проверява хлабината Проверете налягането с манометър както те посъветваха. А за да си сигурен, че проблема е в датчик или инсталацията си пусни един кабел и си сложи крушка или каквото решиш и известно време да покара така. Ако няма проблем тогава да се рови.

            Коментар


              #7
              Предполагам че кара същата помпа каквато е и на стария мотор със 10 клапана.Там на този мотор имаше оплаквания от начина на задвижване на помпата,мисля че беше свързано със липсата на осигорителена шпонкана и се стигаше до превъртане на задвижащото колело.Това е само още една хипотеза.Иначе мотора го има във новата Крома и е голяма работа!Поздрави!

              Коментар


                #8
                Колеги,Жената на колегата работи в сервиз на Опел "Bova - Бургас" и всичко правено по колата е в сервиза. Сервизът има договор с група за проверка на хлабини на лагери на колянов вал при подобни случаи и сигурно ред други проверки. Както писах хлабините на основните лагери са били в норма, но въпреки това основните лагери се оказа, че вече са сменени. Коляновият вал е нямал никакви забележки. Проверени са и хлабините на помпата, които също са били в норма. Помпата е била задвижвана с верига и при този автомобил не присъства паразитния балансиращ вал, както при по-стария модел. Относно помпата е интересно предположението на Specialista за фиксирането на работното колело с шпонка и днес го коментирахме. Подготвен е колектор, медна тръбичка, връзки и манометър, които ще се монтират в събота. Проверено е и състоянието на разпределителните валове, където също е нямало забележки. Сензорът за налягане се замасява в корпусът, блокът на автомобила, как се замасява той (блокът) къде е връзката към общия контур на колата, предстои да се провери. Няма проблеми и с нивото на маслото, a самото масло е на GM.След всичко направено до тук проблемът стои неразрешен. Благодаря за отговорите и поздрави!
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар


                  #9
                  По принцип на този мотор, както и на всички пет цилиндрови мотори на Фиат Групата, масленият хобот, който захранва маслената помпа се уплътнява с О-пръстен, който седи на самият хобот. Ахо въпросният престен бъде надъвкан/прищипан/изгорял от температура или напълно липсващ, може мотора да проявява изброените симптоми. Това е само предположение, разбира се.

                  Коментар


                    #10
                    chaveto написа:
                    ivel написа:
                    първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагерите
                    На място се използват едни специални хартийки..... по този начин се проверява хлабината Проверете налягането с манометър както те посъветваха. А за да си сигурен, че проблема е в датчик или инсталацията си пусни един кабел и си сложи крушка или каквото решиш и известно време да покара така. Ако няма проблем тогава да се рови.
                    При мерене на налягането на маслото са измерени стойности при студен мотор: ниски обороти - 3 bar, 4000 оборота - 7 bar.Открихме схема с разположение и пинове на буксите. При мерене с мултицет на място всичко беше ОК. Използвахме добрата идея на колегата chaveto и с LED и независим кабел направихме обвръзка до сензора. След направения тест се оказа, че новата индикация се държи адекватно, а фабричната лампа се е разсвяткала и без вързан сензор за налягане на маслото. Днес колегата щеше да сваля таблото, защото до него всичко беше ОК!
                    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                    Коментар

                    Working...
                    X