Темата се отнася към мотор на Alfa 166 JTD-m 170, 20V, модел 2004 год. Автомобилът е на колега, не съм проверявал дали го има при Марея, но става въпрос за следното:Просветване на лампата за ниско налягане на маслото при: сменяне на скорости, завиване, а по някога и при движение на равен и прав път - магистрала. Интересното е, че не се записват грешки. Сменяни са и са проверявани двата свалените сензора за налягане, които са ОК. Свалян е картера и са проверявани лагерите на коляновия вал - без забележки. Иска ми се да чуя мнението на Fiat-Форума и ако някой има електрическата схема на автомобила, моля да я пусне като приложение.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Маслена система на мотор 2,4 JTDm 20v.
Collapse
X
-
първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагерите
-
Ето ти една идея, ефтина и бърза за проверка и вероятна навсичкото отгоре - проверете кабела на датчика за маслото къде замасява, както и самия датчик.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
ivel написа:първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагеритеПроверете налягането с манометър както те посъветваха. А за да си сигурен, че проблема е в датчик или инсталацията си пусни един кабел и си сложи крушка или каквото решиш и известно време да покара така. Ако няма проблем тогава да се рови.
Коментар
-
Предполагам че кара същата помпа каквато е и на стария мотор със 10 клапана.Там на този мотор имаше оплаквания от начина на задвижване на помпата,мисля че беше свързано със липсата на осигорителена шпонкана и се стигаше до превъртане на задвижащото колело.Това е само още една хипотеза.Иначе мотора го има във новата Крома и е голяма работа!Поздрави!
Коментар
-
Колеги,Жената на колегата работи в сервиз на Опел "Bova - Бургас" и всичко правено по колата е в сервиза. Сервизът има договор с група за проверка на хлабини на лагери на колянов вал при подобни случаи и сигурно ред други проверки. Както писах хлабините на основните лагери са били в норма, но въпреки това основните лагери се оказа, че вече са сменени. Коляновият вал е нямал никакви забележки. Проверени са и хлабините на помпата, които също са били в норма. Помпата е била задвижвана с верига и при този автомобил не присъства паразитния балансиращ вал, както при по-стария модел. Относно помпата е интересно предположението на Specialista за фиксирането на работното колело с шпонка и днес го коментирахме. Подготвен е колектор, медна тръбичка, връзки и манометър, които ще се монтират в събота. Проверено е и състоянието на разпределителните валове, където също е нямало забележки. Сензорът за налягане се замасява в корпусът, блокът на автомобила, как се замасява той (блокът) къде е връзката към общия контур на колата, предстои да се провери. Няма проблеми и с нивото на маслото, a самото масло е на GM.След всичко направено до тук проблемът стои неразрешен. Благодаря за отговорите и поздрави!FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
По принцип на този мотор, както и на всички пет цилиндрови мотори на Фиат Групата, масленият хобот, който захранва маслената помпа се уплътнява с О-пръстен, който седи на самият хобот. Ахо въпросният престен бъде надъвкан/прищипан/изгорял от температура или напълно липсващ, може мотора да проявява изброените симптоми. Това е само предположение, разбира се.
Коментар
-
chaveto написа:ivel написа:първото което е -измерването на хлабината на лагерите става със специализирани уреди-микрометър и индикатор вътромер(които не вярвам да са използвани,особенно на място).на око нищо не става.второ-може да е износена помпата и по-точно нейния корпус,също вариант е заседнал клапан.започва се със измерване на масленото налягане със механичен манометър и ако налягането е ниско не търси причината в ел инсталацията и датчиците,а в маслената помпа и лагеритеПроверете налягането с манометър както те посъветваха. А за да си сигурен, че проблема е в датчик или инсталацията си пусни един кабел и си сложи крушка или каквото решиш и известно време да покара така. Ако няма проблем тогава да се рови.
и с LED и независим кабел направихме обвръзка до сензора. След направения тест се оказа, че новата индикация се държи адекватно, а фабричната лампа се е разсвяткала и без вързан сензор за налягане на маслото. Днес колегата щеше да сваля таблото, защото до него всичко беше ОК!
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар